Bram schreef:
Je weet maar nooit tenslotte
ops:
Hmm, alvast maar een XM Turbo D12 topic gezocht draadje openen?





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Serge schreef:Willem schreef:Monte Carlo’s zijn te krijgen, maar ze kosten een fortuin hier in NL. Je moet opletten dat ze in 2 soorten te krijgen zijn, nl bouwjaar 1995-1997 en bouwjaar 1998-2000. De late versies passen niet onder een vroege en andersom
Waarom is dat? Heeft de laatste serie een andere naaf?
Ja, daarom zijn de remschijven en blokken van een ES9J V6 en de 2.5 turbo diesel van de laatste bouwjaren anders
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Ijs schreef:Nee..ergens in de komende 20 000 km ga ik hem vervangen (binnen 4 maanden dus
) Ik heb nog niet naar prijs gevraagd maar ik ga ongeveer uit van 35 voor d-riem, 80 voor rollen en 40 voor waterpomp.
Het is geen BX! Reken maar een beetje meer!
Animal triste post coitum
Willem schreef:Ja, daarom zijn de remschijven en blokken van een ES9J V6 en de 2.5 turbo diesel van de laatste bouwjaren anders
Alles klar. Dat is iets om te onthouden!
Animal triste post coitum
Serge schreef:Ijs schreef:Nee..ergens in de komende 20 000 km ga ik hem vervangen (binnen 4 maanden dus
) Ik heb nog niet naar prijs gevraagd maar ik ga ongeveer uit van 35 voor d-riem, 80 voor rollen en 40 voor waterpomp.
![]()
Het is geen BX! Reken maar een beetje meer!
Wedje leggen?
Serge schreef:Ijs schreef:Nee..ergens in de komende 20 000 km ga ik hem vervangen (binnen 4 maanden dus
) Ik heb nog niet naar prijs gevraagd maar ik ga ongeveer uit van 35 voor d-riem, 80 voor rollen en 40 voor waterpomp.
![]()
Het is geen BX! Reken maar een beetje meer!
Sprak vrijdag een dealer om te vragne wat die riem zou kosten .
Hij gaf aan 280 voor de riem, rollertjes erbij is ongeveer 350. Moet ook de pomp erbij dan is het net over de 500 uit en thuis.
Dat was voor een 20i 16v. IOf het veel scheelt met een diesel weet ik niet. Was overigens een citro dealer. ( die hebben toch allemaal gelijke prijzne ?
bij elkaar kost het 160 euro..toch wat veel maar doe het zelf.
Ijs schreef:maar doe het zelf.
En dat scheelt nogal een slok op een borrel bij dit soort klussen… Al is het wel krap daar hoor.
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991
Nog even een off-topic vraagje aan de hand van de discussie over monte carlo’s eerder in dit topic. Ik heb nu van mn type1 sloper een set 24v speedlines gehaald die ik wilde opknappen om voor winterbanden te gebruiken. Maar begrijp ik nou goed dat dit niet gaat passen onder mn 98er v6.24 (nieuwe motor)??
Xsara_Coupe
Xsara_Coupe schreef:Nog even een off-topic vraagje aan de hand van de discussie over monte carlo’s eerder in dit topic. Ik heb nu van mn type1 sloper een set 24v speedlines gehaald die ik wilde opknappen om voor winterbanden te gebruiken. Maar begrijp ik nou goed dat dit niet gaat passen onder mn 98er v6.24 (nieuwe motor)??
Xsara_Coupe
In dat geval houd ik mij warm aanbevolen
Animal triste post coitum
Ijs schreef:Serge schreef:Ijs schreef:Nee..ergens in de komende 20 000 km ga ik hem vervangen (binnen 4 maanden dus
) Ik heb nog niet naar prijs gevraagd maar ik ga ongeveer uit van 35 voor d-riem, 80 voor rollen en 40 voor waterpomp.
![]()
Het is geen BX! Reken maar een beetje meer!
Wedje leggen?
Ik weet wat ik zelf laatst heb betaald aan kwaliteitsmateriaal voor een d-riem, rollen + waterpomp en dat alles tegen zeer scherpe prijzen -10% korting. Als jij het kunt krijgen voor €160, dan ken je degene die bij Gates of SKF de onderdelen inpakt, of er zit een flinke hiaat in je offerte.
Animal triste post coitum
Ik betaalde bij de universe autozaak bijna 250 EUR voor de Turbo D12. Wel dik 3 jaar geleden nu.
Riem ong. 45 EUR, spanrol ong. 65 EUR, looprol ong, 40 EUR, pomp ong. 70 EUR.
Serge schreef:Xsara_Coupe schreef:Nog even een off-topic vraagje aan de hand van de discussie over monte carlo’s eerder in dit topic. Ik heb nu van mn type1 sloper een set 24v speedlines gehaald die ik wilde opknappen om voor winterbanden te gebruiken. Maar begrijp ik nou goed dat dit niet gaat passen onder mn 98er v6.24 (nieuwe motor)??
Xsara_Coupe
In dat geval houd ik mij warm aanbevolen
Ik hoop het niet, `want daar is het hele gedoe om geweest
Xsara_Coupe
Ik heb net ff gekeken in de boekhouding van vorig jaar en daar vind ik: Distributie set riem + spanrol + looprol 171.77 euro merk Gates, Waterpomp 83.54 euro merk Citroen. Opgeteld €255.31, -10%=€229,80
Animal triste post coitum
Ik heb even gebeld met me automaterialen groothandel.
Spanrol, looprol, waterpomp en D-riem voor 151 euro.
Deze week maar even ophalen