Willem schreef:Xsara_Coupe schreef:Verder worden de banden gebalanceerd, wat nogal een k#tklus schijnt te zijn omdat de velgen geen centreergathebben… Ook aan de auto balanceren dus…
Beetje bandenbedrijf kan de Monte Carlo’s gewoon op z’n apparaat balanceren, maar zo balanceren moet wel goed gebeuren. Als de velg niet goed gecentreerd is, blijft er een onbalans in zitten, of zoals in mijn geval, teveel lood voor de onbalans zorgt
Wat ik net hoorde is de auto ook eerst los gebalanceerd. Daarna om het helemala perfect te krijgen ook nog is aan de auto. Dus ik ga er vanuit dat het nu helemaal trillingsvrij moet zijn!
@ Ieks:
Voorlopig hangt er bij mij een uitlaat onder van nog geen half jaar… Zal dus nog wel even duren voordat er RVS onder komt En tegen die tijd maak ik er zelf wel ene of laat ik er een lassen bij ons op t bedrijf
Xsara_Coupe
Hmm, nadat de kachelmotor dit weekend had besloten het toch maar te blijven doen vanochtend weer teruggeweest bij de dealer. Even apk afgemeld en de dame kan er weer 14 maanden tegenaan
Heerlijk even geen zorgen meer en gewoon gaan rijden!
Xsara_Coupe
Ik vond de auto al een tijdje te stug veren. Toen ik weer een ritje in mn vorige xm had gemaakt wist ik het helemaal zeker, hier klopte iets niet.
Meteen de dealer gebeld die het er wel mee eens waren dat het niet goed zat. Bleek de voorste elektroklep een storing te bevatten. Alle bollen ed. waren goed, alleen die klep zat dwars. Dat zorgde dus voor een constante sportvering. En das niet comfortabel
Gelukkig heeft de dealer heeeel erg meegewerkt en kon de auto binnen een dag terecht! Echt super! Minder zijn wel de kosten: 360 euro inclusief btw en montage…
Het wordt me onderhand wel duidelijk dat een v6 een dure auto is in onderhoud. Met de xsara vond ik dit soort bedragen voor een distributieriem al schrikbarend hoog
Als het goed is staat de dame morgen weer klaar en kan ik helemaal happy naar de meeting zweven! Kan nu al niet wachten om de eerste keer echt te zweven in de dame
Xsara_Coupe

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
je had je 350 euro kunnen besparen door een diode in de veercomputer te plaatsen….....
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
En dan blijft ie ook nog gewoon tussen normaal en sport schakelen?
Xsara_Coupe

- C5 V6 Exclusive BVM5
ja, eigenlijk wordt de diode die in de klep zit, omgeleid via een diode in de bedrading of direct op de ECU.
Bij de XMclub is er al genoeg over gesproken

- C5 V6 Exclusive BVM5
nee, die smeren je een nieuwe klep aan
Mogelijkheid om zelf iets te doen heb ik niet…
Niet de tijd en niet de handigheid…
Vrees dat het dus toch een nieuwe klep wordt bij de dealer…. Heb je toevallig ergens een link op het internet over dit geheel?
Xsara_Coupe
He dat is wel een leuke oplossing een diode.
Ik had het ooit wel eens gelezen, dat wel.
Is een eitje hoor Xsara_Coupe.
Maar je mag het de dealer niet aanrekenen in dit geval.
Niet dat ik dealers verdedig. Maar een dealer mag je dit
wel vertellen. Maar alleen als die het zelf weet en je terwille
is, en weet dat je het zelf kan.
Hij kan volgens de regels denk ik nooit op deze manier een
HP Citroen uit de werkplaats weg laten rijden.
Maar je had je budget voor een XM heel anders gedefinieert
dan dat je hebt uitgegeven. Dus het kan erger.
Maar ja… een diode kost je misschien een paar euro met
wat stekkertjes erbij nog. Dat dan weer wel
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!

Totaal aantal Berichten: 6351
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Diodes 23 cent per stuk. 46 cent dus aan kosten in totaal als je kunt solderen. Je kunt het altijd proberen. Ik heb ook een storing in een electroklep in mijn geval de achterste. Ook voor de solid state relais, type VN05N heb ik een paar nieuwe besteld. Die zijn toch alweer een paar euro per stuk. Helpt dat niet, dan heb ik nog een andere computer, doet die het ook niet, dan kun je altijd de klep nog vervangen.
In een van de laatste Ambiance Extremes, het clubblad van de XM Club, staat een beschrijving over de diodemethode en een uitleg over de werking ervan.
Groet,
L
In dit geval kwam het nieuws te laat. Ik had al opdracht gegeven en ga dat ook niet terugnemen. Onderdelen stonden reeds in bestelling en ze hadden me al een hele grote gunst gedaan door de auto zo snel te behandelen. Ik zal zeker wel de oude elektroklep terugvragen. Kan ik daar volgende keer iig mee aan de slag
Xsara_Coupe (Die niet kan wachten tot de v6 weer helemaal top is )
De dame staat weer voor de deur. Wat een verschil
Ik heb dus echt al die tijd in de veringmode: “opel vectra” gereden Wat een comfort ineens
Lijkt eindelijk weer wat op mn vorige xm, de 16v… Ik ben weer zo gelukkig als een kind!
Ik kreeg van de dealer wel de tip om na een paar duizend kilometer met spoelolie over te stappen op de blauwe smurfenolie. Die schijnt veel beter en comfortabeler te veren…. Iemand hier ervaring mee in een xm?
Comfortbollen werden me ten zeerste afgeraden, zeker omdat het een v6.24 was. Het bochtengedrag schijnt er niet bepaald beter op te worden…
Maar als ik het zo allemaal is aanvoel, zijn die comfortbollen helemaal niet nodig!! Het comfort is zo al ongelooflijk top!
Xsara_Coupe
Xsara_Coupe schreef:De dame staat weer voor de deur. Wat een verschil
![]()
![]()
![]()
Ik heb dus echt al die tijd in de veringmode: “opel vectra” geredenWat een comfort ineens
![]()
Lijkt eindelijk weer wat op mn vorige xm, de 16v… Ik ben weer zo gelukkig als een kind!
Ik kreeg van de dealer wel de tip om na een paar duizend kilometer met spoelolie over te stappen op de blauwe smurfenolie. Die schijnt veel beter en comfortabeler te veren…. Iemand hier ervaring mee in een xm?Comfortbollen werden me ten zeerste afgeraden, zeker omdat het een v6.24 was. Het bochtengedrag schijnt er niet bepaald beter op te worden…
Maar als ik het zo allemaal is aanvoel, zijn die comfortbollen helemaal niet nodig!! Het comfort is zo al ongelooflijk top!Xsara_Coupe
Ben jij zondag in Heusden? Ik wil wel eens voelen hoe het echte zweef-gevoel voelt, dan kan ik vergelijken met mijn eigen XM….
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
Ik organiseer het zondag En ik heb dus ook de sleutel van t pand… Hoop dus wel voor jullie dat ik er ben
Xsara_Coupe