


























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
wat ik met de uk heb gedaan, een familiale, is de achterste achterbank erin laten zitten. als je die dan gebruikt, heb je een beenruimte waar een prestige nog een puntje aan kan zuigen, omdat deze bank verder naar achter geplaatst is dan bij een gewone. het probleem is echter, dat als je deze bank plat wil leggen, je met de lagere voetenruimte zit waar je ofwel een opvulling voor moet zoeken (ik had er een berg pttzakken in liggen) ofwel een constructie maken waar de bank op kan rusten.
een bank van een gewone break moet dus wel een andere montage krijgen, uit een donor, die net achter de achterdeuren zit geschroefd. zoek even een gewone in de buurt en kijk even hoe dat zit.
Ik zal het eens ff checken.
Vandaag heb ik al het benodigde plaatwerk etc. gekocht, dus de fun kan beginnen!
Animal triste post coitum
Met het plaatwerk gaat het goed vooruit en intussen ben ik al een beetje een lijstje aan het opstellen voor de technische behoeften. Zoals ik reeds een paar pagina’s terug meldde, rookt de dame BEHOORLIJK blauw uit haar achterste als ik op hoge snelheid het gas loslaat en/of bergaf ga. Verder rookt ze überhaupt wel lekker door, nog erger dan ik en verbruikt daarbij geen geringe hoeveelheid motorolie. Ik zeg; rotte zuigerveren, wat zeggen jullie? Verder klinkt het blokkie als een naaimachientje en zit er voor een ongeblazen 2500 voldoende power in, dus voor de rest is de motor in prima staat vermoed ik. Op basis hiervan heb ik onderstaande lijstje opgesteld:
-koppakking
-kopbouten
-kleppendekselpakking
-klepsteelrubberset (dit kost geen kont en ik kan er straks toch goed bij)
-brandstoffilter
-luchtfilter
-oliefilter
-gloeibougies
-waterpomp
-v-riem waterpomp
-v-riem dynamo
-v-riem hd pomp
-keerring bak
-koppelingsset compleet
-zuigerveren
-distributieset
Tips gevraagd.
Animal triste post coitum
Kunnen het niet klepseals zijn? Vooral omdat het roken alleen optreedt met gas los.
Met slechte compressie zou ik verwachten dat de pit ver te zoeken is en dat het starten elke keer weer een crime is. Bovendien zou ie dan continu moeten roken. Heeft ie veel carterdruk trouwens?
waterman771 schreef:garagestmarien schreef:Maurice van Mourik schreef:chroombumpers
zucht
staalzucht….
RVS!!!!!
hmm, ik dacht toch werkelijk dat het INOX was…
mvgr wupke
mpostma schreef:Kunnen het niet klepseals zijn? Vooral omdat het roken alleen optreedt met gas los.
Met slechte compressie zou ik verwachten dat de pit ver te zoeken is en dat het starten elke keer weer een crime is. Bovendien zou ie dan continu moeten roken. Heeft ie veel carterdruk trouwens?
Je hebt het niet helemaal goed gelezen Marten; ze rookt continue, maar bij gas los lijkt het volgens Mark (die er 1150 km achter heeft gezeten) wel alsof de kar in de fik staat, zoveel blauwe rook. Starten doet ze eigenlijk redelijk probleemloos. Het duurt alleen wel ff een paar tellen voordat ze mooi rond loopt. Ik zou me kunnen voorstellen dat dat nog wel een wat dramatischer zou kunnen gaan verlopen bij kouder weer. Overigens is het idd wel verstandig om eerst eens de compressie te gaan meten, voordat ik verdere conclusies trek. Kun je me uitleggen waar en hoe ik de carterdruk kan bepalen? Via de carterontluchting?
Animal triste post coitum
Serge schreef:Kun je me uitleggen waar en hoe ik de carterdruk kan bepalen? Via de carterontluchting?
Aha, dat maakt het allemaal wat duidelijker.
Meestal vind je wel ergens een aansluiting van de carterventilatie op de inlaat. Geen flauw idee waar je dat bij een CX kan vinden. als je daar het buisje losneemt en voelt dan mag er best kleine stootjes lucht uitkomen, maar als er echt een briesje uitkomt dan is het niet goed. Je zou het eens kunnne vergelijken met je XM bijv.
Serge schreef:mpostma schreef:Kunnen het niet klepseals zijn? Vooral omdat het roken alleen optreedt met gas los.
Met slechte compressie zou ik verwachten dat de pit ver te zoeken is en dat het starten elke keer weer een crime is. Bovendien zou ie dan continu moeten roken. Heeft ie veel carterdruk trouwens?
Je hebt het niet helemaal goed gelezen Marten; ze rookt continue, maar bij gas los lijkt het volgens Mark (die er 1150 km achter heeft gezeten) wel alsof de kar in de fik staat, zoveel blauwe rook. Starten doet ze eigenlijk redelijk probleemloos. Het duurt alleen wel ff een paar tellen voordat ze mooi rond loopt. Ik zou me kunnen voorstellen dat dat nog wel een wat dramatischer zou kunnen gaan verlopen bij kouder weer. Overigens is het idd wel verstandig om eerst eens de compressie te gaan meten, voordat ik verdere conclusies trek. Kun je me uitleggen waar en hoe ik de carterdruk kan bepalen? Via de carterontluchting?
als je het rubberen dopje van de carterontluchting los haald, en je houd even je hand op het gat, 5 seconden ongeveer (stationaire loop) en je haald je hand weg, lijkt het dan op een Compressor, of is er een weinig druk….
weinig druk geeft aan zuigerveren OK.
veel druk alla compressor geeft aan dat de zuigerveren versleten zijn.
ik zou dan iig de cilinders nameten of laten nameten, of ze nog een setje nieuwe zuigerveren aan kunnen.
ga je korter door de bocht , aangezien je de zuigerveren al hebt, haal er dan ook een set bussen bij.
dan sluit je alles kort, en maakt het verder niet veel uit in hoeverre nu eea is versleten.
laat wel de zuigers even beoordelen door een revisie bedrijf, als ze ovaal zijn, of zwaar beschadigt door kantelen, dan kan het nuttig zijn om die ook te vervangen.
mvgr wupke
Mooie tips, daar ga ik mee aan de slag.
Overigens ben ik toch wel bang dat het de veren zijn, aangezien het een ambulance is. Zo’n wagen is natuurlijk nooit warmgereden, dat was waarschijnlijk altijd; starten en rosssssssssssss naar de patiënt. Maargoed we gaan het zien. Ik heb ‘r met deze reparatie in gedachte gekocht, dus minder kan het niet worden.
Animal triste post coitum















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Dat zit er dik in ja. Die dingen werden natuurlijk sowieso afgebeuld.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
zijn er ook al fotos
cxfanatic schreef:Dat zit er dik in ja. Die dingen werden natuurlijk sowieso afgebeuld.
Dat denk ik wel. Aan de andere kant ben ik op mijn zoektocht een aantal CX Ambulances tegengekomen met absurd hoge km-standen. Zo had er eentje 1,7 miljoen km op de teller staan met maar 1 motorwissel
Animal triste post coitum
citroenc2 schreef:zijn er ook al fotos
Ik ben daar wat lui in, maar ik zal ze binnenkort eens maken. Van de restauratie van de ID heb ik ook nog niet 1 foto gemaakt….
Animal triste post coitum























Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Zo had er eentje 1,7 miljoen km op de teller staan met maar 1 motorwissel
Neem aan 170000 km.
Jeroen
toniclight schreef:Zo had er eentje 1,7 miljoen km op de teller staan met maar 1 motorwissel
Neem aan 170000 km.
![]()
Jeroen
nope
het kwam erg veel voor dat er ziekenwagens waren die echt veel km maken doordat frankrijk zo groot is als je nu bijv naar een xm xiekenwagen gaat kijken kom je ze ook redelijk vaak al met 7/8 ton tegen