Past je hoedenplank nu nog?
Yeps, dat hebben ze geprobeerd, en ze hebben de beugels van de tank ervoor moeten aanpassen
mpostma schreef:Harm schreef:
Overigens: een break? nee dank je… die vind ik toch echt te lelijk
Haha.. agree
Ik zou zeggen: als je wat serieus moet vervoeren, pak je maar mooi de BX
160 liter in pics zegt wel meer dan in cijfers
Maarruh, gaat je wegenbelasting niet gigantisch omhoog met zo’n grote tank? Of kom je zowieso in een hogere klasse uit, waarbij het tcoh al niet meer uitmaakt. Of laatste optie. Keuren met 52 liter tankje en dan na de RDW afmelding snel weer de 160 tank erin schroeven. Bij een maat van me boden ze op die manier een tweedehands tank aan. Eerst keuren met nieuwe tank (schijnt verplicht) en na het afmelden snel de oude tank terugschroeven. De nieuwe tank ging dan weer mooi de showroom in.
PS. Je krijgt wel lamme handen van het op die knop drukken. Want die kun je niet loslaten tijdens het tanken.
Hoe vaak tank jij gas? Je kunt hem wel lossen laten, niet dat er dan veel gebeurd. De echte lpg’ert heeft een lekkere baksteen achterin om op de knop te leggen..
Harm schreef:Heeft de grootte van de tank invloed op de belasting? Misschien qua gewicht, maar het formaat doet er niet toe, toch?
Ach op de 3 ton die een XM weegt maakt ‘t ook niet veel meer uit denk ik
De tank wordt meegewogen (of dat met volle tank of lege tank gebeurt weet ik niet). De gewichtstoename bij mijn BX 14 was in elk geval van 904 naar 946 kg. Gezien de grens bij 950 was het dus wel kritisch, hoe groot de tank was. Bovendien past de 52 liter tank ook net dwars tussen achterbank en kofferbak. Jij hebt gewoon lekker lomp dwars op sedan achtige wijze. In de breedte heb je wel VEEL ruimte zeg!!
mpostma schreef:
PS. Je krijgt wel lamme handen van het op die knop drukken. Want die kun je niet loslaten tijdens het tanken.
Bij sommige modellen kun je er prima een zakmes tussen zetten…
WOW Harm… Dat is nogal een tankje… Maar ik kan het me wel voorstellen. Ik heb een tijdje met 45 liter rondgereden, maar tegen 1:8 ben je daar zo doorheen. Dus nu maar een diesel.
En ja, een break. Mooi hoor zo’n break.
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991
Nog meer nieuws trouwens… heb nieuwe stadslichtunitjes aangeschaft, de oude waren helemaal dof. Staat meteen een stuk beter!
Nog een voordeel: nooit meer gezeik met achterremmen die niet hard genoeg willen remmen.
BX liefde roest niet!
- XM liefde ook niet.
hmmmmm, wat een enorme….....
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
mssl schreef:mpostma schreef:Nog een voordeel: nooit meer gezeik met achterremmen die niet hard genoeg willen remmen.
Hebben XM’s hier ook al last van?
Wat een ruk constrauctie dan ook weer van Citroen. Bij een BX verroesten ze en bij een XM doen ze dus ook weinig?
Komt ook een beetje door die oude (geyenwollen) sokken erin niet genoeg doorgassen
mssl schreef:
Ik bekijk net je ex-BX marten
, het grijze prul!
Wat is het toch ook een in en in plastic wagentje
! Je GTI is toch wat leuker.
Ik zal binnenkort Roel maar eens vragen of ie het hok nog een jaar APK gunt of dat ie naar Noordwolde gaat.
PS. Nooit teveel naar de regering luisteren. Allemaal socialisten en christenen tegenwoordig
En nu weer ontopic
















Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Massa ledig voertuig 1489 kg, op benzine!
Maximum massa voertuig 2015 kg….
Wie weet hoeveel een liter vloeibaar LPG weegt (ikke niet…)? Dan weet je ook hoeveel 128 liter vloeibaar gas weegt, plus een kilootje of veertig voor de installatie zelf, plus een trekhaak van een kilo of 25…
Volgens mij hou je (officieel) weinig laadvermogen over….!
Gr Martijn
Martijn de Ruijter schreef:Volgens mij hou je (officieel) weinig laadvermogen over….!
Ach, daar is toch geen ruimte meer voor.
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991
mpostma schreef:mssl schreef:mpostma schreef:Nog een voordeel: nooit meer gezeik met achterremmen die niet hard genoeg willen remmen.
Hebben XM’s hier ook al last van?
Wat een ruk constrauctie dan ook weer van Citroen. Bij een BX verroesten ze en bij een XM doen ze dus ook weinig?
Komt ook een beetje door die oude (geyenwollen) sokken erin niet genoeg doorgassen
je moet gewoon een stapel kisten met gereedschap achterin hebben, dan gebeurt het ook niet
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
ghulst schreef:Martijn de Ruijter schreef:Volgens mij hou je (officieel) weinig laadvermogen over….!
Ach, daar is toch geen ruimte meer voor.
Probleem weer opgelost
hel1 schreef:
je moet gewoon een stapel kisten met gereedschap achterin hebben, dan gebeurt het ook niet
Dat is niet echt iets voor XM rijders, meer iets voor arbeiders of ander plebs.