Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
mooi!
inderdaad benieuwd naar de foto’s

Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Xsara_Coupe,
Wat betreft jouw vering, is jouw LHM al ververst en de hoogteregelaars gereinigd? Dit heb ik vorige week bij mijn XM gedaan en ze zweeft nu . Als je van de week in Delft bent kun je met mijn XM een stukje rijden en kijken hoe je dit vind veren. Al mijn 8 bollen zijn gloedjenieuw, dus een beetje vergelijkbaar met jouw situatie.
Jouw XM vering met es9 motor is wel iets meer gedempt dan een XM met PRV motor maar hoort wel als een Citroën te veren!
Ik hoor het wel,
Citrophile
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!
Ha Marco, eindelijk zeg! Goed nieuws!
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
toppie marco
@ de staan ook nog een mooie set 24v velgen te koop
Citrophile schreef:Xsara_Coupe,
Wat betreft jouw vering, is jouw LHM al ververst en de hoogteregelaars gereinigd? Dit heb ik vorige week bij mijn XM gedaan en ze zweeft nu
. Als je van de week in Delft bent kun je met mijn XM een stukje rijden en kijken hoe je dit vind veren. Al mijn 8 bollen zijn gloedjenieuw, dus een beetje vergelijkbaar met jouw situatie.
Jouw XM vering met es9 motor is wel iets meer gedempt dan een XM met PRV motor maar hoort wel als een Citroën te veren!Ik hoor het wel,
Citrophile
Doen we zeker! Ik ben er morgen heel de dag zonder verplichtingen, alleen 2 late colleges. Donderdag en vrijdag ben ik er ook…
Xsara Coupe

Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Xsara Coupe,
Ik zag vandaag je XM aan de Mekelweg geparkeerd staan. Heb je de hoogteregelaar achter al vervangen?
Als je nog met mijn XM wilt rijden zou dat morgen kunnen, ben er bijna de hele dag op de faculteit. Dan moet je me ff bellen, want ik kan me niet meer inloggen op het forum vanaf de faculteit en ik zit niet de hele tijd achter een computer.
gr,
Citrophile
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!
Sjees, wat een stof hier
Ik weet het, het is niet het meest ideale tijdstip om te forumen, maar ik kan toch niet slapen, zo blij ben ik!
Na veel documentatie te hebben bestudeerd, elektronisch alles nagelopen te hebben, computer te hebben gereset veerde ze toch niet naar mijn zin. Stapte vandaag uit met tanken en is goed naar de hoogtes van de auto gekeken. Blijkt dus dat de auto standaard niet ver genoeg omhoog komt. Zet ik de auto eerst 1 stand hoger en laat haar daarna naar standaard zakken, komt ze wel op de goede hoogte. En veren dat het dan doet
Hobbel? Welke hobbel
Enne, gomp, op dit moment werkt mijn hydractive perfect, zijn mijn bollen de originele citroen bollen en veert ze toch zachter als jouw xm
Xsara Coupe
Wat een tijdstip inderdaad
Nou congrats. Zou het nu echt opgelost worden !!!
KB
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat verdenk je nu dan?
Stoeve veerpoten?
ow is de sloopmeeting nu dan afgelast?
Arjan Verkade schreef:Wat verdenk je nu dan?
Stoeve veerpoten?
Nee, ik verdenk hoogteregelaar en de regelstangen daarvan. Heel die zooi moet maar is onder handen genomen worden! Het maakt echt zo’n verschil… Enne, dat slopen doe je maar aan die tct ES9J4 stond nooit op de planning
Xsara Coupe
Mooi zo! Merk trouwens zelf ook een enorm verschil in veergedrag tussen m’n break en m’n v6. De laatste is veel soepeler. Nu zat ik op de te bladeren in een oude AE en er zit een behoorlijk drukverschil in de bollen van een V6 en een tct. Ook de boring verschilt. Maar goed terug naar jouw XM. Ga je dat zelf doen of wordt het uitbesteden?
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
XMTurboCT schreef:Mooi zo! Merk trouwens zelf ook een enorm verschil in veergedrag tussen m’n break en m’n v6. De laatste is veel soepeler. Nu zat ik op de
te bladeren in een oude AE en er zit een behoorlijk drukverschil in de bollen van een V6 en een tct. Ook de boring verschilt. Maar goed terug naar jouw XM. Ga je dat zelf doen of wordt het uitbesteden?
Groet, Arjan
Ik zou het best zelf willen doen, maar durf het niet echt aan… Allebei de hr’s moeten er maar aan geloven. Achter heb ik al een gereviseerde liggen…
Xsara Coupe
Dan maar meteen via hier een oproepje… Het is echt super nu om in de auto te rijden, maar iedere keer als t wat minder wordt weer met die hoogteknop spelen is toch redelijk irritant
Ziet iemand het zitten om mij te begeleiden bij het vervangen van de hoogteregelaars/het smeren van het mechaniek?
Ik heb hier zelf nog geen ervaring in, maar begrijp uit de teksten op het forum dat het geen al te moeilijke klus is…
Ik zou het wel graag gedaan hebben! En even er tussendoor proppen bij mn eigen garage is sinds deze maand niet meer mogelijk aangezien deze er niet meer is. Een andere garage heeft overal een wachttijd waar je u tegen zegt…
Xsara Coupe

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
Ik wil je met mijn bescheiden kennis van zaken wel helpen, leer ik ook weer wat bij.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “