powerboost en roet
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 25 juli 2006 09:52 PM

Omdat ik deze weken mijn bus moet missen ( die is op vakantie naar italie ) rij ik noodgedwongen in een opel astra zonder airco. wat een waardeloze auto is dat, maar dit terzijde.
om zo min mogenlijk in dat ding te hoeven rijden pak ik wat vaker de berlingo van mijn vrouw.
en het valt me weer op dat boven de 3100 toeren er een flink toename is van het vermogen. alsof er zomaar 30 pk bijkomt.
als ik hem door die 3100 rpm doortrap komt er samen met dat extra vermogen ook een dikke roetpluim uit de berlingo.
is dit normaal voor een hdi ?
ik zou bijna denken dat er een el cheapo powerbox inhangt ofzo

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 25 juli 2006 10:06 PM
  [ # 1 ]

Re: powerboost en roet

erik wijngaarden schreef:

Omdat ik deze weken mijn bus moet missen ( die is op vakantie naar italie ) rij ik noodgedwongen in een opel astra zonder airco. wat een waardeloze auto is dat, maar dit terzijde.
om zo min mogenlijk in dat ding te hoeven rijden pak ik wat vaker de berlingo van mijn vrouw.
en het valt me weer op dat boven de 3100 toeren er een flink toename is van het vermogen. alsof er zomaar 30 pk bijkomt.
als ik hem door die 3100 rpm doortrap komt er samen met dat extra vermogen ook een dikke roetpluim uit de berlingo.
is dit normaal voor een hdi ?
ik zou bijna denken dat er een el cheapo powerbox inhangt ofzo

Of je vrouw is gewend ‘m flink in de toeren te jagen? Wink

Wolkje roet lijkt me op zich niet abnormaal maar pas bij 3100 is inderdaad wel wat laat…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 juli 2006 10:31 PM
  [ # 2 ]

bij een HDi ligt het vermogen toch juist bij lage toeren? Rolling Eyes

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 27 juli 2006 07:26 PM
  [ # 3 ]

heeft iemand een plaatje van de vermogens curve van een 2.0 hdi uit een berlingo type 1 ?

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 27 juli 2006 07:50 PM
  [ # 4 ]
erik wijngaarden schreef:

heeft iemand een plaatje van de vermogens curve van een 2.0 hdi uit een berlingo type 1 ?

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 27 juli 2006 10:04 PM
  [ # 5 ]

Of zijn vrouw komt nooit boven de 3100tpm.
Bij hogere toerentaller komen de zuigers een fractie hoger, en als je daar normaal komt dan koekt daar de roet en andere troep vast…
ik denk dat je na een paar dagen jagen geen problemen meer hebt..

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 28 juli 2006 01:20 AM
  [ # 6 ]

ik denk niet dat mijn vrouw nooit boven de 3100 rpm komt. ze rijdt normaal, is geen echte doortrapper, maar wel gewoon vlote rijder.

als ik die vermogenscurve zie is het toch ook gek dat ik boven de 3100 rpm zo’n vermogens toename voel.
weet iemand waar ik moet kijken om te zien of er wellicht een powerbox in zit ?

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 29 juli 2006 12:15 PM
  [ # 7 ]
peugeotlover schreef:
Simpele Ziel schreef:

Of zijn vrouw komt nooit boven de 3100tpm.
Bij hogere toerentaller komen de zuigers een fractie hoger, en als je daar normaal komt dan koekt daar de roet en andere troep vast…
ik denk dat je na een paar dagen jagen geen problemen meer hebt..

zuigers die hoger komen is onzin
die komen nooit hoger of je nu 1500toeren draaid of 6000toeren.
er zit nergens zoveel spelling om dat te doen gebeuren en als dat toch gebeurt kun je het blok beter weg gooien Rolling Eyes

dacht ik ook, maar wel een veel gehoord fabeltje

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
wizardwilly
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006

- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Gepost: 29 juli 2006 12:34 PM
  [ # 8 ]
PjotrBlom schreef:
erik wijngaarden schreef:

heeft iemand een plaatje van de vermogens curve van een 2.0 hdi uit een berlingo type 1 ?

Let ff niet op het typeplaatje met de peus-leeuw, het is de zuster-partner met gelijk blok.

Verkocht, helaas schade gereden!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook