Auto radio storing
Richard van der Schilt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 25-01-2005

Gepost: 25 januari 2005 01:11 PM

Oproep aan C3 rijders!!!!

Sinds een jaar rij ik een nieuwe Citoën C3 met veel plezier. Echter de vanaf fabriek ingebouwde geïntegreerde Clarion auto radio werkt niet naar behoren. Wat is het geval… Al vanaf het begin vallen de hoge tonen te pas en te onpas weg. Het is dan net of er even een deken over de luidsprekers gelegd wordt waardoor je een soort dof geluid krijgt. Dit duurt maar even en gebeurt zeer onregelmatig maar wel dagelijks. Nu heeft mijn Citoën garage deze radio afgelopen zomer voor reparatie naar Frankrijk gestuurd. Citoën Frankrijk zegt een nieuwe radio terug gestuurd te hebben. Maar het euvel was niet verholpen. Nu heeft mijn Citoën garage enige weken geleden de radio verwisseld met een zelfde radio uit een domo C3 die nagenoeg nieuw is. Wat schets mijn verbazing… het is nog niet verholpen. Mijn Citoën garage weet hier geen raad meer mee. Nu is mijn oproep, zijn er C3 rijder die dit euvel herkennen en mij s.v.p. hun bevindingen aan mij door willen mailen.
Bij voorbaat dank.

Richar van der Schilt

Profiel  
 
wilders
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 06-08-2004

Gepost: 25 januari 2005 02:02 PM
  [ # 1 ]

Hoi Richard
Nu rij ik geen C3 maar een Xsara en ook ik merk soms op dat het geluid slecht is/word. soort van mono achtig geluid
In mijn auto zit ook een vanaf fabriek in gebouwde radio, weet even niet om welk type gaat (mogelijkheid tot uitbreiding van cd-wisselaar/stuurbediening)

Ik heb zelf het idee dat het te maken heeft met een moment van slecht ontvangst, omdat ik het niet hoor als ik een cd afspeel.
Wellicht kan de dealer het eens proberen met een antenneversterker?
Ik zelf moet ook nog even naar de garage voor dit euvel, maar prive is dat momenteel even moeilijk.
Mocht ik de tijd kunnen vinden dan ga ik zeker even langs en mocht ik iets wijzer worden dan laat ik dit uiteraard horen.

Xsara Break 2.0 HDi Difference

Profiel  
 
Richard van der Schilt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 25-01-2005

Gepost: 25 januari 2005 02:17 PM
  [ # 2 ]

Hallo Xsara Break 2.0 HDi Difference rijder,

Bedankt voor je reactie.
Aan de ontvangst ligt het niet, die is perfect.
Ik zelf denk dat het iets met de software te maken heeft.
Want de radio schijnt het electronische brein van de auto te zijn omdat alle electrische bedieningen over de radio gaan zoals alarm, radiografisch bedienbare sloten, airco, en boord computer. Aldus mijn garage.
Dus ik ben reuze nieuwsgierig wat jou bevindingen zijn na je bezoek aan jouw garage. Laat het me weten!!!

PS.
Het euvel doet zich inderdaad alleen bij de radio voor.
Dus met CD geen enkel probleem.

Vr. gr.

Richard

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 januari 2005 08:13 PM
  [ # 3 ]
Richard van der Schilt schreef:

Ik zelf denk dat het iets met de software te maken heeft.Want de radio schijnt het electronische brein van de auto te zijn omdat alle electrische bedieningen over de radio gaan zoals alarm, radiografisch bedienbare sloten, airco, en boord computer. Aldus mijn garage.

Dit sprookje van de garage kan dus naar het rijk der fabeltjes gestuurd worden. Want hoe zit het dan met al die andere nieuwe Citroen’s (al dan niet C3) zonder radio af fabriek Confused:
Daar werken de radiografisch bedienbare sloten, airco, en boord computer ook prima met een andere zelf ingebouwde radio, mits je een directe plus van de accu gebruikt ipv de plus uit de iso-stekker, welke deel uitmaakt van het multiplexnetwerk. Bij de nieuwe Citroen’s met Multiplex bedrading loopt heel veel via een centrale computer, ook wel BSI genoemd.

De standaard af fabriek radio is wel aan de BSI (multiplex) gekoppeld, dus een software probleem zou heel goed kunnen.

Profiel  
 
robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-12-2003

Gepost: 25 januari 2005 08:41 PM
  [ # 4 ]

Onze C3-met-af-fabriek-radio werkt prima. Nooit problemen mee gehad (wel andere, lees daarvoor andere draadjes).

Je garage kan het probleem niet oplossen? Dan blijft het hun probleem. En zeker als de auto nog in de garantie zit. Dan moeten ze er maar iemand uit Amsterdam bijhalen. Je met het probleem laten zitten is geen stijl.  :rood Gewoon je tanden laten zien.
En de radio is van Clarion, dus zeker niet het electronisch brein van de auto (wel een goeie, trouwens, qua smoes; zo lusten we er meer; zullen we er een speciaal draadje voor maken….??  Very Happy )

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  
 
Pbreed
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 04 april 2005 11:05 PM
  [ # 5 ]

Geen problemen met de radio, wel op sommige plekken slechte ontvangs, maar dat had ik met mijn vorige auto’s op dezelfde plekken.

Pieter

Profiel  
 
dbouck
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 25-10-2006

Gepost: 25 oktober 2006 05:41 PM
  [ # 6 ]

autoradio Berlingo 16HDI

Ook ik ben op de sukkel met deze autoradio. Voortdurend verliest hij zijn post. Heb al van Citroen een nieuwe radio (zelfde type) gekregen, men heeft de bedrading naar de antenne vernieuwd alsook de antenne. Zou het kunnen dat het aan dat type radio ligt? Heeft hier iemand ervaring mee. Heeft er iemand reeds een andere radio (verschillend type en merk)in gemonteerd, is dat mogelijk?

Profiel  
 
Mic-V
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 10-04-2006

Gepost: 26 oktober 2006 03:56 PM
  [ # 7 ]

Ik heb af-fabriek geen radio bijbesteld.
Alleen de standaard radiovoorbereiding (dus ook zonder speakers).
Ik vond het geluid niet om aan te horen bij de proefrit (eigen cd-tje meegenomen).
Ik heb er een JVC radio laten inbouwen met inderdaad rechtstreeks van de accu een nieuwe + (maar wel via de zekeringkast), en in de deuren Hertz Composetje (met tweeters in het dashboard) geplaatst en achterin ook Hertz 13cm midrange speakers. Daarbij nog een custom-made hoedenplank met MTX 6x9inch via een extra versterker Very Happy
Daar ben ik, ook weer na deze berichten te lezen, heel erg gelukkig mee!

De radio werkt perfect, gaat gelijktijdig aan wanneer het contact aangaat en andersom ook weer uit, zoals het hoort. Diverse mensen hebben hier problemen mee gehad heb ik gelezen. Aparte + vanaf de accu lost dit probleem op. Hetzelfde geldt met de memory(kabel).

Groetjes,

C3 Pluriël-rijder
Die nu een geweldige sound in z’n Pluriël heeft Laughing

La vie est belle

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook