Vreemd ik zie niet dat ik hier mijn snelheid kan wijzigen!
Volgens het digitale instructieboekje zou dat hier moeten staan:
Een geprogrammeerde snelheid wijzigen
Het instellen van de snelheid kan worden in- en uitgeschakeld, geselecteerd en gewijzigd in het menu RIJverlichtIng/Auto van het touchscreen.
Wat is dat “Een geprogrammeerde snelheid”, wat wordt daarmee bedoeld?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor ![]()
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels.
een ingestelde cruisecontrol snelheid. Bij mijn vorige auto een Peugeot 208 kon ik hier wel cruisecontrol snelheden instellen.
Dat regel je bij een Citroën aan/bij het stuur.
Dáár start je de CC, en daar kun je vervolgens ook de snelheid iets aanpassen, als je dat wilt.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor ![]()
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels.
dat had ik in de gaten. Maar wel vreemd dat dit zo staat vermeld in het online instructieboekje.
Of het zou aan die vreemde fabrieks firmwareversie 43.x moeten liggen dat het in die versie niet zit.
Die firmware staat daar los van, die “regelt” dat niet.
En inderdaad, gek dat het zo in het boekje staat.
Ik zal nog eens kijken in het boek van mijn vorige auto of daarin hierover iets staat, die was ook uitgerust met het NAC Wave 4 systeem.
Dat heb ik diverse keren helemaal doorgeworsteld, ik kan me niet herinneren zoiets tegengekomen te zijn…..
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor ![]()
Inmiddels wat zitten grasduinen in de instructies van m’n vorige auto.
Daarin zie ik dat er een “programmeerbare snelheidsbegrenzer” is.
Die kan geactiveerd worden als je het scroll-knopje op de stuurkolomschakelaar naar LIMIT beweegt.
Daarmee activeer je een systeem van snelheidsbegrenzing, je kunt dan dus NIET harder rijden dan de ingestelde snelheid. Alleen te overbruggen door een kick-down op je gaspedaal.
Ik heb dat nooit gebruikt, ik reed altijd in de stand CRUISE.
Daarmee kun je dan op elk moment de snelheid regelen die je wilt.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor ![]()

