Pascal, ik kan je echt geen antwoord geven op je vraag over de voedingskabel, ik kijk straks even onder haar kap en laat wel iets weten als ik er aan uit kan.
Voor de rest, voelt het rijden aan zoals je het beschrijft: het onderkoelen van de carburateur… Daarom leek het al veel beter bij het vervangen van de geknelde (open) thermostaat. Ik denk dat de controle van winter/zomerstand ook alweer een stap was in de goede richting .
Het is ook zo dat bij sportief rijden het probleem lijkt weg te blijven, de motor wordt dan ook lekker warm. Alleen rijd ik liever rustig met een CX, dat beperkt het verbruik en werkt relaxerender.
Die afscherming plaatsen rond de carburateur lijkt me een goed voorstel en pas ik toe zodra de problemen terug zouden keren. Voorlopig wachten we echter op wat winterser temperaturen (het idee van de thermostaat houd ik in beraad aangezien ikzelf (nog) niet aan mijn wagen sleutel).
Bedankt voor de reactie.
PS: heb ik reeds in een ander forum geplaatst, maar kijk toch maar: het is even wachten op de DS en HY maar wel een superieur filmpje, met een prachtig eind.
http://nl.youtube.com/watch?v=BNTjMcae9nk&feature=user
Jazz is not dead, it just smells funny… (FZ)