Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Wolfman schreef:Haarlem is wat ver weg voor mij. Maar bedankt voor je tip.
Legaal een ritje naar Haarlem, ik zou het wel weten
Het is een werkplaats waar mensen werken die niet makkelijk aan het werk komen: ex-verslaafden, langdurig werkelozen, mensen met een beperking etc. Zij werken onder een professionele voorman die volledig verantwoordelijk is voor het werk. Je hoeft alleen het tarief van de voorman te betalen, wat lager ligt dan het tarief van een gewone garagemedewerker. Vooral bij erg arbeids-intensief werk is het erg voordelig.
Over de kwaliteit heb ik goede verhalen gehoord, maar ik heb nog nooit iets gezien
Groet,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Ik vind dit zeker een heel mooi project. Maar ik wil gewoon een garage dichterbij huis. Kan ik nog eens langs gaan en de vorderingen bekijken.
Ik ben net bij De Autobeurt geweest.
Een leuk klein eenmanszaakje met een zeer vriendelijke en behulpzame eigenaar. Hij heeft gelijk heel de bodem gecontroleerd en geconstateerd dat het midden gedeelte er nog wel redelijk uitziet, maar toch niet echt hard meer is.
Hij gaat er een hele nieuwe plaat onder lassen. Niet orgineel maar wel heel stevig. Hij gaat eerst de oude plaat wegslijpen en indien nodig de balken ook nog aanpakken. Daarna last hij er een nieuwe plaat onder.
Het ziet er dus naar uit dat ik binnenkort toch nog lekker kan gaan sturen.
Ik kies dus voor de snelle en goedkope oplossing. De doelstelling van ons met deze auto was er lekker mee te rijden. Geen showroom model van maken.
Wanneer wij over een paar jaar een ander huis met garage kopen heb ik tenminste de ruimte om echt aan haar te gaan werken. Tegen die tijd zullen er wel weer een hele hoop andere zaken vervangen moeten worden en kan ik als ik dat dan wil de bodem ook weer orgineel maken.
Maar dat zien we tegen die tijd wel weer. Voor nu ben ik blij dat ik waarschijnlijk binnen 1 a 2 weken lekker kan toeren.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
Juist!! Klinkt helder niks aan toe tevoegen, goed gedaan!!
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Daadkrachtig, mooi werk.
breng die man ook een kratje bier. er zijn weinig helden!
.komma

Totaal aantal Berichten: 794
- ID/DS DS23H Pallas
Zo hoort het. Zo snel mogelijk lekker toeren. Tobben kan altijd nog!
Na de eerdere wat geiriteerde post van sommige mensen hier nog een grappig detail.
Toen ik dinsdag mijn banden ging inspecteren voor de keuring zag ik pas dat ik er toch Michelins XVS onder heb zitten.
Dat is dus weer een zorg minder.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
En hoe oud zijn die XVS-en?
Citroen!
lol, banden je kan niet zonder ze ..
Wolfman, wat ik kan aanraden als clublid om naar de sleutel dagen te komen, ik heb dit nu al 3x gedaan met veel plecier en heb hier al aardig wat informatie verzameld en interresante dingen gezien, ik ga zelf altijd naar Kuddelstaart, hier vragen ze een bijdrage voor de garage onderhoud (15 euro p.j).
En kan daar met al mijn vragen terecht waarbij niemand schroomd een handje te helpen naast hun eigen bezigheden!.
Ik volge je projecte nu al enige tijd en vind het erg leuk hoe jij alles zo digitaal bijhoud ..
Guy
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
De dame staat nu op de brug te wachten op een nieuwe bodemplaat.
Daarna terug voor de APK en dan hopelijk tegen het einde van de week eindelijk toeren.

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
Das nog best snel zeg, die man heeft gouden handjes!!!
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Totaal aantal Berichten: 1425
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Zou mooi zijn als het nu allemaal mee gaat zitten! Ik heb m’n DS nu zo’n 3 weken en al een keer of 8 mee naar m’n werk gereden bij droog weer (120 km/dag) en begin er al aan verslaafd te raken!
Nou mee zitten doet het totaal niet.
Er blijkt toch veel meer rot te zijn dan op het eerste gezicht te zien was. Hij had de bodem kaal gemaakt en dan blijkt toch waar voor tektiel het beste voor is. Namelijk rotzooi verbergen.
Nu er zo veel rot is heb ik ook maar besloten om het gelijk goed te doen. Geen plaat meer eronder laten lassen, maar gewoon een nieuwe bodem kopen en die eronder laten lassen. Ik wil dan ook gelijk de dorpels laten vervangen.
Wat mij op het moment de meeste zorgen baard is de ophanging waar het achterspatbord en geloof ik (maar ben niet zeker) de achterbumper aan vast zit. Beide hoeken zijn ook doorgerot. Wanneer je in de kofferbak de bekleding weghaald, kijk je nu naar buiten. Dit zijn dus de beneden hoeken aan de achterkant van de auto.
Heeft iemand een foto of schetstekening van hoe alles er daar uitziet zonder carroserie delen. Zodat ik een idee krijg wat ik kopen moet om dat allemaal te vervangen.
Ik heb net goed na zitten denken of de dame dit allemaal nog wel waard is. Maar jullie weten allemaal wat een harde DS waard is. Wanneer ik een schatting maak van de kosten die ik nu heb en daarbij nog de koppeling straks en het plaatwerk, kom ik toch tot de conclusie dat ik nog steeds goedkoper uit ben dan wanneer ik gelijk een goede Ds gekocht zou hebben. Technisch is ze in orde. De motor loopt netjes de hydroliek is goed en het interieur is op de bestuurdersstoel na ook best wel redelijk. Dus toch nu maar door de zure appel heen bijten en in de buidel tasten.
En er komt bij dat ik enorm veel leer. En buiten het feit dat het geld kost vind ik alles eigenlijk nog steeds leuk. Straks heb ik een dame die ik toch maar mooi bijna geheel zelf opgeknapt heb.
Maar dat duurt nog wel eventjes…
Wie heeft een goed adres waar ik snel nieuwe bodemdelen kan bestellen of ophalen?

Totaal aantal Berichten: 794
- ID/DS DS23H Pallas
Bv Chyparse in Almere, maar er zullen er nog meer zijn….
Je moet ze even bellen, ze hebben dacht ik nog geen website.
Weten waarover ze praten en e.e.a. wordt binnen 24 h opgestuurd.
Ik heb wel schetsen met onderdelen maar mijn scanner is kapot, er zijn ongetwijfeld anderen die je eraan kunnen helpen.

Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Wolfman schreef:Wie heeft een goed adres waar ik snel nieuwe bodemdelen kan bestellen of ophalen?
Ritje Düsseldorf naar Dirk Sassen, kun je het zo meenemen of check:
http://www.ds-sassen.de/c_katalog.htm
en deze:
http://www.franzose.de/de/Citroen-DS/DS/
succes…..
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991