3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Aan te raden zo’n xsara uit 2000/2001?
Auzz
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 135
Geregistreerd: 29-11-2004

Gepost: 16 december 2004 10:37 PM
  [ # 31 ]

Ondanks je ongeduldige houding, toch maar even een reactie.

Na één Toyota Starlet hebben we 3 Renault Scénics en 2 Clio’s gehad. Wat betreft Renault, het is ons opgevallen dat de auto’s na 2000 een stuk betrouwbaarder waren dan degene die we er voor hebben gehad.  Eén Clio rijden we nog. De laatste Scénic is vervangen door een Xsara.

En wat een overgang was dat. We hadden de Scénic nog een maand naast de Xsara, maar ik had geen trek meer in de Scénic. De Xsara reed gewoon echt een stuk beter.

Wat ik persoonlijk perfect vind aan de Xsara is de zitpositie (nog in geen enkele auto beter gezeten (incl leen-/huurauto’s, auto’s van vrienden etc etc) Direct stuurgevoel (vage middenstand, mij niet bekend)  prima stoelen, complete uitrusting, goed remgevoel, heerlijke HDI motor en het fantastische 306/zx/xsara onderstel.

Mindere zaken zijn toch de bouwkwaliteit (rammeltjes) en gebruik van materialen. Daarnaast is de restwaarde ook om te huilen.  Echter die zaken vallen in het niet bij de heerlijke kilometers die de Xsara geeft.

Afgezien van één keer tanken, in 7 uur non-stop van Oostenrijk naar Nederland en daar dusdanig fris aankomen dat je je vakantiewas maar gaat doen.. De Xsara maakte het mogelijk. Vrienden die meerijden en verbaast zijn hoe stabiel de auto aanvoelt bij 190? (dezelfde vrienden die zweren bij de duitse brigade) Dezelfde Xsara.  Zo kan ik je nog tal van voorbeelden noemen waarbij ik toch wel een beetje trots ben op onze voiture.

En het laatste jaar ben ik het merk Citroën steeds meer gaan waarderen. De meeste bestuurders zijn autoliefhebbers waar ik me prima tussen voel. Het is zelfs zo dat ik stiekem naar een CX zit te kijken. Volgende auto weer een Citroën? Zeker wel.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 december 2004 11:34 PM
  [ # 32 ]

ik heb sinds kort ook zelf een xsara coupe
de 1.4 is niet heel pittig maar je komt er goed mee weg

wij hebben ook een break 1.6 16v thuis dit is heel stuk pittiger

we hebben ook een break serie 1 gehad (oude front) 
ik vin zelf dat de serie 1 een stuk mindere wegligging heb (onderstuur)

verder heb je idd wel is ergens hier of daar een rammeltje maar als je je radio wat harder zet heb je daar geen last van Laughing

verder ben ik ook tervreden met het geluids niveau bijvoorbeeld op de snelweg
in onze saxo ‘99 1.1 is het geluidsniveau een stuk hoger iig

en verder is het comfort gewoon erg goed het is helaas geen zwever maar verder heb ik er ook niet over te klagen

ik weet ook nog een hele mooie zwarte coupe 1.4 uit 2003 met maar 5500km op de teller te staan met climate control dacht ik

verder vin ik gewoon ook een groot plus punt dat je op een parkeerplaats niet je auto hoeft te zoeken omdat er tientallen dezelfde staan (zeker met mijn kleur Laughing )

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 17 december 2004 04:58 AM
  [ # 33 ]
superalio schreef:

Nu nog een goeie dealer: die in Schiedam is zo slecht!

Heb jij geen betrouwbaar adresje voor me handjes?

Inderdaad Waldo in Schiedam is een k*t-dealer.

Van Leeuwen in Delft is ook niet mijn favoriet, de eigenaar dhr. Van Leeuwen zelf is een zeer onvriendelijke en onredelijke man. Hij zal je erg weinig teruggeven voor je VW en de occasion’s bij hem zijn aan de hoge kant geprijsd. Wat onderhoud/APK betreft, is dit een dealer die altijd wel iets vind wat niet in orde is, bij een APK is het meestal iets met de banden. Enige pluspunt is de magazijnman daar, dat is een zeer aardige en behulpzame kerel.

Het mobility-centre (2x) in Rotterdam, waarvan eentje nu het Motorhuis ofzo is geworden, (ex sl-Opel dealer) kun je het beste ook mijden.

Het beste kun je gaan kijken bij Dorvo in Dordrecht, Van Oosten in Zoetermeer en/of de dealer in Ridderkerk waarvan ik de naam niet meer weet. Deze dealers hebben altijd een ruime vooraad aan occasions staan voor een nette prijs.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 17 december 2004 01:46 PM
  [ # 34 ]

Ook maar ff wat melden over de Xsara

M’n ouders hebben de 1.6 serie II donkerblauw met die heldere koplampen (serie I vink een stuk minder mooi ogen).
Wegligging is superstrak, zonder het te merken zit je op 180 km/u, stuurt scherp/precies/strak, met je kleine teen op het rempedaal en je staat in no-time stil. Goeie zit (1.80m)

Uitzicht naar achter valt beetje tegen (vergeleken met mn XM).
Knipper licht deed het op een gegeven moment niet meer (was iets met de kompjoeter, is vervangen geloof ik).
Verder begon op een lange bergweg omhoog in Duitsland hartje zomer, alle waarschuwinglampjes te branden, na motor laten afkoelen is het niet meer voorgekomen.


Xsara = scheurijzer Razz

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 17 december 2004 02:12 PM
  [ # 35 ]

neem dan een 2.0 VTS Very Happy behoorlijk wat POWERRRR>>>>>> Twisted Evil

Profiel  
 
superalio
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 16-12-2004

Gepost: 17 december 2004 02:35 PM
  [ # 36 ]

hey jongens allemaal bedankt!

Ik ga denk ik toch is ff proberen om een xsara te kopen.
Maakt het uit (oef een domme vraag) om je hem bij een citroen dealer koopt of andere dealer?

(mocht mijn toekomstige xsara kapot gaan weet ik jullie te vinden: jullie = mensen die mij overhalen!)

Jahahaha!

Don’t worry God is in control!

Profiel  
 
superalio
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 16-12-2004

Gepost: 17 december 2004 05:02 PM
  [ # 37 ]

Dilemma:

net mijn dure duitser laten maken.
Airbag lampje: stekkers vervangen onder zetel
Voorgloeilampje: remschakelaar vervangen
Hard geluid vanaf veren: rubbers van stuurkogel vervangen
handrem ontspande niet: 2 nieuwe remkabels
distri riem: vervangen
kosten bijna 900 euri

Tevreden met de service. Wel prijzig zo’n riempie!

Dilemma: is het de investering van 900 euro nu waard om door te rijden met de golf of is het slimmer om hem nu in te ruilen voor een xsara-tje?

Wow! Wat moet ik nu toch doen?

Vanuit mijn situatie gerekend wat is handig: dus niet citrofiel doen!
If i was in your shoes i would…. Confused:

Don’t worry God is in control!

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 17 december 2004 05:43 PM
  [ # 38 ]

Een proefrit maken, misschien vind je het wel helemaal nix…  Mr. Green

Profiel  
 
superalio
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 16-12-2004

Gepost: 17 december 2004 06:20 PM
  [ # 39 ]

wie weet!

Na ik heb al eens citroentje gereden, beviel me wel!

Maar geen xsara!
Wat zouden jullie doen?

Ach ik houd jullie op de hoogte!

Don’t worry God is in control!

Profiel  
 
Auzz
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 135
Geregistreerd: 29-11-2004

Gepost: 17 december 2004 06:33 PM
  [ # 40 ]

Persoonlijk als ik net €900 aan een beurt en distributieriem heb uitgegeven, zou ik zeker niet naar een andere auto gaan kijken. Dat geld zie je toch niet terug bij een inruil.

Wat ik zou doen. Fijn verder rijden in de Golf, rustig aan om me heen kijken naar een Xsara, en pas als ik de “perfecte” occasion heb gevonden, evt nadenken over de aankoop van die Xsara.  In de tussenliggende periode een keer een proefrit maken om te kijken of de Xsara wel iets voor je is. Misschien valt het je harstikke tegen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 december 2004 12:40 PM
  [ # 41 ]

misschien kan je gewoon je golf te koop zetten en er verder geen haast mee hebben.
je weet nooit of er opeens 1 of andere gek gewoon te veel voor geeft
dan ben jij je golf kwijt voor een goede prijs en een stap dichter bij de xsara.
zolang je geen goed aanbod krijgt rijd je gewoon “lekker” verder

en ik denk dat de xsara stuk goedkoper is in de onderhoudskosten als je duitser.

dus misschien zowiezo handig om hem voor je volgende beurt weg te doen?
of rij je zo wienig km dat dat nog dik een jaar duurt?  Wink

lijkt mij btw dat je kwa verzekering ook wel ff een stukkie gaat zakken dat zijn natuurlijk ook geen onzinnige bedragen tegenwoordig Crying or Very sad

suc6 er mee.

p.s. ik kreeg gisteraaf weer leuke opmerkingen dat het een leuk karretje is.  Laughing  Very Happy

Profiel  
 
superalio
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 16-12-2004

Gepost: 20 december 2004 11:10 AM
  [ # 42 ]

Na jongens en meissies,

bedankt voor de leuke reactie.
Ik heb in het weekend besloten (onder luid gejuich van de baas: i mean the real boss: vrouwtje) om verder te rijden in de golf tdi.
Ach het is klote mechaniek die diesel, maar het tis wel sunig he?

Ik kijk wel verder…na een tijdje ga ik wel voor wat anders.
Ik denk aan de xsara 1.6 16v of een golf 4 1.6 16v. De motors lijken erg op elkaar wat betreft prestatie en verbruik (grofweg dan he?)

Zo’n peugeot 306 2.0 xsi is toch ook wel mooi he?

Don’t worry God is in control!

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook