9 van de 38
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
De Femme Fatale van Wolfman (Verkocht)
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 05 februari 2008 09:32 PM
  [ # 121 ]

Misschien is het wel handig om te vragen aan de mensen van Chyparse dat ze meteen een onderdelen-bestelboek naar je opsturen!

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 05 februari 2008 09:38 PM
  [ # 122 ]

Balen man!! Sad


Bij Citroen Andre in Hoeven (tussen Roosendaal en Breda) hebben ze ook alle plaat stukken liggen. Ik ben daar geweest voor wat nieuwe leidingen, en die hebben erg veel.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 05 februari 2008 09:39 PM
  [ # 123 ]

Zou je niet eerst een budget formuleren?

knuffel

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 05 februari 2008 09:45 PM
  [ # 124 ]

He Wolfman,

Hier een zeer interresante ftp servertje meet zeeeer veel interresante dingen en leesvoer, misschien vind je hier ook je gevraagde informatie !

http://www.agua.nu/ds-files/tony-jackson/

http://www.citroends.org/downloads/downloads-nl.html

een DS zweeft altijd tussen de 3500 / 12000 euro, hiervoor heb je meestal altijd wel een redelijke DS, bij mijn zoektocht naar een DS kwam ik zelf altijd rond de 7000 tot 10000 euro voor een DS die ik liet keuren en altijd goed uit de bus kwamen ..

Maar na de klus weet je wat je heb en wat het je gekost heb en ben je een hoop informatie rijker!!, wat niet in geld is uit te drukken en tja doet geld er dan nog aan toe als je het geld kan missen en je heb er plecier in ???

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 05 februari 2008 10:00 PM
  [ # 125 ]
vlietmansje schreef:

Zou je niet eerst een budget formuleren?

Lijkt me ZEER verstandig! Exclamation

Citroen!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11896
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 05 februari 2008 11:37 PM
  [ # 126 ]

Ik moet dit draadje gaan volgen - de mijne heeft haast dezelfde klus nodig Laughing

Maar daarbij gaan we alles er zelf in zetten. Als je ook BMW 02tjes kunt maken van computerkasten & wasmachinemantels moet dát ook kunnen…

Wolfman, vergeet niet om foto’s te maken als je gaat beginnen!!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 06 februari 2008 12:45 PM
  [ # 127 ]

Bodemplaten zijn op zich niet zo duur.
Wat het duur maakt is de arbeid. Hoeveel ga je zelf doen en hoeveel besteed je uit. Als je je auto zo wegbrengt en je wilt hem weer als nieuw ophalen, reken er dan maar op dat je voor 1000 euro niet klaar bent (afhankelijk van wat je allemaal wilt vervangen).
Als je zelf veel voor- en nawerk doet (en alleen het lassen aan een specialist overlaat): zoals strippen, schoonmaken, rotte delen wegslijpen, en weer alles nabehandelen en opbouwen/monteren dan kan het meevallen.
Het ligt er ook helemaal aan wat je onder “bodem” verstaat. Alleen de bodemplaten tussen de longerons is niet zoveel werk. De longerons zelf is al veel meer werk.
Als de “dozen” (waar achterwielophanging aan chassis bevestigd zit) verrot zijn, maak dan maar helemaal je borst nat…..

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 06 februari 2008 03:00 PM
  [ # 128 ]

Kan jij uitleggen wat de longerons zijn?
En wat bedoel je met de dozen?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 06 februari 2008 03:32 PM
  [ # 129 ]
Wolfman schreef:

Kan jij uitleggen wat de longerons zijn?
En wat bedoel je met de dozen?

Kokerbalken??

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 februari 2008 03:33 PM
  [ # 130 ]

HIER sie je mooi hoe de balk is opgebouwd!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 06 februari 2008 09:18 PM
  [ # 131 ]

Dank je bogaard77. Duidelijke foto’s en tekeningen.

De nieuwe tankbodem en dorpels zijn besteld.
Maar ik twijfel of alleen de tankbodem toereikend is. Misschien dat de kenners de foto’s op mijn site eens kunnen beoordelen.

De rest mag natuurlijk ook best wel kijken, maar ik wil de mensen met een slechte maag wel even waarschuwen. En kinderen niet zonder begeleiding van een ouder laten kijken.  Surprisedops:

Wat ik met de hoeken onder de kofferbak ga doen weet ik nog niet. Eerst alles maar kaal maken en afbouwen.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 06 februari 2008 09:36 PM
  [ # 132 ]
Wolfman schreef:

Kan jij uitleggen wat de longerons zijn?
En wat bedoel je met de dozen?

Longerons zijn inderdaad kokerbalken en de zg “dozen” zie je goed links en rechts zitten als je de afdekplaat in je kofferbak erafhaalt (als je in de kofferbak kijkt recht voor je onderin).
Deze dozen zijn chassisdelen waarin je achterwielophanging bevestigd zit.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 06 februari 2008 09:43 PM
  [ # 133 ]

Bedankt.
Daar heb ik dus nog nooit goed gekeken. Bij die dozen bedoel ik.
Dat gaat wat lastig want mijn LPG tank zit wat in de weg daar. Maar wat ik niet weet deert me ook niet.  Cool haha

Nee hoor. Ik wil het allemaal goed doen, dus daar zal ik ook eens goed gaan inspecteren.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 06 februari 2008 10:04 PM
  [ # 134 ]

Er zit een afdekplaat onder de gastank met 4 boutjes vast, die kun je losdraaien en afdekplaat verwijderen, zonder de gastank weg te halen.
De essentiele hoeken van de kofferbak/wielophanging kun je dan vanuit de kofferbak bekijken..

knuffel

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 06 februari 2008 10:05 PM
  [ # 135 ]
Wolfman schreef:

Bedankt.
Daar heb ik dus nog nooit goed gekeken. Bij die dozen bedoel ik.
Dat gaat wat lastig want mijn LPG tank zit wat in de weg daar. Maar wat ik niet weet deert me ook niet.  Cool haha

Nee hoor. Ik wil het allemaal goed doen, dus daar zal ik ook eens goed gaan inspecteren.

Dat moeten we inderdaad wat vaker doen: rijden is rijden! Cool
Met een hele hoop zaken zouden we inderdaad zo moeten redeneren.

Maar verrotte dozen zijn wel een veiligheidsissue omdat je auto (als ze erg verrot zijn) wel eens door haar hoeven kan gaan.
Het zijn beruchte plekken die nogal eens overgeslagen worden bij aankoop.
Vooral als er een lpg tank inligt. Een gedeelte van die dozen kun je uiteraard ook aan de buitenkant van de auto controleren: gewoon je wielophanging volgen tot aan het chassis.

Enne: succes!!  Je staat zeker niet alleen in veel leergeld betalen. Ik denk dat daar bijna iedere DS bezitter over mee kan praten!

Profiel  
 
 
9 van de 38
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook