6 van de 12
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Schrik van de SM
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 03 oktober 2007 09:36 PM
  [ # 76 ]

Bij Citroen garage FRANCOIS in EMBLEM ( 03/480.23.80) staat nog een 1972 in bruine kleur .

Staat sinds een half jaar buiten Crying or Very sad  Crying or Very sad

Motor is een fabrieks ruil die in de soep gelopen is door een kettingspanner die niet goed vast gezet was .

Staat al JAAAREN stil . Vraagprijs 4500€

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 03 oktober 2007 09:59 PM
  [ # 77 ]

Daar kan je altijd een ds motor in ploffen…....

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 04 oktober 2007 12:33 AM
  [ # 78 ]

Maar dan is het geen echte SM meer. Niet doen dus.

Beter koopt een liefhebber hem en knapt deze helemaal op Laughing

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 04 oktober 2007 12:35 AM
  [ # 79 ]

tja dat vindt ik ook… maar als je zo’n wagen koopt is het natuurlijk keuze van de eigenaar wat die er mee doen.. ik vindt een sm met sm motor ook 100 mooier maar ik kan het welm begrijpen dat mensen dat doen…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 04 oktober 2007 12:51 AM
  [ # 80 ]
bxsport schreef:

Daar kan je altijd een ds motor in ploffen…....

naughty

idiot

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Desmond
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 17-10-2006

Gepost: 04 oktober 2007 01:11 AM
  [ # 81 ]

Wat zijn de plannen nu ?

zou wel heeel graag een SM kopen met Maserati motor maar ik wil ook niet in panne staan dus als de Maserati motor er in blijft moet die 100% in orde (= vernieuwd) zijn of worden. dit pakketje samen kost me een hoop geld dat ik nu nog niet kan en wil spenderen (zoontje van 4).
de opties zijn dus: 1)nog lang sparen en hopelijk nog lang leven of 2)een SM kopen ( met kapotte motor) en hier mijn 2100 DS motor inplaatsen.
nog effe over slapen ... met mijn vrouw Smile

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 04 oktober 2007 01:13 AM
  [ # 82 ]

Een Masserati motor van de SM is ook als die goed is erg duur, dit omdat deze veel onderhoud vergt. Dus regelmatig onderhoud en niet af en toe een x een grote beurt

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 04 oktober 2007 01:34 AM
  [ # 83 ]

Nope , een SM motor is zo betrouwbaar als een DS ééns hij een keer goed in orde gezet is met de juiste modificaties .

Om de 20.000 km de bovenste kettingen aanspannen ( uurtje werk ) is toch niet onoverkomelijk lijkt mij .

OK een SM motor reviseren is niet goedkoop , maar een DS motor inbouwen is ook niet op enkele dagen gedaan .....

Vergeet ook niet dat je de klok van de koppeling van een Ds versnellingbak moet overbouwen .......

Als je alle tijd en moeite die het vraagt om er een DS in te lepelen spendeerd aan je SM motor is hij ook bullet-proof .


Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 04 oktober 2007 01:37 AM
  [ # 84 ]

Ik heb niets gezegt Surprisedops:

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 04 oktober 2007 01:53 AM
  [ # 85 ]

Zo wil ik het horen Laughing  Laughing  Laughing

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Desmond
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 17-10-2006

Gepost: 13 oktober 2007 12:52 PM
  [ # 86 ]

de kogel is door de kerk.
we hebben besloten om nog even te sparen Crying or Very sad  en dan een betrouwbare SM met goede maserati motor te kopen. de voorwaarde is dan wel dat we nog lang mogen blijven leven om er nog zoveel mogelijk geniet van te hebben !  Smile
wel blijven we de zoekertjes uitpluizen want er zou maar eens een goede SM kunnen opduiken die in ons budget zou kunnen kunnen passen.
hoop doet leven ...
bedankt aan iedereen die zijn steun betuigde

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 oktober 2007 10:15 PM
  [ # 87 ]
Profiel  
 
georgeskawa
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-07-2006

Gepost: 14 oktober 2007 09:44 AM
  [ # 88 ]

@ Desmond,

als je nu effe meld tot hoever je wilt gaan in prijs en wat je precies wil, bijv middelmatige auto met goeie motor, middelmatige auto en motor, of moeten beiden in goede staat zijn, dan kunnen je we tippen als we iets horen (en horen doen we veel Very Happy )

Profiel  
 
Desmond
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 17-10-2006

Gepost: 14 oktober 2007 09:33 PM
  [ # 89 ]

als ik even pretentieus en dromerig mag zijn dan opteer ik voor een zwarte of donkerblauwe sm met getint glas waarvan het interieur en carrosserie in goede staat zijn. onderkant mag in mindere staat zijn.
natuurlijk liefst een perfecte motor maar indien niet dan een motor die nog draait en waar nog NIETS aan gedaan is zodat ik weet wat ik moet en kan wijzigen om betrouwbaar te zijn
enkel carbu motoren komen in aanmerking, cilinderinhoud niet van belang.
komen niet in aanmerking: witte of lichte carr. kleuren, injectiemotoren.
u mag alle advertenties die hieraan voldoen doorsturen, de prijs volgt toch de staat van de wagen.
alvast bedankt iedereen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43074
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 14 oktober 2007 09:45 PM
  [ # 90 ]

Ik ga uw droom ruw verstoren…..

De SM is nooit officieel geleverd in zwart. Ook niet in donkerblauw. Dat wordt dus zoeken naar een speld in een hooiberg. Ze bestaan wel in de genoemde kleuren, maar dat zijn dan dus overgespoten wagens.

Puntje 2… De meeste SM’s hebben een perfecte onderzijde, gezien de gebruikte staal kwaliteit komt roest aan het chassis bijna niet voor. Een gare carrosserie kom je wél tegen. Vaak omdat de wagen slecht is gespoten of slecht gerepareerde schade heeft.

Omdat je persé een carbu wil hebben: Je zoekt dus een wagen in de bouwjaren 1971 en 1972. En laten de meeste van die auto’s nu verkocht zijn in de lichtere kleuren Crying or Very sad De injection kwam in 1973 al uit. Cilinderinhoud maakt je niet? Dus ook een 3.0 liter mét automaat mag??? Je weet wel, die van 0 naar 100 in 12 seconden gaan en 1 liter op 4 kilometer verbruiken??? Nee?? dat dacht ik al.

Het zal dus niet zo makkelijk zijn je ideale wagen te vinden. Eevengoed, veel succes, en als je een wagen vind, laat die in GODSNAAM door een kenner heel goed nazien. Anders…....

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
6 van de 12
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook