Mijn broer rijdt inderdaad rond in de TZD De GTi heb ik zaterdag nog lekker met meguiars gepoetst, die ziet er weer uit alsof ie nieuw is
Vandaag weer eens nuttige dingen gedaan…
Om te beginnen de reactiestangetjes vervangen door mooie nieuwe. De moeren gingen zomaar zonder veel geweld (maar met veel WD40) los!
Ook heeft Gijs het linker display gemaakt, met een duitse handleiding en een dingesje. Da’s erg goed gelukt, alle pixels doen het weer en ik kan nu ook lezen wat er allemaal staat!
Helemaal in het begin had ik de verbruikscomputer vervangen, omdat die na een reset niet meer reageerde op de uur- en minuutknopjes. Toen heb ik er een computer van een vroege type 1 in gezet. Die doet ‘t prima, maar laat geen actieradius zien.
Toch maar weer eens de oude erin gezet, en die werkt dus gewoon prima. Inclusief actieradius.
Meteen ook maar het harde dashboardplastic vervangen, dat ik van Marco had gekocht. Dat ziet er weer stukken beter uit.
Verder wilden we eens de radiateur doorspoelen, omdat de temperatuur toch iets verder oploopt dan ik zou willen. Dus, kvs afgetapt, en de radiateur eruit gehaald. Blijkt dat die helemaal verstopt zit met allemaal zooi in de lamellen, en er in het midden een grote vette natte plek zit.
Die moet dus even afgespoten worden wellicht zelfs vervangen…
Natuurlijk zal de condensor nog erger onder de troep zitten, die willen we er dus ook uit hebben. Dat wordt dus dinsdag ff de aircoman bellen. Dan ook maar meteen een paar -ringen vervangen, er zijn sporen van een lekkage te zien.
Zozo, jullie hebben niet uit je neus staan knagen!

Totaal aantal Berichten: 247
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Zozo, jullie hebben niet uit je neus staan knagen!
Had daar niet moeten staan, zozo jullie hebben OOK niet uit je…....
Als ik zo eens naar project F kijk hebben jullie je ook aardig uitgesloofd
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!
Chevron schreef:Zozo, jullie hebben niet uit je neus staan knagen!
Had daar niet moeten staan, zozo jullie hebben OOK niet uit je…....
Als ik zo eens naar project F kijk hebben jullie je ook aardig uitgesloofd
nou, uitgesloofd, het ging allemaal redelijk soepel, behalve dat we ook moesten leren dat BE1 en BE3 bakken andere prise-assen hebben. en ik duld geen speling daar, en het mocht ook niet van marten trouwens.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Zo, vandaag heeft Gijs zich weer erg uitgesloofd
Eerst de airco leeg laten zuigen, zodat ie de condensor eruit kon halen. Die zat net zo dicht als de radiateur natuurlijk. Schoongespoten dus.
De radiateur is afgeperst en blijkt niet te lekken, dus da’s weer een meevaller. We hadden al een nieuwe thermostaat aangeschaft, dus die heeft Gijs ook maar gemonteerd. Normaal zit zo’n ding goed bereikbaar… zo niet bij een XM V6, waar het ding ingebouwd zit in de motorsteun. Die moest er dus helemaal af, waarna bleek dat de verticale rubber dinges in die steun in 2 stukken ligt. Dat verklaart meteen het “doef-doef-doef”-geluid bij afremmen…
Daarna de airco maar weer eens laten vullen, met iets meer koudemiddel dit keer. Die koelt ook weer ale een beer.
goed zo!
ik ben overigens nog steeds een beetje stil van het formaat van die gashouder achterin, kan je er ook in om hem periodiek te reinigen?
je er ook in om hem periodiek te reinigen?
Natuurlijk, je kunt de 2 helften van elkaar klikken en dan kan ie door de wasstraat
Maarre… stil van het formaat? Formaat doet er niet toe!
Harm schreef:je er ook in om hem periodiek te reinigen?
Natuurlijk, je kunt de 2 helften van elkaar klikken en dan kan ie door de wasstraat
Maarre… stil van het formaat? Formaat doet er niet toe!
dat snap ik, maar de inhoud wel…
hoe groot zijn die wasstraten daar dan, of bedoel je er eentje voor een bus?
hel1 schreef:goed zo!
ik ben overigens nog steeds een beetje stil van het formaat van die gashouder achterin, kan je er ook in om hem periodiek te reinigen?
Of technofeesten erin organiseren?

Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Harm schreef:
Om te beginnen de reactiestangetjes vervangen door mooie nieuwe. De moeren gingen zomaar zonder veel geweld (maar met veel WD40) los!
Wat kosten die nieuw eigenlijk? (dat zijn toch die dunne pokke-pok-stangetjes?
31 euro per stuk…
Gisteren was het Autoweekforummeeting. Lekker gepatst met de XM natuurlijk:
Nou dacht ik altijd dat een XM best een grote wagen was, maar da’s erg afhankelijk van waar je naast parkeert. Als je zo:
?t=1178535952
parkeert is een XM een lief klein compact autootje…

Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
die zwarte Amerikaan is ook niet verkeerd…
die zwarte Amerikaan is ook niet verkeerd…
Die is van een meisje van 19, die ooit eens bij Gek op Wielen op tv is geweest