Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Aangezien een DS nog steeds io de bucketlist staat: Wat is het nadeel van een 23 tov 21.
In frankrijk staan vrij veel 23 ie te koop
Totaal aantal Berichten: 25949
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De 23 was / is een gevoeliger motor om dat de cylinderwanden maximaal dun zijn gemaakt. de koppakking heeft dan minder plek om af te sluiten en daardoor gingen die sneller lek. Je kan altijd in een 23 cilinders van een 21 monteren en het zo oplossen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43826
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Nee, dat gaat niet. Het onderblok van de 23 is wat verder opgeboord om de veranderde bussen plaats te geven. Van een 1985 ( de “20” motor) een 21 maken ( 2175cc) gaat wel, maar van 21 naar 23 (2347cc) gaat dan weer niet en omgekeerd ook niet.
Los van koelprobleempjes en gedoe met voetpakkingen die sneller lek kunnen gaan is de 2300 (2347cc) ook wat rauwer, wat minder toeren-happy en wat luidruchtiger dan de 21 (die dus 2175cc is en eigenlijk 22 zou moeten heten).
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

