Sinds een aantal maanden een DS7, bevalt prima, het enigst wat ik zou willen aanpassen is de vering, ik vind deze eigenlijk te stug,heb ook jaren een originele DS uit 1969 gehad, ik zou wat meer richting dat soort vering gaan, ik begrijp dat het nooit helemaal het zelfde wordt maar zou toch willen weten wat de opties zijn voor het verzachten van de vering op deze DS, er zitten nu 19” wielen onder.
Kleinere velgen met daaromheen hogere banden kan iets helpen met afrolcomfort: richels, putdeksels, dat soort zaken.
De vering en demping zachter maken is niet mogelijk.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
2D : ben ik niet met je eens wat je 2e opmerking betreft…..... Of mis ik iets ?
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 35
- ID/DS ID19B
- XM 3.0L V6 Ambiance
schokdempers zullen niet zo gek veel doen.
Je zou inderdaad kunnen kijken voor andere veren. Denk niet dat het gaat leveren wat je wilt.
Ik zou een échte citroën kopen. ben je gelijk van die gekke veren af ![]()
Wellicht kan je van een lichter model DS een veerpoot monteren? die zijn berekend op een lager gewicht.
Verder zijn 19 inch velgen inderdaad behoorlijk groot. ik ga met geen één auto boven de 16/17 inch vanwege dit probleem.
Het probleem van de moderne auto.. Grote wielen, lage wangen, je voelt alles.
Thx, @ citroen 23 die link werkt niet.
Er is ook nog een optie om luchtvering te nemen maar dat gaat me te ver qua kosten,wellicht iets met hogere banden als het nodig is om ze te gaan vervangen.