Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Zojuist om 18.45u gespot aan de Van Spaenstraat in Nijmegen, een grijze (of bruine, kon het door het donker niet zien) GTi T2: 17-SX-GD
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Vandaag stonden er drie CX-en bij mijn werk in Zwolle. Twee daarvan op de foto. Rechtsboven de onze, linksonder een bezoeker (?) trd t2. De derde CX (een prestige of limousine; serie I) is van een collega en stond een stukje verderop.
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
En zelfs nog een DSachtig iets. Wat een baan!
garagestmarien schreef:En zelfs nog een DSachtig iets. Wat een baan!
oh ja die ook nog: eentje met de “losse” lampen (1e of 2e neus?).
D’r staat ook bijna dagelijks nog een hele fraaie Zwarte XM.
Begin dit jaar nog vaak een CXA van een interimmer.
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vandaag zag ik een CX bij het Ado stadion in Den Haag.
Kwam volgens mij net wegrijden vanaf de parkeerplaats
Aan het geluid van schakelen te horen gok ik dat het een GTi automaat was
Het was in elk geval een type 2 met GTi spoiler in een donkere kleur.
Wat moet een CX’er nou bij dat ploegje wat zichzelf ADO noemt:P Naja, ik kom ook wel eens met de CX ergens waar de CX eigenlijk niet zou horen.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

- CX 25 GTi Turbo 2
Tja, ik stond zelf op dezelfde parkeerplaats
Die parkeerplaats achter het stadion wordt gebruikt door de bedrijven die er naast staan om het personeel een plekje te geven

Totaal aantal Berichten: 994
- Saxo 1.6i SX automaat
Mijn broer heeft samen met zijn vriendin een CX 25 GTI Automatic uit 1986 gespot bij de Mac in Duiven.
Owja met kenteken 36-HS-XD.
Thijsio schreef:Gistermiddag zat ik in de trein, en zag ik voor het stoplicht bij Halfweg richting Haarlem, een hele mooie (in ieder geval in de verte) lichtgroene Break Serie 1. Mijn dag fleurde helemaal op, ik had net mijn R4 naar de APK gebracht en dat is toch altijd spannend. Maar het kon ook aan de felgroene kleur liggen dat ik zo opvrolijkte.
Ik zie ‘m al een paar dagen staan in Halfweg, dus zojuist maar even een foto van deze beauty gemaakt. Ik vind vooral die kleine wieldoppen van de CX2000 heel mooi staan op een break. En dan nog in deze kleur ook, heel erg mooi ding hoor.
Het gaat dus om een CX 2000 Break uit 1978:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX

Totaal aantal Berichten: 994
- Saxo 1.6i SX automaat
XBXG schreef:Thijsio schreef:Gistermiddag zat ik in de trein, en zag ik voor het stoplicht bij Halfweg richting Haarlem, een hele mooie (in ieder geval in de verte) lichtgroene Break Serie 1. Mijn dag fleurde helemaal op, ik had net mijn R4 naar de APK gebracht en dat is toch altijd spannend. Maar het kon ook aan de felgroene kleur liggen dat ik zo opvrolijkte.
Ik zie ‘m al een paar dagen staan in Halfweg, dus zojuist maar even een foto van deze beauty gemaakt. Ik vind vooral die kleine wieldoppen van de CX2000 heel mooi staan op een break. En dan nog in deze kleur ook, heel erg mooi ding hoor.
![]()
Het gaat dus om een CX 2000 Break uit 1978:
Prachtige CX!!
Ik heb haar in Rheezerveen gezien op de 15e verjaardag van de CX club Nederland.

Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
De 96-NN-50 een ouwe NLse CX:
Thijsio schreef:
Gistermiddag zat ik in de trein, en zag ik voor het stoplicht bij Halfweg richting Haarlem, een hele mooie (in ieder geval in de verte) lichtgroene Break Serie 1. Mijn dag fleurde helemaal op, ik had net mijn R4 naar de APK gebracht en dat is toch altijd spannend. Maar het kon ook aan de felgroene kleur liggen dat ik zo opvrolijkte.
Ik zie ‘m al een paar dagen staan in Halfweg, dus zojuist maar even een foto van deze beauty gemaakt. Ik vind vooral die kleine wieldoppen van de CX2000 heel mooi staan op een break. En dan nog in deze kleur ook, heel erg mooi ding hoor.Het gaat dus om een CX 2000 Break uit 1978
Ja, dat is ‘r!
Vanaf 400m sprong ze al in het oog, nu kan ik dus concluderen dat het terecht was.
Oja, mijn Renaultje 4 is door de keuring, mocht het iemand interesseren.
Gefeliciteerd met de APK van de R4. Ik ben wel benieuwd, dus plaats maar een foto in dit topic .
Daar kwijlen we op non-Cit’s.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX

- CX 25 GTi Turbo 2
Gister een CX serie 2 op de A13 richting Den Haag
gespot:
zwarte CX Reflex D in Assen met Citroën logo op de motorkap getekend in wit, volgens mij is die van iemand hier of niet?