elektrisch inklapbare spiegels? -> fotografisch (scan)bew
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 06 februari 2008 01:11 AM

In het sloophok van afgelopen weekend kwamen we een intrigerend tekeningetje tegen. In het hoofdstuk over allerlei bedieningsdingen, werd ook het paneeltje met achterraamschakelaars, armsteunbediening, stoelverwarming uitgelegd.
Ook de spiegelbediening werd er uitgelegd. Daarbij stond een tekening van het spiegelschakelaartje van een type 2, waar onder de links/rechts selector een stukje leeg plastic zit.
Daar dus niet, op de tekening staan er 2 knopjes getekend met een spiegeltje erop. Bij de uitleg wordt verteld dat dat voor de elektrisch inklapbare spiegels is.
Nou claim ik niet dat ik alles weet van XM’s, maar elektrisch inklapbare spiegels? Daar had ik echt nog nooit van gehoord! Iemand die er wat over weet?

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27973

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 februari 2008 09:23 PM
  [ # 1 ]
Profiel  

Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2155

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 06 februari 2008 10:47 PM
  [ # 2 ]

huh….............  huh idem

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 06 februari 2008 11:50 PM
  [ # 3 ]

Ik heb mijn XM-folders erop nageslagen maar niets kunnen ontdekken.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 07 februari 2008 01:10 AM
  [ # 4 ]

in de folders heb ik ‘t ook nog nooit gezien, maar in het instructieboekje stond ‘t toch echt…

Achter in het boekje stond wel “LPF editie”... wat misschien betekent “we roepen maar wat maar het is nergens op gebaseerd”?

Profiel  

Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6351

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 07 februari 2008 01:10 AM
  [ # 5 ]

Ja, een curiositeit. Op het tekeningetje staat ook een model knopje wat je verder nergens in een XM tegenkomt, eerder in een Evasion. In Laser of in de onderdelenboeken die ik hier verder heb kom je er niets van tegen. Misschien is het een idee als iemand anders met een XM van het zelfde modeljaar even in zijn of haar boekje kijkt of het daar ook in staat?

Groet,

L

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 07 februari 2008 02:47 AM
  [ # 6 ]
Harm schreef:

Achter in het boekje stond wel “LPF editie”... wat misschien betekent “we roepen maar wat maar het is nergens op gebaseerd”?

Very Happy

Ich bin ein Breaker

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 07 februari 2008 02:50 AM
  [ # 7 ]

Mijn Evasion heeft inklapbare spiegels; de volgorde van de knopjes is volgens mij anders dan bij een XM: van boven naar onder:
- links/neutraal/rechts
- spiegelbediening
- spiegels in/uitklappen

Ik kan er morgen wel een fotootje van maken ter vergelijking. Het printje wat eronder zit is misschien wel identiek - wie weet.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Gepost: 07 februari 2008 02:27 PM
  [ # 8 ]

Wellicht is dit extraatje geweest op bijv. Zweedse XM’s. De Citroëns in o.a. Zweden hebben vaak accesoires die in de rest van Europa niet op de auto’s zaten. Dingen als koplampsproeiers/wissers, stoelverwarming etc…

Profiel  

Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6351

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 07 februari 2008 02:38 PM
  [ # 9 ]

Dan zou je er toch iets van in Laser of in een werkplaatshandboek moeten terugvinden….....

Groet,

L

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 07 februari 2008 08:42 PM
  [ # 10 ]

Zo zit het bij een Evasion. Lijkt het daar een beetje op?

Zit bovenop de portierbekleding aan bestuurderszijde.

Het meest linkse schakelaartje is dus de inklap-schakelaar. De rest zal bekend zijn; het wipschakelaartje lijkt zelfs erg op dat van de XM heb ik gezien.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten

Gepost: 08 februari 2008 12:09 AM
  [ # 11 ]

nope, bij de XM zijn ‘t dan 2 losse knopjes en zitten de spiegelbediening en links/rechts keuze omgewisseld

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten

Gepost: 09 februari 2008 10:21 PM
  [ # 12 ]

Citroen is zo vriendelijk geweest me een instructieboekje te sturen, en warempel, daar staat het bewijs nog een keer in:

In het eerdere boekje werden de knopjes ook echt benoemd, dat is in dit exemplaar niet zo

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook