6 van de 21
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

CX Ambulance; de revalidatie (vanaf p6).
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 juli 2007 09:03 PM
  [ # 76 ]

wat ik met de uk heb gedaan, een familiale, is de achterste achterbank erin laten zitten. als je die dan gebruikt, heb je een beenruimte waar een prestige nog een puntje aan kan zuigen, omdat deze bank verder naar achter geplaatst is dan bij een gewone. het probleem is echter, dat als je deze bank plat wil leggen, je met de lagere voetenruimte zit waar je ofwel een opvulling voor moet zoeken (ik had er een berg pttzakken in liggen) ofwel een constructie maken waar de bank op kan rusten.
een bank van een gewone break moet dus wel een andere montage krijgen, uit een donor, die net achter de achterdeuren zit geschroefd. zoek even een gewone in de buurt en kijk even hoe dat zit.

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3215

Gepost: 28 juli 2007 09:14 PM
  [ # 77 ]

Ik zal het eens ff checken.

Vandaag heb ik al het benodigde plaatwerk etc. gekocht, dus de fun kan beginnen! dance

Animal triste post coitum

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 10 augustus 2007 02:08 PM
  [ # 78 ]

Met het plaatwerk gaat het goed vooruit en intussen ben ik al een beetje een lijstje aan het opstellen voor de technische behoeften. Zoals ik reeds een paar pagina’s terug meldde, rookt de dame BEHOORLIJK blauw uit haar achterste als ik op hoge snelheid het gas loslaat en/of bergaf ga. Verder rookt ze überhaupt wel lekker door, nog erger dan ik en verbruikt daarbij geen geringe hoeveelheid motorolie. Ik zeg; rotte zuigerveren, wat zeggen jullie? Verder klinkt het blokkie als een naaimachientje en zit er voor een ongeblazen 2500 voldoende power in, dus voor de rest is de motor in prima staat vermoed ik. Op basis hiervan heb ik onderstaande lijstje opgesteld:

-koppakking
-kopbouten
-kleppendekselpakking
-klepsteelrubberset (dit kost geen kont en ik kan er straks toch goed bij)
-brandstoffilter
-luchtfilter
-oliefilter
-gloeibougies
-waterpomp
-v-riem waterpomp
-v-riem dynamo
-v-riem hd pomp
-keerring bak
-koppelingsset compleet
-zuigerveren
-distributieset

Tips gevraagd.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 10 augustus 2007 02:22 PM
  [ # 79 ]

Kunnen het niet klepseals zijn? Vooral omdat het roken alleen optreedt met gas los.

Met slechte compressie zou ik verwachten dat de pit ver te zoeken is en dat het starten elke keer weer een crime is. Bovendien zou ie dan continu moeten roken. Heeft ie veel carterdruk trouwens?

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 10 augustus 2007 02:46 PM
  [ # 80 ]
waterman771 schreef:
garagestmarien schreef:
Maurice van Mourik schreef:

chroombumpers

zucht
staal

zucht….

RVS!!!!! Wink

hmm, ik dacht toch werkelijk dat het INOX was…

mvgr wupke Wink

Profiel  

Serge
> 3000 berichten

Gepost: 10 augustus 2007 03:00 PM
  [ # 81 ]
mpostma schreef:

Kunnen het niet klepseals zijn? Vooral omdat het roken alleen optreedt met gas los.

Met slechte compressie zou ik verwachten dat de pit ver te zoeken is en dat het starten elke keer weer een crime is. Bovendien zou ie dan continu moeten roken. Heeft ie veel carterdruk trouwens?

Je hebt het niet helemaal goed gelezen Marten; ze rookt continue, maar bij gas los lijkt het volgens Mark (die er 1150 km achter heeft gezeten) wel alsof de kar in de fik staat, zoveel blauwe rook. Starten doet ze eigenlijk redelijk probleemloos. Het duurt alleen wel ff een paar tellen voordat ze mooi rond loopt. Ik zou me kunnen voorstellen dat dat nog wel een wat dramatischer zou kunnen gaan verlopen bij kouder weer. Overigens is het idd wel verstandig om eerst eens de compressie te gaan meten, voordat ik verdere conclusies trek. Kun je me uitleggen waar en hoe ik de carterdruk kan bepalen? Via de carterontluchting?

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 10 augustus 2007 03:06 PM
  [ # 82 ]
Serge schreef:

Kun je me uitleggen waar en hoe ik de carterdruk kan bepalen? Via de carterontluchting?

Aha, dat maakt het allemaal wat duidelijker.

Meestal vind je wel ergens een aansluiting van de carterventilatie op de inlaat. Geen flauw idee waar je dat bij een CX kan vinden. als je daar het buisje losneemt en voelt dan mag er best kleine stootjes lucht uitkomen, maar als er echt een briesje uitkomt dan is het niet goed. Je zou het eens kunnne vergelijken met je XM bijv.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 10 augustus 2007 03:08 PM
  [ # 83 ]
Serge schreef:
mpostma schreef:

Je hebt het niet helemaal goed gelezen Marten; ze rookt continue, maar bij gas los lijkt het volgens Mark (die er 1150 km achter heeft gezeten) wel alsof de kar in de fik staat, zoveel blauwe rook. Starten doet ze eigenlijk redelijk probleemloos. Het duurt alleen wel ff een paar tellen voordat ze mooi rond loopt. Ik zou me kunnen voorstellen dat dat nog wel een wat dramatischer zou kunnen gaan verlopen bij kouder weer. Overigens is het idd wel verstandig om eerst eens de compressie te gaan meten, voordat ik verdere conclusies trek. Kun je me uitleggen waar en hoe ik de carterdruk kan bepalen? Via de carterontluchting?

als je het rubberen dopje van de carterontluchting los haald, en je houd even je hand op het gat, 5 seconden ongeveer (stationaire loop) en je haald je hand weg, lijkt het dan op een Compressor, of is er een weinig druk….

weinig druk geeft aan zuigerveren OK.
veel druk alla compressor geeft aan dat de zuigerveren versleten zijn.
ik zou dan iig de cilinders nameten of laten nameten, of ze nog een setje nieuwe zuigerveren aan kunnen.
ga je korter door de bocht , aangezien je de zuigerveren al hebt, haal er dan ook een set bussen bij.
dan sluit je alles kort, en maakt het verder niet veel uit in hoeverre nu eea is versleten.

laat wel de zuigers even beoordelen door een revisie bedrijf, als ze ovaal zijn, of zwaar beschadigt door kantelen, dan kan het nuttig zijn om die ook te vervangen.

mvgr wupke Wink

Profiel  

Serge
> 3000 berichten

Gepost: 10 augustus 2007 06:40 PM
  [ # 84 ]

Mooie tips, daar ga ik mee aan de slag.

Overigens ben ik toch wel bang dat het de veren zijn, aangezien het een ambulance is. Zo’n wagen is natuurlijk nooit warmgereden, dat was waarschijnlijk altijd; starten en rosssssssssssss naar de patiënt. Maargoed we gaan het zien. Ik heb ‘r met deze reparatie in gedachte gekocht, dus minder kan het niet worden.

Profiel  

cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1412

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 10 augustus 2007 08:21 PM
  [ # 85 ]

Dat zit er dik in ja. Die dingen werden natuurlijk sowieso afgebeuld.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 10 augustus 2007 08:22 PM
  [ # 86 ]

zijn er ook al fotos

Profiel  

Serge
> 3000 berichten

Gepost: 10 augustus 2007 08:59 PM
  [ # 87 ]
cxfanatic schreef:

Dat zit er dik in ja. Die dingen werden natuurlijk sowieso afgebeuld.

Dat denk ik wel. Aan de andere kant ben ik op mijn zoektocht een aantal CX Ambulances tegengekomen met absurd hoge km-standen. Zo had er eentje 1,7 miljoen km op de teller staan met maar 1 motorwissel Shocked

Profiel  

Serge
> 3000 berichten

Gepost: 10 augustus 2007 09:01 PM
  [ # 88 ]
citroenc2 schreef:

zijn er ook al fotos

Ik ben daar wat lui in, maar ik zal ze binnenkort eens maken. Van de restauratie van de ID heb ik ook nog niet 1 foto gemaakt….  Rolling Eyes

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 10 augustus 2007 09:01 PM
  [ # 89 ]

Zo had er eentje 1,7 miljoen km op de teller staan met maar 1 motorwissel

Neem aan 170000 km. Wink

Jeroen

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 10 augustus 2007 09:11 PM
  [ # 90 ]
toniclight schreef:

Zo had er eentje 1,7 miljoen km op de teller staan met maar 1 motorwissel

Neem aan 170000 km. Wink

Jeroen

nope

het kwam erg veel voor dat er ziekenwagens waren die echt veel km maken doordat frankrijk zo groot is als je nu bijv naar een xm xiekenwagen gaat kijken kom je ze ook redelijk vaak al met 7/8 ton tegen Wink

Profiel  

6 van de 21
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook