Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
Het lek is boven, mijn dame rijdt weer perfekt draaid weer mooi stationair rond en houd niet meer in.
Ik heb een extra massa kabel van de accu naar het motor blok gelegt, de bougiekabels die ik van marco op de meeting gekocht heb er op gezet en zie daar ze doet het weer.
De kabels die ik van marco heb zijn van bougiecorde, de kabels die ik er nieuw op gezet had waren van bosch sileconpower ik weet nog niet of het nou van de bougiekabel wissel of het extra massa kabeltje komt dat ze het nou weer doet maar daar kom ik nog wel achter, ze rijd in iedergeval.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
HOERA je kunt weer een beetje gaan slapen snachts!

Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
op naar het volgende mankem..euh… meeting!

- Xsara Scootertje.
Mijn dame rijd nog steeds.

Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gefeliciteerd eXpelliarMus
, fijn om te horen dat het probleem simpel opgelost is. Ik denk dat je extra massakabel het probleem verholpen heeft en niet de bougiekabels.
Veel zweefplezier!
Citrophile
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!

- Xsara Scootertje.
Citrophile schreef:
Gefeliciteerd eXpelliarMus
, fijn om te horen dat het probleem simpel opgelost is. Ik denk dat je extra massakabel het probleem verholpen heeft en niet de bougiekabels.
Veel zweefplezier!
Citrophile
Ja het is zeker fijn dat ze weer goed rijdt, of het nou aan het massa kabeltje ligt of aan de bougiekabels dat weet ik nog niet ik ga het nog onderzoeken. ik wil ook de ecu nog van extra massa voorzien en nog wat cosmetiesch werk en dan bij houden en heerlijk zweven.

- Xsara Scootertje.
Ik heb vandaag het massakabeltje door getrokken naar de ecu, heb het massakabeltje ff los gehaald en toen de motor stationair laten draaien ze loopt mooi rond geen storingen, dussss het waren toch de bougiekabels die de problemen veroorzaakten??

Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
eXpelliarMus schreef:Ik heb vandaag het massakabeltje door getrokken naar de ecu, heb het massakabeltje ff los gehaald en toen de motor stationair laten draaien ze loopt mooi rond geen storingen, dussss het waren toch de bougiekabels die de problemen veroorzaakten??
![]()
Als de bougiekabels niet meer goed isoleren door veroudering, kan het inderdaad rare effecten geven. Tijdens de afgelopen meeting heb ik nog geluisterd naar de motor van Gijs. Zijn motor loopt heel erg mooi en dat ook nog eens op gas. De mijne prutteld als ik de motor koud start, na ongeveer 5 sec loopt de motor wel mooi regelmatig. Mijn bougiekabels ga ik ook nog vervangen en hopen dat het gepruttel weg is.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!

- Xsara Scootertje.
Citrophile schreef:eXpelliarMus schreef:Ik heb vandaag het massakabeltje door getrokken naar de ecu, heb het massakabeltje ff los gehaald en toen de motor stationair laten draaien ze loopt mooi rond geen storingen, dussss het waren toch de bougiekabels die de problemen veroorzaakten??
![]()
Als de bougiekabels niet meer goed isoleren door veroudering, kan het inderdaad rare effecten geven. Tijdens de afgelopen meeting heb ik nog geluisterd naar de motor van Gijs. Zijn motor loopt heel erg mooi en dat ook nog eens op gas. De mijne prutteld als ik de motor koud start, na ongeveer 5 sec loopt de motor wel mooi regelmatig. Mijn bougiekabels ga ik ook nog vervangen en hopen dat het gepruttel weg is.
Gijs is de gene die mij het extra massa kabeltje aanrade, dat doet echt wel wat.
malle pietje schreef:Nu wil ik eigenlijk betwijfelen of de ecu wordt gereset als de +pool meer dan 15 minuten van de accu is….Bij een bx of 205 peugeot moet dat namelijk anders, en kan me niet voorstellen dat het bij de XM dan simpeler gaat. Bij de peug en de bx gaat het als volgt;
Motor warm laten lopen (tot de fan aanslaat).
Motor uit en + pool voor minimaal 3 minuten eraf.
+ pool er weer op en auto op contact zettne voor exact 10 seconden, daarna direct doorstarten (dus niet de sleutel eerst terug draaien).
Je merkt dan de de computer zn stationaire stand weer gaat zoeken en alles weer inregelt en op peil zet. Best grappig…
![]()
maar zo heb ik het ook bij de XM gedaan, wel vaker 15 moinuten de accu los gehad maar hetzelfde effect blijft dan uit…..
Ik heb hetzelfde gedaan met mijn XM uit ‘95. Vandaag wou ze niet meer stationair draaien. Ik heb precies gedaan als hierboven beschreven en….voila, probleem opgelost
Ik snap niet waarom niet iedereen XM rijdt.

- Xsara Scootertje.
Mooi man dat ze het weer doet, bij mij was het toch niet zo simpel.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
ik denk, dat het het brandstoffilter is.
een veel vergeten filter. zeer belangrijk voor i-motoren.

- Xsara Scootertje.
garagestmarien schreef:ik denk, dat het het brandstoffilter is.
een veel vergeten filter. zeer belangrijk voor i-motoren.
Die zal ik idd tzt ook eens vervangen!!