9 van de 9
« Eerste  < Vorige 7 8 9

Gert z’n Xantia: Guess who’s back, back again?  Update .7-9-26
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5582

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
- BX 1,4
Gepost: 07 september 2026 11:04 PM
  [ # 121 ]

Massaprobleem tellerbak

Sinds het begin had ik al geen werkende brandstofmeter, en af en toe dat de verlichting mee knipperde met de knipperlicht.

Begin dit jaar is ook temperatuurmeter een eigen leven gaan leiden, en is de verlichting sinds een maand continu aan het knipperen op de knipperlicht. Hierdoor ging ook de schakelaar van de knipperlicht raar doen. En ik kan niet meer zien of de gevarenlichten branden als ik deze aanzet.

Conclusie dit is niet verantwoord meer.

Gelukkig kon ik een leen-tellerbak gebruiken. Deze zit erin, en alles functioneer weer. Klein detail, alleen de toerenteller niet. De verhouding is anders dan van de diesel. Denk dat dat het probleem is.

IMG_7143 by Gert H, on Flickr

IMG_7147 by Gert H, on Flickr

Kon hierdoor ook de printplaten vergelijken. En het viel op dat de orginele heeft 2 zwarte vlekken (doorgebrand?) heeft.

IMG_7184 by Gert H, on Flickr

IMG_7183 by Gert H, on Flickr

Nu mijn vraag: Is de tellerbak nog te redden? Of moet ik een andere halen die voor mijn diesel geschikt is?

En is de tellerwerk overzetbaar? Zou ik een nieuwe moeten halen?

IMG_7187 by Gert H, on Flickr

Wordt vervolgt!!!!

Profiel  

RitchieCitroen1970
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16

Gepost: 07 september 2026 11:51 PM
  [ # 122 ]

Ik denk niet dat de instrumentenclusters voor benzine en diesel identiek zijn, benzine motoren kregen vroeger het signaal voor de toerenteller van de bobine. En bij een andere overbrenging hoort een andere snelheidsmeter. Hij werkt dan wel maar de snelheid wijkt af. Die printplaat is gewoon nog te maken, zelfs kapotte sporen kun je repareren.

Profiel  

9 van de 9
« Eerste  < Vorige 7 8 9

© Citroën-Forum 2003 - 2026 | adverteren
Facebook