Hopla; OnTopic!
Ijs schreef:Hopla; OnTopic!
je moet gewoon regelmatig met gewicht in de kofferbak rondrijden. zo!!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Zo! De XM is afgemeld op G3, en ik heb zojuist het eerste stukje gereden op gas. En meteen 108 liter getankt (er zat al wat in dus). Dan ben je al best ff aan het tanken…
Rijdt eigenlijk precies zoals eerst, weinig raars aan te merken. Morgen gaat Gijs nog even eraan prutsen: nieuwe lambdasensor, veerbollen en voorraadbol.
Ook is er een veerpootretour lek, zal wel gekomen zijn doordat ie op de brug heeft gehangen ofzo
Die 108 liter zal met de 80% vulling te maken hebben.
Ford Focus 1.6 16v Trend 2007 205dkm
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic 2011 81dkm
Ex.
1x Renault Clio 1.4 16v Ludo 2001
2x Xantia 1.8 16v G3
1x Xantia 2.0HDI 110 pk
1x C3 1.4 16v X-TR 2004
XM V6 Ambiance Aut.+Leer
Citroën Xantia 2.0 16v berline 2000 148dkm
80% van 160 liter is iets van 128 liter, die laatste 20 liter hadden ze er bij de gasboer dus al ingestopt






















Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Zoow lekker dat ie klaar is
Ik heb eens zitten rekenen, en als ik een XM 3.0V6 24V op LPG G2 neem, dan ben ik per maand zo’n 37 euro netto duurder uit
Dus ik denk dat jij goedkoper uit bent dan ik met de BX 16V
Laat je toch denken
Maar ik hou het maar even op 2 verzekerde BX GTI’s das wel even genoeg denk ik.
Maar in ieder geval veel goedkope en plezierige kilometers gewenst!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Gods kanonne wat tis tie groot mannnn
Was een combi niet mogelijk ? Tankje onderin en tankje boven in ?
Moet spontaan denken aan de oude treinen. Die hadden een kar erachter voor d ebrandstof… Nog ff en dat gaat met de XM ook gebeuren blijkbaar…





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
In de 2e wereld-oorlog hadden ze zo’n opblaasbare tank bovenop de auto, dit begint erop te lijken
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Zo, de km’s komen er gestaag bij!
Vandaag maar weer eens een dagje aan de XM geprutst. Gasinstallatie moest nog gecalibreerd worden, en meteen wat onvolkomenheidjes opgelost.
Ook maar eens wat veerbollen vervangen. Ik had een voorraadbol en 4 gewone wielveerbollen liggen, maar we wilden ons eerst maar eens bezighouden met die voorraadbol. Daar verwachtten we wel de halve dag mee bezig te zijn.
Maar… hij bleek zomaar met de hand los te komen! Dat was zo gepiept dus. Daarna dus de 4 andere bollen vervangen, en de hydraurincage weer eruit gegooid en LHM erin.
Jammer genoeg issie nu nog steeds stug, dus moet ik maar eens wat hydractiefbollen gaan halen…
Wel hebben we de hydractivecomputer uitgelezen en gereset. En warempel, daarna gaat bij de start heel even het sport-lampje branden, en hoor je ‘m ook echt klikken als je de deur open doet. Het systeem lijkt dus best iets te doen.
Bij start eerst ff het sport lampje branden ??? Hoort dat dan ???
Bij mij gaat helemaal niets branden tenzij ik op het sport knopje druk…
gompy58 schreef:Bij start eerst ff het sport lampje branden ??? Hoort dat dan ???
Bij mij gaat helemaal niets branden tenzij ik op het sport knopje druk…
Uuhh, hier ook mijn vraagtekens? Sport stand gaat aan door de schuif knop Wat houd dat klikken in? Ik dacht dat dat met me alarm te maken had ...?
Wat die sportstandklep betreft.
had het er laatst ook met Harm over wat ik van een ander hoorde.
Een apart letje dat gaat branden als de sport klep DAADWERKELIJK aan het werk is. Het zou een handige controle zijn. vraga me alleen af of het moeilijk te fabriceren is.

























Totaal aantal Berichten: 6338
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Ijs schreef:gompy58 schreef:Bij start eerst ff het sport lampje branden ??? Hoort dat dan ???
Bij mij gaat helemaal niets branden tenzij ik op het sport knopje druk…
Uuhh, hier ook mijn vraagtekens? Sport stand gaat aan door de schuif knop
Wat houd dat klikken in? Ik dacht dat dat met me alarm te maken had ...?
Ja, dat hoort, in ider geval bij Hydractief 2, of dat bij H1 ook zo hoort weet ik niet meer. Als je het contact aanzet moet het lampje even aan gaan en daarna weer uit. Dit ongeveer gelijk met het ABS-lampje. Gaat het hydractieflampje niet aan, dan betekent dat dat de computer een storing in het hydractiefsysteem heeft gevonden. Je moet ‘m in dat geval even uitlezen met een Lexia of ELIT, dan weet je zo wat er mis is.
Groet,
L
dan hier de vraag van de dag, hoe weet je wanneer je hydraactief 1 of 2 hebt ? en wat is het verschil.

























Totaal aantal Berichten: 6338
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gebruik de zoekfunctie maar. Is al zo vaak aan de orde geweest.
Groet,
L