Bram schreef:Tsja….en ik lees net dat Huizing ook al een probleem heeft met zijn net aangeschafte Xm 2.1 TD…...ik probeer mee te denken met ze wat het kan zijn.
Daarom vroeg ik in Huizing zijn draadje al of een XM misschien ook nog iets in de tank zelf heeft zitten wat problemen kan geven.
Ik weet dat niet….jij misschien ?
tank zit nog meer dan halfvol..50 liter ofzo.
Vanmiddag toch banden uitbalanceren, gelijk maar ff slangetje testen. En och bram..problemen. Dat valt allemaal wel mee! Echte pech was mijn witte td, dit vind ik niet zo ernstig (wel lastig.. )
Ijs schreef:En och bram..problemen. Dat valt allemaal wel mee! Echte pech was mijn witte td, dit vind ik niet zo ernstig (wel lastig..
)
Nou….als ik dit zo van je las :
Ijs schreef:Uhooh..vanochtend naar het werk gereden, word alleen maar erger en hij haperde in het begin behoorlijk en viel 2x uit..
Helllup..
Daar zou ik niet echt vrolijk van worden.
Met dat in de tank zitten, bedoelde ik of er misschien een (extra) opvoerpompje in zou zitten bij een XM 2.1 TD.
Maar volgens Marten dus niet.
Misschien ben ik gek, maar heb je die kar niet net bij de dealer gekocht!? Er zal dan wel geen garantie op zitten, maar dat de dame na een week volledig ruk loopt lijkt me nu niet echt reclame voor de man. Met andere woorden; ik denk dat het reeel is dat zij dat even oplossen.
Animal triste post coitum
Jep dealer, zonder garantie. Maar heb goeie hoop nadat ik zonet nog even ben wezen kijken naar de auto. Auto slaat pas na een tijdje aan, doe ik hem uit, weer aan slaat hij snel aan. Dus wat marten zegt klinkt zeer aannemelijk. Doordat er lucht in leidingen zou kunnen zitten loopt het terug..of ben ik??
(het blijft nu even bij kijken en gissen omdat ik op me werk ben..)
Het opvoerpompje lijkt tevens geen druk op te bouwen.
Zoals ik al dacht, weinig aan de hand! Even de brandstof leiding ge by-past. Het verwarmingselement op het blok leek aan de bovenkant wat lucht door te laten. Ik ga dit vervangen, overigens banden uitgebalanceerd. Schijnbaar had hij van de lucht in de leiding al langer last want hij VLIEGT nu werkelijk! icm met gebalanceerd rijd hij echt superrrr!!! Ik ben weer blij!
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
Ijs schreef:Zoals ik al dacht, weinig aan de hand! Even de brandstof leiding ge by-past. Het verwarmingselement op het blok leek aan de bovenkant wat lucht door te laten. Ik ga dit vervangen
Ah mooi dat je het hebt gevonden. Ik zou em gewoon lekker bypassen. Hij loopt er niet minder om, althans dat is na 3 jaar mijn conclusie

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
Kijk aan ook weer op gelost.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Mooi werk Ijs. Je hebt een heerlijke XM, dus genieten maar van al die kilometers die je nog gaat maken.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
mpostma schreef:Ijs schreef:Zoals ik al dacht, weinig aan de hand! Even de brandstof leiding ge by-past. Het verwarmingselement op het blok leek aan de bovenkant wat lucht door te laten. Ik ga dit vervangen
Ah mooi dat je het hebt gevonden. Ik zou em gewoon lekker bypassen. Hij loopt er niet minder om, althans dat is na 3 jaar mijn conclusie
Als perfectionist zou ik het maar liever vervangen. Je weet maar nooit
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Totaal aantal Berichten: 6348
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
stoterstangen90 schreef:mpostma schreef:Ijs schreef:Zoals ik al dacht, weinig aan de hand! Even de brandstof leiding ge by-past. Het verwarmingselement op het blok leek aan de bovenkant wat lucht door te laten. Ik ga dit vervangen
Als perfectionist zou ik het maar liever vervangen. Je weet maar nooit
Daar zeg je wat, ga gelijk bellen! Dat schakelmechanisme is ook te vaag, ook vernieuwen.
Vandaag 2,5 week en 3000 KM verder!
Tijd voor een update
Eigenlijk is er niet veel te vertellen, de auto bevalt uitstekend en ik moet me behoorlijk inhouden. Heb vanochtend een rit gemaakt na schiphol en terug (420 km inclusief beetje omrijden om haar thuis te brengen) En zoals verwacht verliep dat voorspoedig! Binnenkort meer..!
Ohja..nu 800 km op de teller staan en tank is net niet halfvol..
Update (Km stand 224 000)
We zijn inmiddels 8000 km verder na aankoop op 19 Februari, inmiddels wat dingen aan gedaan:
- Nieuwe 72 Ah Accu
- Nieuwe Gloeibougies
- Nieuwe ruitenwissers
- Nieuwe Radio/Cd-speler
- Banden laten balanceren
Bij Chyparse
- Nieuwe luchtfilter
- Nieuwe ring om LHM vat
- Spoelvloeistof
- Alle bollen laten vullen
Gemiddelde verbruik ligt rond de 1 op 15,7km en dit is vrijwel elke tankbeurt zo. Ik vind dit behoorlijk zuinig, de 94 euro wegenbelasting is dan even slikken maar je krijgt er dan ook heel wat voor terug. Even wat foto’s van vandaag:
Uhm, beetje trots? ops:

Totaal aantal Berichten: 644
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Leuk man!
Die tomtom kan ook op je dashboard gemonteerd worden, heb ik vandaag ook gedaan. Ik zal volgende week wat foto’s posten.