3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Rijden met de nieuwe C5 Aircross: net zo comfortabel als de C5X?
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2976
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross PHEV
Gepost: 03 april 2026 05:12 PM
  [ # 31 ]

Ja, er zitten die 19” Moondust velgen onder.
Met daar omheen 235/55-19 CrossClimates.

Staat ‘m goed, in combinatie met de kleur Blue Eclipse en een zwart dak.

Komende woensdag neem ik ‘m in ontvangst love1

Groet,
JW

Afbeelding Bijlagen
C5AC-Hy_Bleu_(513_x_250).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 686
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 03 april 2026 06:04 PM
  [ # 32 ]

Je hebt dus ook gekozen voor Pack winter & gripcontrol?

Heb proefgereden met 20"en daarna met 19”. 19” is comfortabeler. Vind de 20” velgen ook niet mooi. Dus voor €300,00 ook nog eens 4 cross climate en grip control was voor mij de keuze snel gemaakt.

Veel plezier woensdag. Ben wel een dag bezig geweest met het scherm om alle instellingen goed te krijgen.

Ben benieuwd of er bij jou ook nog een spelfout in het systeem staat. Gecontorleerde heuvelafdaling staat er bij de rijmodus.

ëC5 Aircross MAX 210 Comfort Range
C1 Shine 3-drs full leather

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2976
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross PHEV
Gepost: 03 april 2026 07:06 PM
  [ # 33 ]

Inderdaad, gekozen voor Pack Winter.
Ik had de CrossClimates al toen ze net op de markt gekomen waren en ze onder m’n C5 V6 Break gezet.
Dat beviel me uitstekend, ook in winterse omstandigheden in Oostenrijk.

En dus ze meteen onder m’n huidige PHEV laten zetten, in de maat 225/55-18, dat moest toen nog apart geregeld worden.
Nu is er zo’n Pack Winter, twee vliegen in een klap: 19” ipv 20”, en fraaier van uiterlijk.
Dat laatste is uiteraard een kwestie van smaak, m’n betere helft denkt er anders over very angry

Ik had het complete instructie boek al uitgeprint en er het nodige in gelezen.
Met name die “rijhulpen” vragen de nodige aandacht, zoveel mogelijk deactiveren en zonodig onder de speciale uitschakel toets zetten.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 686
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 11 april 2026 09:28 PM
  [ # 34 ]

Vandaag ontdekt dat de motorkap van aluminium is gemaakt.

ëC5 Aircross MAX 210 Comfort Range
C1 Shine 3-drs full leather

Profiel  
 
snel0026
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 17-02-2009

- C3 PT82 Collection
- Jumper 3.0 Hdi La Strada
Gepost: 26 juni 2026 02:42 PM
  [ # 35 ]
JW schreef:

Ik had het complete instructie boek al uitgeprint en er het nodige in gelezen.
Met name die “rijhulpen” vragen de nodige aandacht, zoveel mogelijk deactiveren en zonodig onder de speciale uitschakel toets zetten.

Groet,
JW

Waar kan ik de speciale uitschakeltoets vinden?
Hoef ik dan niet na iedere start alles weer uit te zetten?

Ben benieuwd.
Groet, Wim

Ex: 2CV (1969,1973),Ami8 (1971),Diane (1978),Visa (1982, 1986), Xantia (1988, 1992), C5 (1996,2002, 2005) Jumper (Camper La Strada)(2009), C3 (2012, 2015),, Renault Capture II (2021, 2026), C5 Aircross Max (2026…),[/color]
From Smilde in the Netherlands

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2976
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross PHEV
Gepost: 26 juni 2026 03:08 PM
  [ # 36 ]

Zie pagina 67 van het manual.

Knop 4. Snelkoppeling ADAS.
Kort indrukken: app ADAS openen.
Lang indrukken: voorgeselecteerde ADAS deactiveren.

Mijn ervaring daarmee is dat je iets langer dan een seconde moet drukken, je hoort dan ook een toontje die dat bevestigt.

Daarbij worden de meeste gedeactiveerd, een enkele niet. Dat kun je zien als je het menu opent.
Als je die ook wilt deactiveren moet je dat handmatig doen, na de start.
Ik doe dat niet, ik kan leven met de wél gedeactiveerde zaken.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2026 | adverteren
Facebook