Leuk zo’n restauratieverhaal om te volgen! Ik verwacht/vrees dat mijn BX 19 Digit in dezelfde staat verkeert als jouw CX, maar jij hebt nog een draaiende motor erin (mijn Digit heeft een incomplete motor )
Succes iig met de vorderingen en hou ons op de hoogte met foto’s (zijn we dol op hier )
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX

Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Lijkt me heerlijk zo’n ruimte om lekker te klussen aan de voiture…
Is de vloer al aangeveegd?
ieksEmmu schreef:Lijkt me heerlijk zo’n ruimte om lekker te klussen aan de voiture…
Is de vloer al aangeveegd?
gelukkig is hij nu verhuist naar een schuurtje waar geen stro ligt. We hebben nu gewoon een betonnen ondergrond. Het is nu wel heel koud in de schuur, maar we hadden de verwarming van de CX op 22 graden gezet. Heerlijk warm!
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
nieuwe update voor dit project met foto’s! zie <a >hier</a>
Restauratie tips
Heb je het sub-frame goed bekeken,het zou jammer zijn als je restauratie daar op stukloopt.Ik heb al talloze cx’en gesloopt,heel vaak zijn ze echt niet meer te redden.
Het was een cx of niks

Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
Re: Restauratie tips
ray schreef:Heb je het sub-frame goed bekeken,het zou jammer zijn als je restauratie daar op stukloopt.Ik heb al talloze cx’en gesloopt,heel vaak zijn ze echt niet meer te redden.
het subframe is idd verrot, dat is ook de reden dat ie daar staat. Maar heb subframe is nog te lassen gelukkig. En ik dacht dat het wel goed mogelijk is om het subframe te redden
Re: Restauratie tips
erwt schreef:het subframe is idd verrot, dat is ook de reden dat ie daar staat. Maar heb subframe is nog te lassen gelukkig. En ik dacht dat het wel goed mogelijk is om het subframe te redden
Kijk voor de gein eens op dit topic . Daar wordt gezegd dat er niet kan worden gelast aan subframes bij de BX. Enig idee of dat ook geldt voor de CX?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik zou niet weten waarom niet. Ben ooit met een 79’er 2400ie Pallas C-Matic in de weer geweest met het idee om die te restaureren, en de delen voor het subframe waren gewoon bij Citroen Nederland te bestellen en zouden dan in het bestaande subframe gelast worden. Het kan dus zowiezo, en ik denk voor de BX ook. Het is alleen nogal veel werk allemaal.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Subframe van een CX is zonder moeite te lassen en er zijn idd vervamgingsdelen verkrijbaar via citroën.
Ik geloof ook niet echt in het verhaal dat een BX subframe van HSS staal is, dab word het veel te star, dat van een CX is iig gewoon pisbakijzer.
Mocht het evt. nodig zijn, ik heb nog een kompleet kneiterhard subframe staan.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
sans-pareil schreef:Ik zou niet weten waarom niet. Ben ooit met een 79’er 2400ie Pallas C-Matic in de weer geweest met het idee om die te restaureren, en de delen voor het subframe waren gewoon bij Citroen Nederland te bestellen en zouden dan in het bestaande subframe gelast worden. Het kan dus zowiezo, en ik denk voor de BX ook. Het is alleen nogal veel werk allemaal.
Helemaal waar! Heb het er pas geleden bij garage Van der Laan in Abbenes nog over gehad n.a.v. van mijn subframe-probleem bij de BX. Er zijn inderdaad gewoon inlasstukken voor de CX te krijgen, en kan ook prima gelast worden. Natuurlijk is het wel zaak om dit vakkundig aan te (laten) pakken, aangezien het gaat om een dragend onderdeel van het voertuig. Als dat niet in orde is bij de APK lusten ze je rauw!
weer ff een kleine update binnen dit (heel erg lang durende) project. De auto moest even uit de garage omdat er boten (die er achter stonden) er uit moesten. Dus de cx heeft weer even het licht gezien. De kwaliteit van de foto is niet echt goed maar dit komt omdat het met een mobiele is gemaakt.
hier zie je de fotos: cx ziet het licht (weer even)

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mooi project
je mag de auto wel eens wassen
suc6 verder, hoop dat het een mooie auto wordt

Totaal aantal Berichten: 1377
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Mooi project.
Er is een hoop werk aan maar eens hij inorde is is het een vliegend tapijt dat je nooit meer kwijt wil.
Ik ben nu ook bezig met het achterste chassis en alle hydrauliek leidingen van mijn 22TRS te vervangen+ dat eens het chassis verwijderd was er nog heel wat roest gaten en een rotte carrosseriebalk te voorschijn kwamen.
Dat is nu gelast en nu ben ik een gereviseerd chassis aan het klaarmaken om er onder te zetten.
een heel job maar ik vond dat hij het waard was.
succes met je CX
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
weer een klein update van dit jarendurende project
mn pa is afgelopen za weer wat bezig geweest. dashboard en het hele interieur is er inmiddels eruit. Volgende fase is de motor en de deuren etc. Hier wat foto’s van de onderdelen. Een kamer bij mn ouders is gereserveerd voor de onderdelen van de CX. In de garage liggen de technische onderdelen.