Totaal aantal Berichten: 5586
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
- BX 1,4
Massaprobleem tellerbak
Sinds het begin had ik al geen werkende brandstofmeter, en af en toe dat de verlichting mee knipperde met de knipperlicht.
Begin dit jaar is ook temperatuurmeter een eigen leven gaan leiden, en is de verlichting sinds een maand continu aan het knipperen op de knipperlicht. Hierdoor ging ook de schakelaar van de knipperlicht raar doen. En ik kan niet meer zien of de gevarenlichten branden als ik deze aanzet.
Conclusie dit is niet verantwoord meer.
Gelukkig kon ik een leen-tellerbak gebruiken. Deze zit erin, en alles functioneer weer. Klein detail, alleen de toerenteller niet. De verhouding is anders dan van de diesel. Denk dat dat het probleem is.
Kon hierdoor ook de printplaten vergelijken. En het viel op dat de orginele heeft 2 zwarte vlekken (doorgebrand?) heeft.
Nu mijn vraag: Is de tellerbak nog te redden? Of moet ik een andere halen die voor mijn diesel geschikt is?
En is de tellerwerk overzetbaar? Zou ik een nieuwe moeten halen?
Wordt vervolgt!!!!
Citroën das très bien!!!
Ik denk niet dat de instrumentenclusters voor benzine en diesel identiek zijn, benzine motoren kregen vroeger het signaal voor de toerenteller van de bobine. En bij een andere overbrenging hoort een andere snelheidsmeter. Hij werkt dan wel maar de snelheid wijkt af. Die printplaat is gewoon nog te maken, zelfs kapotte sporen kun je repareren.
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
- BX 1,4
De tellerbak issue opgepakt, en met de OEM nummer van de originele tellerbak. Nog 2 kunnen vinden .. Hoezo 2?
Nou, ik heb mij op de OEM-nummer concentreert en daarop een besteld.. Dat bleek een JAEGER te zijn. En ik moet een SAGEM hebben. Dus die heb ik ook maar genomen. Kon ik de teller unit overzetten.
Allebei getest en werkt prima! Dus nu heb een JAEGER als reserve. En tot nu toe werkt de houdige Tellerbak.
Ook de LHM-vat vervangen. De houdige was toch te ver ingezakt. Na een paar dagen lekte beetje LHM. Nu al een week blijft het droog.
Nu hopen dat de LHM en tellerbak problemen voorlopig wegblijven. Maarja het is een auto van 34jaar. We zullen zien.
Wil toch proberen richting de 4ton te gaan.
Citroën das très bien!!!
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
- BX 1,4
Ook de C-stijlen afgekit. De kitlaag tussen de dak en C stijlen waren gescheurd.
Ook ter hoogte van de dorpels de C-stijlen afgekit.
Citroën das très bien!!!
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
- BX 1,4
Ter zijn der tijd wil ik graag de trilling achter weg hebben. Ik vermoed dat de ophanging achter versleten is.
Ik heb met verschillende banden\velgen gereden. Maar de trilling blijft. Vooral na de 100km/h merk je het.
Rij er z’n 2jaar mee rondt, maar nu ik een paar x met de BX gereden heb, merkt ik dat de BX fijner rijdt zonder getril.
Dat moet met de Xantia ook kunnen.
Bijzonder is wel! Soms gaat het getril weg, en dan is het weer terug.. Zeg maar wat is het?
Wordt vervolgt!
Citroën das très bien!!!