2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

Houten DS met houtgasgenerator
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746

Gepost: 26 november 2006 09:04 PM
  [ # 16 ]

GRAAAG! Ik heb het artikel destijds wel gelezen en ervan genoten!

Groeten,
Jan

Profiel  

robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

Gepost: 27 november 2006 01:49 AM
  [ # 17 ]
patje74 schreef:
Tom Duckpower schreef:

Robb, ik heb van deze auto nog ergens een Autoweek reportage liggen.

Ik kan de pagina’s inscannen, of de autoweek op de post naar je verzenden (mits ik m terug krijg)

Laat maar weten Wink

Tom

Als je hem inscant, wil ik het resultaat wel hosten. Dan kan iedereen er van genieten!

Yes!! Goed idee….

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Profiel  

Mtjf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82

- CX 25 Pallas IE handgeschakeld
Gepost: 11 januari 2010 09:14 AM
  [ # 19 ]

Waarde,

ik ben bevriend met Joost en weet dat hij een echte citrofiel is. Ds Sm en Cx. Er is een video over zijn reizen door Europa. Volgens mij te krijgen in het Boymans van Beuningen. (ik heb hem ook in mijn bezit).Verder wil ik ook graag een modelletje als ie klaar is(of wat fotootjes voor Joost). Zie ook onderstaande colums van A. L. Snijders (nog niet geplubiceerd(vroeger veel 2cv)) over Joost Conijn.

De auto van Joost Conijn is even oud als Joost Conijn – 1971. Het is een Citroën DS, hydraulisch geveerd. Joost is ambivalent, zoals iedereen. Hij is trots dat de auto nooit een garage ziet, alles wordt in eigen beheer onderhouden en gerepareerd. Als hij naar Peking rijdt, verheugt hij zich bij het vooruitzicht dat hij pech krijgt en de wagen in de Gobi-woestijn moet repareren. Elke reparatie loopt goed af en bewijst dat Joost Conijn macht heeft over de schepping en het bestaan. Als hij ziet dat zijn buurman in paniek raakt als de ruitenwisser het niet doet, heeft hij geen leedvermaak, maar hij veracht de man wel. We hebben een afspraak om tien uur ‘s morgens, bij mij. Om half tien belt hij vanuit de file, het wordt elf uur. Ik verbaas me over zijn punctualiteit, mij kan het niets schelen dat hij te laat is, tijd is een verzinsel, een klok die je stil kunt zetten. Om elf uur belt hij weer, de auto is stuk, hij staat op een parkeerplaats aan de snelweg, hij repareert, het regent hard. Om twaalf uur arriveert hij, hij heeft de pomp voor de hydrauliek met een elastiekje gemaakt, maar hij schaamt zich voor het ongemak. Ambivalentie.

Toen Joost Conijn gearriveerd was, kon ik meteen onder de motorkap kijken, we hoefden niet te acclimatiseren, we hoefden niet aan tafel te gaan zitten, want Joost Conijn drinkt geen koffie of thee, alleen water. Omdat ik vind dat water niet acclimatiseert, kon ik meteen onder de motorkap kijken. Ik keek naar het pompje dat de olie door het hydraulische systeem pompt. In een oogopslag was te zien dat door een nietige oorzaak de v-snaar verslapt was, waardoor de olie haar rondgang moest staken. (Zie voor nietige oorzaken en grote gevolgen het beroemde gedicht van Remco Campert dat iedereen kent.) Dat Joost Conijn dat ontdekt had, imponeerde me niet, omdat ik het zelf ook zag. Mijn imponatie ontstond pas toenie me uitlegde wat hij had moeten doen om de olie op peil te krijgen voordat hij de reis kon hervatten. De schroef die daartoe bereikt moet worden, ligt diep in de motor en is geheel uit zicht. Hiervoor moet je niet alleen een kenner zijn, maar de handen, de ogen en het geduld van een Zwitserse horlogemaker bezitten.Een horlogemaker in de stromende regen, vergeet dat niet. Joost Conijn is niet zozeer een optimist, niet iemand die de jeugd tot voorbeeld kan zijn, hij is onverstoorbaar, hij heeft de tegenslag geïncorporeerd.

We houden contact. Matthijs

Teveel Citroens gehad om op te noemen rijdt nu al 15 jaar cx. Nu cx tgi break 1989 woonwerk
(echtgenote) , cx pallas 25 ie in opslag en voor dagelijks gebruik rijd ik een pallas uit 76

Mtjf

Profiel  

Gepost: 11 januari 2010 11:26 AM
  [ # 20 ]

Mooi verhaal van AL Snijders!
Ik had het een maand of 2 geleden al van hem gekregen.
Hij was mijn Nederlands leraar.
Leuk dat zo’n verhaal hier dan opduikt. Smile

Profiel  

mano
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 123

Gepost: 12 januari 2010 12:26 AM
  [ # 21 ]

Die gast (Joost dan hè) is echt mijn held! Super cool om de vliegtuig film te zien. Heb er echt van genoten.
Maar wat deed ie eigenlijk met de Ds uitlaat op het dak?

Is er ergens (een manier) de hout auto film te zien?

Profiel  

robb
> 1400 berichten

Gepost: 12 januari 2010 01:35 AM
  [ # 22 ]

Leuk dat dit draadje nog leeft.
Meteen gelegenheid voor een update over het model.
Voor de goede orde overigens: het model dat ik aan het maken ben, is een uniek exemplaar, ik maak er dus maar eentje, voor mezelf. Met het doel mijn collectie te verrijken met iets unieks, er een verhaaltje met lichtbeelden over te plaatsen op mijn website en in CitroExpert (als het door de strenge redactie wordt geaccepteerd tenminste).

Dat brengt me meteen op de volgende vraag.
Destijds heb ik de auto gezien in Alphen aan den Rijn, tijdens een expodinges van de DS/ID-club. Het was toen niet toegestaan foto’s te maken van de auto, en daar heb ik mij keurig aan gehouden (spijt!!).
Ik heb inmiddels wel voldoende fotomateriaal gevonden om het model te bouwen. Maar ik wil graag foto’s in citroexpert en op mijn website plaatsen. Dat mag - volgens goed gebruik - alleen met toestemming van de maker van de foto.
Dus makers van de foto, alsjeblieft, kunnen jullie me nogmaals wat foto’s toesturen, waarbij je impliciet toestemming geeft deze foto’s te gebruiken voor voornoemde doelen.

Profiel  

Mtjf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82

- CX 25 Pallas IE handgeschakeld
Gepost: 04 april 2011 10:26 AM
  [ # 23 ]

Hoe staat het ermee? is ie al klaar als model?

Mtjf

Profiel  

robb
> 1400 berichten

Gepost: 06 april 2011 03:37 AM
  [ # 24 ]

Yep, hij staat al een tijdje in de vitrine.
Maar nog geen foto’s van het model, CitroExpert krijgt de primeur…...
Ooit…

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 04 april 2013 05:19 PM
  [ # 25 ]

Heden gespot in het depot van het Centraal Museum;

Profiel  

geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2532

- C35 Hilton XLS
Gepost: 04 april 2013 08:03 PM
  [ # 26 ]

Gaaf, en je komt nooit zonder brandstof te zitten Smile

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  

Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1289

- C1 serie II
Gepost: 04 april 2013 08:22 PM
  [ # 27 ]

Nee, desnoods stook je je eigen auto op.

Profiel  

bartjes
> 1400 berichten

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 04 april 2013 11:40 PM
  [ # 28 ]

Het papiertje met de tekst ‘niet fotograferen’ is in ieder geval reeds opgestookt op weg naar het museum !

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  

robb
> 1400 berichten

Gepost: 11 april 2013 12:30 AM
  [ # 29 ]

Aha! Da’s goed nieuws.

Hoe geraakt een mensch in het depot van het Centraal Museum? Ik heb ze (het museum dus) toen ik aan dit project begon opgebeld om te vragen of ik wellicht de DS kon komen bekijken. Nee, kon niet, de auto was er niet, dat soort antwoorden.
Ik zoek nog steeds foto’s van de auto, bij voorkeur zelf geschoten, of anders van anderen, maar wel rechtenvrij, om voor CitroExpert eens een artikel te schrijven over mijn 1-op-43-verbouwing van de auto.

Profiel  

Job17
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20

- ID/DS Dspecial
Gepost: 18 april 2013 09:35 PM
  [ # 30 ]
robb schreef:

Aha! Da’s goed nieuws.

Hoe geraakt een mensch in het depot van het Centraal Museum? Ik heb ze (het museum dus) toen ik aan dit project begon opgebeld om te vragen of ik wellicht de DS kon komen bekijken. Nee, kon niet, de auto was er niet, dat soort antwoorden.
Ik zoek nog steeds foto’s van de auto, bij voorkeur zelf geschoten, of anders van anderen, maar wel rechtenvrij, om voor CitroExpert eens een artikel te schrijven over mijn 1-op-43-verbouwing van de auto.

Ik kwam vandaag met het terug lezen van de oude la bombe`s het interview met Joost Conijn tegen, de plaatjes zijn zowel in kleur als zwartwit(oude LBC he` Laughing ).
zo kom je nog eens wat tegen!

Mocht je er nog belang bij hebben Rob, dan kan ik het artikel wel inscannen en toesturen. sleepy

GR. Job

Auto`s; ID19B Dspecial, XM V6 Exclusive

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook