3 van de 39
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
XM 3.0 V6 Exclusive - Xsara Coupe   Veert weer!!:D
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 13 januari 2007 07:19 PM
  [ # 31 ]

Surprisedops:  Surprisedops:
Ik moet die foto’s nog steeds maken… Heb van de week foto’s geschoten van de 16v, maar toen was t te slecht weer, en nu ben ik weer de hele dag bezig geweest met tentamens leren en de auto showen. Bovendien heb ik al twee uur bij de garage doorgebracht met de auto Shocked
Eerste keer staat hierboven. Tweede keer wilde madame niet meer starten Rolling Eyes Ik natuurlijk meteen het ergste denken…
Er was namelijk totaal geen compressie in de motor en de startmotor ging wel rond.
Dealer gebeld en die kwam om een diagnose te stellen. Bleek er verkeerde motorolie in het blok te zitten. Hierdoor kregen de hydraulische klepstoters niet voldoende olie en was er geen compressie. Even doorstarten en ze sloeg zowaar aan. Meteen maar even een oliewissel laten uitvoeren.
Toen de dame toch op de brug stond voor de wissel meteen mooi de onderkant kunnen bekijken. Op wat oppervlakteroest op de subframes (volkomen normaal volgens de monteur) na zag ze er perfect uit Cool
Uitlaat hangt er nieuw onder vanaf het blok tot het einde, inclusief kat Very Happy
Ook zijn de condensor van de airco, de veerbollen, de rechter veerpoot en de radiateur nieuw Cool De banden zijn rondom niet ouder dan 10k km. Volgens de monteur had ik er heel veel geluk mee gehad en was er in de auto al vele malen meer geinvesteerd dan ik er voor heb betaald…

Enige puntje wat nog op de todo lijst staat zijn de bougies. Het dipje bij de 3000 toeren begint me nu toch wel te hinderen en navraag bij de garage waar de auto in onderhoud is geweest leerde ook dat deze er al 85000 km inzitten, waar 60.000 voorgeschreven is. De vorige eigenaar zou vervanging hebben geweigerd, maar daarna wel duizenden euro’s hebben gestoken in overige nieuwe onderdelen… Rolling Eyes

Ik zal mn best doen morgen wat foto’s te schieten en online te gooien, moet wel lukken… Als het weer een beetje meewerkt tenminste Rolling Eyes
Wel leuk trouwens die reacties als je de garage binnenkomt als 20 jarig knulletje met een dikke v6 Cool

Xsara_Coupe

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 13 januari 2007 07:24 PM
  [ # 32 ]

hoe lang zou je dr over doen om bij de achterste bougies te komen?  Confused

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 13 januari 2007 07:31 PM
  [ # 33 ]

Bij een Xantia V6.24 staat er 1.8 uur voor in de computer. Voor de xm zei de monteur 1 uur nodig te hebben, maar dit is wel een echte v6 specialist. Geen idee wat ze er normaal voor zetten…
Iemand enig idee hoe duur de bougies voor deze motor zijn?

Xsara_Coupe

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 13 januari 2007 07:34 PM
  [ # 34 ]
Xsara_Coupe schreef:

Bij een Xantia V6.24 staat er 1.8 uur voor in de computer. Voor de xm zei de monteur 1 uur nodig te hebben, maar dit is wel een echte v6 specialist. Geen idee wat ze er normaal voor zetten…
Iemand enig idee hoe duur de bougies voor deze motor zijn?

Xsara_Coupe

met het juiste gereedschap is het zat te doen in een uur, heb toen bij men v6 24v de bougies gedaan in ongeveer 2 uur met een te korte bougiesleutel Laughing

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 13 januari 2007 07:39 PM
  [ # 35 ]

Oud of nieuw model 24v?

Xsara_Coupe

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 13 januari 2007 07:42 PM
  [ # 36 ]
Xsara_Coupe schreef:

Oud of nieuw model 24v?

Xsara_Coupe

oud zit daar nog verschil in dan?

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 13 januari 2007 07:57 PM
  [ # 37 ]

Ik heb zelf eerlijk gezegd geen idee of het veel verschil maakt met het vervangen van de bougies. Heb van de monteur begrepen dat bij de nieuwe motor een van de cilinderkoppen los moet en dat deze lichtelijk gekanteld moet worden om goed bij de bougies te komen…
Bovendien moet het spruitstuk los… Niet echt een makkelijk klusje dus!


Jaja, dis dus een voorbeeldfoto van Ieks2 Laughing

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 13 januari 2007 08:02 PM
  [ # 38 ]
Xsara_Coupe schreef:

Ik heb zelf eerlijk gezegd geen idee of het veel verschil maakt met het vervangen van de bougies. Heb van de monteur begrepen dat bij de nieuwe motor een van de cilinderkoppen los moet en dat deze lichtelijk gekanteld moet worden om goed bij de bougies te komen…
Bovendien moet het spruitstuk los… Niet echt een makkelijk klusje dus!

dan is het dus wel anders, ziet er ook lang niet zo vol uit als een serie 1 moet ik zeggen, niet dat het niet vol is Very Happy

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 13 januari 2007 08:05 PM
  [ # 39 ]

iek moet er toch eens geld voor gaan vragen… Wink

maar dus grofweg 6 bougies a 7 euro, 42 euro + 2 uur werk a 50 euro = 142,- euro voor t wisselen van bougies…?

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 13 januari 2007 08:12 PM
  [ # 40 ]

Ik heb dus al van te voren afgesproken dat ze 1 uur rekenen, dus ik gok dat ik zo rond de 100 euro neer mag leggen voor de bougies…
Maar het is ook echt wel nodig! En jouwe komen gezien je kilometerstand ook aan de beurt Wink

Xsara_Coupe

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 13 januari 2007 08:17 PM
  [ # 41 ]

@Ieks:

Kom jij ook naar Heusden? En zo ja, in welke xm? Zou een leuke fotoshoot zijn met twee zilveren exclusive’s Cool

Xsara_Coupe

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 13 januari 2007 08:18 PM
  [ # 42 ]
Xsara_Coupe schreef:

Ik heb dus al van te voren afgesproken dat ze 1 uur rekenen, dus ik gok dat ik zo rond de 100 euro neer mag leggen voor de bougies…
Maar het is ook echt wel nodig! En jouwe komen gezien je kilometerstand ook aan de beurt Wink

Xsara_Coupe

Die zitten er al in! (was onderdeel vd deal, heb ze eigenlijk niet nog bekeken…) Rolling Eyes Hij reed ook zonder horten of stoten. Very Happy Ach wat is 2008 nog ver weg…:|

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 13 januari 2007 08:18 PM
  [ # 43 ]
Xsara_Coupe schreef:

@Ieks:

Kom jij ook naar Heusden? En zo ja, in welke xm? Zou een leuke fotoshoot zijn met twee zilveren exclusive’s Cool

Xsara_Coupe

Ja en nee, ik kom in t groen…  Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 januari 2007 09:13 PM
  [ # 44 ]
Xsara_Coupe schreef:

Ik moet die foto’s nog steeds maken… Heb van de week foto’s geschoten van de 16v, maar toen was t te slecht weer, en nu ben ik weer de hele dag bezig geweest met tentamens leren en de auto showen.

dat was aan mij dus Mr. Green

tja, in het echt is toch beter als een foto Cool
de auto ziet er heel netjes uit en interieur is gewoon letterlijk nieuw Exclamation
geen scheurtje in het leer gezien
misschien heeft er op de achterbank zelfs nog nooit iemand gezeten Laughing

verder klinkt zo’n V6 gewoon lekker Cool
en rijdt lekker soepel.
overigens schakeld de bak ook prima na 200.000 km Wink

ik denk dat Xsara_Coupe nog een hoop plezier kan hebben van deze XM Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 13 januari 2007 10:20 PM
  [ # 45 ]
Xsara_Coupe schreef:

Heb van de monteur begrepen dat bij de nieuwe motor een van de cilinderkoppen los moet en dat deze lichtelijk gekanteld moet worden om goed bij de bougies te komen…

Lijkt me toch wel sterk eerlijk gezegd. Cilinderkop los om een stel bougies te vervangen. Bedoel je niet iets anders?

Profiel  
 
 
3 van de 39
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook