Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
metro2005 schreef:of laat inderdaad een bx of ds ofzo geheel restaureren ipv een nieuwe auto te kopen. helemaal strippen, roestbehandeling geven, opnieuw laten spuiten en een flinke motorrevisie of desnoods een modernere motor en je kan er weer tegenaan
ja, dat vin ik ook of je nu je droom (oudere) auto laat opknappen naar je eigen wensen of een dure C6 koopt.
misschien ben je zelfs nog wel goedkoper uit dan.
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
De Citroëns van nu rijden inderdaad harstikke goed. Ik rij zelf een BX maar ik neem van de dealer waar ik werk vaak een nieuwe c5 1.6hdi mee. Hij is stugger dan de BX maar een wegligging die een stuk beter is.
En de 1 heeft liever meer comfort de ander liever wegligging. En dan is het zaak om daar een compromis tussen te vinden Voila de C5.
Eigenlijk heeft Citroën de keuze ook tusssen harde/zachte vering, alleen niet goed uitgewerkt DMV het sport knopje.
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
tenminste ik zie bijna nooit het knopje ingedrukt staan…
Maar je hoort toch van veel mensen die een ander merk rijden en dan een keer een Citroën proberen ze meteen allemaal het comfort noemen.
Nou ja we zien wel wat de toekomst brengt.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Het hele idee van HP vering natuurlijk is comfort en wegligging te combineren, en dat kan ook echt prima… de een sluit het ander niet uit in HP, wat voor zin heeft een dynamisch aanpassend systeem anders?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Smaken verschillen nu eenmaal, PSA wil Troenen verkopen aan ex-bmw/benz/VW/Audi en Slopel rijders (de XM heeft een voetpedaal als handrem…....een keer raden welk merk dat ook heeft)
Het is een marketinggebeuren en in een wereld waar geld nu de boventoon voert, vind ik het een logische keuze dat een top-C5 stugger veert dan een basis-C5.
Gelukkig is er de vrijheid om met je eigen auto te experimenteren, monteer C5 1.8 bollen op je C6-V6 HDI, doe er LHM in ipv LDS. Daarom zijn er comfort-bollen op de markt.
(Daarom worden de Golfjes en Astra’s verlaagd en uitgebouwd…....Smakelozer dan smakeloos kan je toch niet meer)
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Willem schreef:(de XM heeft een voetpedaal als handrem…....een keer raden welk merk dat ook heeft)
Gelukkig is er de vrijheid om met je eigen auto te experimenteren, monteer C5 1.8 bollen op je C6-V6 HDI, doe er LHM in ipv LDS. Daarom zijn er comfort-bollen op de markt.
Mag ik je er aan helpen herinneren dat de DS ook een voetpedaal als handrem had!! En zoals volgens mij al eerder hier geschreven zegt de dealer simpelweg dat je garantie vervalt als je andere bollen monteert…..
Misschien eens een poll onder meerdere C5 rijders of iedereen wil dat de vering bijgesteld wordt naar een wat comfortabeler niveau? Ik stem voor…
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De dealer kan wel zeggen dat je garantie vervalt als je bollen wisselt, maar de rechter ziet dat toch echt anders. Er zijn veel bedrijven die dat soort onzin uitkramen, en dan moet je ze toch even uitleggen dat ze hun algemene voorwaarden zo vol kunnen kliederen als ze willen, maar als wat er in staat niet mag van de wet, het eenvoudigweg niet geldig is. Zo kan je best wel veel maken voordat je garantie vervalt. Bij een radio van 2 tientjes ga je je er niet druk over maken als je er een twee weg van hebt gesoldeerd en hij doet het niet meer. Maar bij een auto van 25,000 euro zal je dealer hopelijk toch ook wel zo slim zijn om te begrijpen (indien ie er op gewezen wordt, want ze proberen het natuurlijk altijd), dat ze met wat beters zullen komen dan “je garantie vervalt als je er andere bollen in zet”. He tis zo vermoeiend die bedrijven die aan consumenten pesten doen. Zorg dat je een rechtsbijstand verzekering hebt en dat je op de hoogte bent van je wettelijke rechten als consument, want in vrijwel alle Algemene Voorwaarden staat allemaal onzin die simpelweg niet mag van de wetgever.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Mijn vrouw is jurist, telt dat ook? En dan zelfs nog gespecialiseerd in Algemene voorwaarden.
Maar een aanpassing aan je veerbollen is wel degelijk iets waardoor je garantie kan vervallen. Je past namelijk iets fundamenteels aan aan je auto. Met het Hydractive III systeem zit er namelijk een computer aan je hydraulisch systeem die het veergedrag aanpast aan de situatie waarin de auto zich bevindt. Die gaat uit van standaardwaardes van de veerbollen die erin zitten. Als je de veerbollen ineens gaat vervangen kan die computer ineens niet meer uitgaan van die standaardwaardes….. Is ongeveer hetzelfde als je een powerchip in je auto steekt voor meer vermogen. Dan vervalt je garantie namelijk ook omdat ze niet kunnen garanderen dat de auto zich zal gedragen volgens de (originele) fabrieks specificaties…..
Dus zonder dealer backup doe ik het in ieder geval niet.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Daar heeft Bas inderdaad gelijk in. Alles wordt gemeten volgens de fabrieksresultaten. Iets wat zonder toestemming van Citroën wordt veranderd kan dus een hoop problemen opleveren met de garantie. En geloof me er zijn strenge eisen om als dealer aan de vergoeding voor een garantieklacht te komen.
Een c5 rijdt toch gewoon fantastisch, oké iets stugger dan vroegah, maar ja daar staat toch weer een hoop anders tegenover.
Er is echt geen enkele chiptuner die de fabrieksgarantie over gaat nemen hoor….... Die zijn een beetje gek. Een beetje chip kost een Euro of 500,-. Het enige wat ze zullen garanderen is dat je je motor niet opblaast. Maar ze zullen niet garanderen dat je remmen het doen op een hogere snelheid dan waar ze oorspronkelijk vanaf de fabriek voor goedgekeurd zijn of dat je versnellingsbak het hogere vermogen aan zal kunnen zonder kapot te gaan…....
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Bas schreef:Er is echt geen enkele chiptuner die de fabrieksgarantie over gaat nemen hoor….... Die zijn een beetje gek. Een beetje chip kost een Euro of 500,-. Het enige wat ze zullen garanderen is dat je je motor niet opblaast. Maar ze zullen niet garanderen dat je remmen het doen op een hogere snelheid dan waar ze oorspronkelijk vanaf de fabriek voor goedgekeurd zijn of dat je versnellingsbak het hogere vermogen aan zal kunnen zonder kapot te gaan…....
Zijn die van goud dan ? Je hebt ze al veel goedkoper hoor, met garantie, dat ze alles terugzetten naar de standaardinstelling als het je niet bevalt dus….
Volgens mij gaan we een beetje off topic hiermee. Even terug komend op de C6…. Als ik het persbericht goed gelezen heb zou de C6 de nieuwe standaard moeten zetten op comfortgebied in de limousine klasse met de HP vering..
Misschien hebben ze meer klachten gehad en kan je met de C6 wel de vering comfortabeler instellen. Er wordt ook beschreven dat er meerdere standen mogelijk zijn van de HP vering, dus wie weet.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Kunnen we dan mooi van genieten over - pak ‘m beet - een jaar of 4/5 als een C6 ook voor ons stervelingen betaalbaar is geworden…
Willibrord schreef:Kunnen we dan mooi van genieten over - pak ‘m beet - een jaar of 4/5 als een C6 ook voor ons stervelingen betaalbaar is geworden…
Afgelopen weekeinde las ik in de autobijlage van de krant dat de vanafprijs voor de C6 zo’n halve euriton gaat bedragen
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Ik denk idd dat we het allemaal even moeten afwachten en zelf eerst maar eens moeten gaan sturen met de nieuwe C6, hoe kun je er anders over oordelen zonder er in gereden te hebben. Feit is wel dat de modernere franse auto’s stugger geveerd zijn, immers het onderstel van de C4 is hetzelfde als die van de 307.