Gebruik je Home Assistant? Dan kan MyCitroën de prullenbak in
peterhuppertz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35

Gepost: 21 september 2026 03:30 PM

Wat ik nou toch aan het bouwen ben… ik word hier helemaal gelukkig van!

Deze integratie in Home Assistant hoeft niet elke keer een nieuw token op te halen bij de Stellantis authenticatie-server (dat is vermoedelijk de 386sx onder het bureau van de conciërge), en is daardoor veel stabieler dan de MyCitroën-app zelf!

En bovendien krijg je veel meer gegevens vanuit die API dan MyCitroën ooit laat zien… bijvoorbeeld de State of Health (SOH) van je batterij. Altijd leuk om te weten.

Profiel  

JW
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3115

- C5 Aircross PHEV
Gepost: 21 september 2026 07:44 PM
  [ # 1 ]

Eerder opende ik een topic met een nieuwe App, MyCarVision
Die werkt goed, wordt nog verder ontwikkeld.

Is dit een nieuwe?
If so, heb je een link?

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  

peterhuppertz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35

Gepost: 21 september 2026 08:19 PM
  [ # 2 ]

Dit is een integratie van het Stellantis-app-gebeuren in Home Assistant (https://www.home-assistant.io/), een platform voor het integreren van slimme apparaten in en rond het huis.

Ik gebruik ‘m om de verwarming/koeling van ruimtes te regelen en te automatiseren, de router te bedienen en te monitoren, licht aan en uit te laten gaan, de zonnepanelen en de thuisbatterij te monotoren en te bedienen, de kattenbakken in de gaten kan houden, en de slimme meter uit te lezen en in een energie-beheer-dashboard te stoppen.
Er kan nog veel meer mee wat ik nog niet bedacht heb, dus ging ik vanmorgen op zoek naar een Stellantis-integratie, en wie schetst mijn verbazing…
Ik heb nu al vier automation apps op mijn telefoon van mijn thuisscherm af kunnen halen.

Nu kan ik dus in één oogopslag zien (of gewaarschuwd worden) wanneer er een energie-overschot is waarin ik dure dingen kan gaan doen, zoals de auto opladen. Maar als de dealer aan me vraagt wat de kilometerstand is, heb ik dat zo voor mijn neus.
En weten dat mijn SOH 93% is, is altijd vertrouwenwekkend.

Omdat Home Assistant als een service draait, is ‘ie 24/7 in de lucht, en kan ‘ie ook, zonder elke keer opnieuw een token te moeten ophalen bij Stellantis (dat gaat nog weles mis) met hetzelfde token door blijven werken. Dat betekent dat, ook als je ligt te slapen, Home Assistant continue de data kan ophalen en lokaal kan opslaan, waarna de app op je telefoon (of de client op je computer) de gegevens lokaal kan ophalen.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2026 | adverteren
Facebook