2 van de 2
 < Vorige 1 2

Xsara drift
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27959

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 november 2006 09:13 PM
  [ # 16 ]
DigiDaan schreef:

Vooral de Coupé‘s zijn inderdaad behoorlijk geniepige drifters. Heb de eerste Xsara op die manier tegen een boom stuk gemaakt Rolling Eyes  en met mijn huidige nog een aantal ‘close encounters’ gehad (maar die waren wel gaaf
Cool )
Zolang je het gas erop houdt in een bocht is er niet zoveel aan de hand. Ik persoonlijk zorg er ook voor dat mijn beste banden achter zitten (alhoewel dat een andere verhitte discussie is)

als het goed is rijden een berline en coupé precies hetzelfde.
op uitzondering van de echte VTS modellen na, deze zijn standaard verlaagd.
alleen een break is anders, deze heeft veel meer gewicht op de achterkant (lijkt me dus dat je deze juist snelle kwijt ben).

misschien zijn de type 2 modellen dan toch iets beter qua wegligging.
uiteraard hebben deze standaard al bredere en duurdere banden gemonteerd, wellicht helpt dit al mee Smile
misschien heb ik ook wel iets aan motor vermogen te kort om hem echt aan de gang te krijgen Wink

Profiel  

Gepost: 08 november 2006 09:15 PM
  [ # 17 ]
arjan_verkade schreef:
DigiDaan schreef:

Vooral de Coupé‘s zijn inderdaad behoorlijk geniepige drifters. Heb de eerste Xsara op die manier tegen een boom stuk gemaakt Rolling Eyes  en met mijn huidige nog een aantal ‘close encounters’ gehad (maar die waren wel gaaf
Cool )
Zolang je het gas erop houdt in een bocht is er niet zoveel aan de hand. Ik persoonlijk zorg er ook voor dat mijn beste banden achter zitten (alhoewel dat een andere verhitte discussie is)

alleen een break is anders, deze heeft veel meer gewicht op de achterkant (lijkt me dus dat je deze juist snelle kwijt ben).

uiteraard hebben deze standaard al bredere en duurdere banden gemonteerd, wellicht helpt dit al mee Smile
misschien heb ik ook wel iets aan motor vermogen te kort om hem echt aan de gang te krijgen Wink

Ik heb geen ervaring met type 1. Alleen met de VTS 167 pk type II en III.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27959

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 november 2006 09:22 PM
  [ # 18 ]
CitroenAZU schreef:
arjan_verkade schreef:
DigiDaan schreef:

Cool )

Ik heb geen ervaring met type 1. Alleen met de VTS 167 pk type II en III.

Lucky bastard Wink

tja met 167 pk kan ik me voorstellen dat je idd wat meer kan uithalen Cool
type 3 heeft overigens meestal 137 pk Wink

en met die 2 heb ik nu juist net weer geen ervaring Sad

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7098

Gepost: 08 november 2006 09:24 PM
  [ # 19 ]
CitroenAZU schreef:

Als je met spinnen “rond gaan” bedoeld (in de slip raken) Dat gebeurd wanneer je het gas in een snelle bocht ineens te abrupt loslaat. Als je het enigszins met gevoel doet kun je aardig spelen. Gaat het te ver dan gas bijgeven dan trek je em weer recht. (dus wel goed opletten in welke versnelling je het doet) Wink

Ik heb helaas zelf aan de tand gevoeld dat je ook met het gas erop achterstevoren kan eindigen… Rolling Eyes

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7098

Gepost: 21 januari 2007 01:09 AM
  [ # 20 ]
ZX-Cruiser schreef:

Tja als je het ècht wild aanpakt.. Wink

Tsja, je bent een GTI rijder of je bent het niet Wink
Gelukkig voor mijn portemonai ben ik maar zelde in de stemming om het echt over de rand te gaan zoeken Wink

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook