Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
Wat is er in Rome te doen dan? Of zeg iets stoms?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
garagestmarien schreef:Het ligt in de planning om de auto in Rome te presenteren, maar of we dat gaan halen????
Zou wel leuk, heeft ie meteen een internationale naam, want bekijks dat trekt ie vast wel
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90

- BX 1.9 TURD, de Euro
Nou, dat heeft ze al door de ICCCR van Interlaken en de meetings in Le Mans, EuroCitro. Ook op ander vlak is deze auto bekend. In de tuningwereld weet men ook van haar bestaan.
Via een Engels forum ook weer iemand gevonden die deze auto kent.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Het is even stil geweest. We zijn te druk bezig om ons bezig te houden met de CX-en en de Euro, die gekke BX, die blijft het gewoon doen. Hoewel ik vandaag toch even wat dingetjes wil onderhouden aan de Euro. Zo wil de veiligheidsgordel niet netjes terugrollen en dat is lastig als je uitstapt en de deur wil dichtgooien. Vaak zit dan dat klipding nog tussen de deur met als gevolg, dat de deur niet dichtvalt en je allerlei beschadigingetjes krijgt. Dus de boel openschroeven en ik vind me daar toch een hoop stof! Luchtspuit erbij en de boel eens flink schoonspuiten.
Dan mogen ook de ruitenmotortjes wel eens een servicebeurt krijgen. Na demontage blijken die dezelfde als voor de CX. Nooit geweten, maar had het kunnen verwachten. We hebben dus een flink voorraadje reservemotortjes.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Wie plakt er nou een Volkswagen Polo spiegel op een BX?
Dat doe je, als iemand anders je spiegel er afrijdt op zo’n binnenweggetje. En ook op een rechtsgestuurde auto is het hebben van een linker buitenspiegel toch wel handig. Waar ik eerst dacht dat deze alleen ingeklapt was, blijkt later, dat de spiegel en het huis aan diggels is. De tegenligger blijkt helemaal geen spiegel meer te hebben. ops:
Ook gewoon dat gereedschap op de strakke moterkap,

- BX 1.9 TURD, de Euro
Tja, het is maar een BX.

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Lijkt dat nou zo of was het een Xantia….?
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

- BX 1.9 TURD, de Euro
Ja, dat was een Xantia. Het is vreemd hoeveel Citroëns er nog in Frankrijk rijden.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Wat moet je anders doen op een zonnige zondagmiddag dan onder een auto liggen.
Om Dame Blanche op de weg te gaan krijgen heeft ze het stukje flexibele uitlaat nodig. Nou zijn die dingen officieel niet meer te krijgen, maar laat de UK nou nog een redelijk verse hebben. Probleem echter met de UK is dat ze in de klei staat. Weliswaar met de neus de lucht in, maar een krik onder de achterkant zetten zal niet gaan. Ik pas net onder de auto, maar krijg de tweede (achterste) uitlaatklem niet los, omdat die ondersteboven zit. Ik kan dus met geen mogelijkheid bij de moeren. Dan maar het hele systeem er onderuit vogelen. Eerst het uitlaatspruitstuk eraf, totaan het flexibele stuk. Dan blijkt, dat de UK nog het oude systeem heeft om de demper te monteren. Die hangt in een soort schommel. Die moet dus ook los, want de hoek van de schommel ten opzichte van de box is zodanig, dat je er geen grote, geen kleine, geen lange en geen korte dop op krijgt. Toch zal hiervoor de UK echt nog een paar plankjes hoger moeten, want ik ben dan slank, maar ik kan zelf geen slag meer maken als ik onder die auto lig.
Uiteindelijk toch de hele uitlaat onder de auto uit gekregen en het flexibele stuk kan nu naar Dame Blanche. Wel met een uitlaatklem die op de juiste manier wordt gemonteerd.
lekker he zo’n dagje sleutelen aan je cx
ik heb vandeweek nog zo’n felxibel stuk weggegooid, was wel niet nieuw meer maar ik d8 dat ze nog leverbaar waren….
CX GTi Turbo 2 - All Black

- BX 1.9 TURD, de Euro
Bosal heeft helemaal niets meer voor CX volgens hun site. Walker zou ze nog wel moeten hebben, maar de UK staat er niet voor niets. Die staat daar nog steeds voor onderdeeltjes.
Die flexibels zijn toch universeel te krijgen, heb ik verleden week nog gezien op het net (maar weet niet meer waar, was wel een Franse site, was die link over die verstralers van….)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
garagestmarien schreef:Bosal heeft helemaal niets meer voor CX volgens hun site. Walker zou ze nog wel moeten hebben, maar de UK staat er niet voor niets. Die staat daar nog steeds voor onderdeeltjes.
bosal is meestal tof inferieur aan walker, althans is mijn ervaring. En idd anders staat je UK er ook voor niets….
Anyway (niet lachten!) ik heb net die oude flexpijp weer in het oude ijzer opgezocht en vermaakt omdat de flexpijp van de D uitlaat niet op het eerste pijpje van de TurboD past.
CX GTi Turbo 2 - All Black