4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Orientatie aankoop CX.
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 15 februari 2008 02:21 PM
  [ # 46 ]

Da’s waar, de tank ligt in de weg. ik heb hem weliswaar in de lengterichting rechts maar met bepaalde grote lading krijg de dan toch moeilijkheden. Overigens vind ik, i.t.t. de overheid, niks mis met een diesel. Ik heb een 2.1td XM gereden, prima blok. Cx diesels ken ik verder niet.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 15 februari 2008 03:17 PM
  [ # 47 ]
garagestmarien schreef:

Ik vind nou niet, dat je een CX met een DS kan vergelijken. Als je kiest voor een CX wil je geen DS.


Confused:

Animal triste post coitum

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 15 februari 2008 03:28 PM
  [ # 48 ]

Ok, ok, dat is wat heel kort door de bocht, maar het rijden van een CX is toch een wereld van verschil met het rijden in een DS. Dat mag je toch met me eens zijn.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 15 februari 2008 04:09 PM
  [ # 49 ]
garagestmarien schreef:

Ok, ok, dat is wat heel kort door de bocht, maar het rijden van een CX is toch een wereld van verschil met het rijden in een DS. Dat mag je toch met me eens zijn.

Stuurschakeling i.p.v. pook in de middenconsole, rechtop zitten i.p.v. half onderuit hangen, zweven i.p.v. veercomfort, kou lije i.p.v. een fatsoenlijke kachel:

je hebt gelijk; een IDDS is niet te vergelijken met de CX, dat neemt niet weg dat ik het beide heerlijke auto’s vind om mee op pad te zijn.
Ik zou ze beide niet (meer) willen missen Wink

Om me verder niet te veel te mengen in het aloude vraagstuk ‘dieselen of benzine/ LPG ?’, want het moge duidelijk zijn dat beide z’n voor- en tegenstanders hebben.
Waar ik toch altijd m’n vraagtekens bij zet is het niet uit-te-roeien vooroordeel dat diesels een langere levensduur hebben dat benzinemotoren; dat is klinkklare onzin.
Ja, een diesel is mechanisch sterker (dikker materiaal), maar heeft ook met hogere drukken te werken.
Benzinemotoren draaien met een beetje fatsoenlijk onderhoud en gedrag ook vele tonnen, en dat zijn echt niet alleen de Volvo’s.
Ook ‘ons’ merk heeft een naam hoog te houden wat lange levensduur betreft, los van de rotatiemotoren.
De keuze diesel of benzine/LPG is een persoonlijke, en is louter eentje die je met je portemonnaie moet maken; benzine is nu eenmaal (nog) duurder dan diesel.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 15 februari 2008 04:46 PM
  [ # 50 ]

Nu we toch off-topic zijn. Een CX is denk ik iets meer een “mannenauto”: vrouwen vinden haar meestal minder mooi, mannen juist wel (in mijn ervaring!). De DS is meer een allemansvriend. En zaken als ventilatie, isolatie, geluidsdemping etc zijn in de CX toch wel veel beter geregeld. Het karakter van beide auto’s is eigenlijk niet te vergelijken.

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 15 februari 2008 08:29 PM
  [ # 51 ]
Pascal schreef:

Benzinemotoren draaien met een beetje fatsoenlijk onderhoud en gedrag ook vele tonnen, en dat zijn echt niet alleen de Volvo’s.

Ik denk dat je hier een sterk punt hebt. Ik heb toch al aardig wat CX-en benzine (vooral 25’s in mijn geval)  gezien met onwaarschijnlijk hoge kilometerstanden. Dat Volvo’s die naam hebben en niet de Citroens is vooral imago. Volvo’s zijn ook vooral vierkant en saai. Oke ik heb een 340, maar da’s eigenlijk een DAF en die heb ik niet voor de mooi maar voor de variomatic Wink

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 15 februari 2008 09:17 PM
  [ # 52 ]

Ik kan me de reclame nog herinneren van de toen nieuwe 440-serie: “
zoals elke Volvo heeft ook deze een 6(!)-cijferige kilometerteller, wat al aangeeft dat we niet bang zijn voor serieus kilometervreten..”.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 15 februari 2008 09:19 PM
  [ # 53 ]

Zoals de receptionist van Nefkens A’doorn een keer zei:

Tegen de tijd dat de motor van een Franse auto aan wat werk toe kwam lag ie al op de straat omdat de auto eromheen verdwenen was…

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 16 februari 2008 01:46 AM
  [ # 54 ]

Ik vind een diesel prettiger rijden, heeft een mooier geluid en heeft geen enorme gas tank in de kattenbak. We hebben wel nagedacht over LPG maar is voor ons niet handig, we willen trouwens een berline. Belasting vrij is mooi mee genomen maar geen noodzaak.

Ik heb nog nooit in een CX gezeten dus ik weet niet of ik er in pas. Ook heb ik nog niet in een IDDS gezeten trouwens (schandalig eigenlijk). Tot nu toe heb ik nog nooit een probleem gehad met mijn hoofd dat tegen het dak zat, zelfs niet in mijn moeders ex mini. Maar misschien is dat bij een CX weer anders, geen idee. Ik zal eens ergens gaan proef rijden dan kom ik er wel achter. Wat ik nu vervelend vind is dat mijn boven benen geen ondersteunig hebben als ik nog normaal wil sturen. Als ik de stoel helemaal naar achteren zet hebben mijn benen goede ruimte maar mijn armen zijn dan helemaal uit gestrekt om het stuur vast te houden. In de GSA zit ik met mijn knieen tegen de sattellieten maar mijn bovenbenen hebben goede ondersteuning en ik kan goed bij het stuur zonder uit gestrekte armen. Ik hoop dat een CX de gulden middenweg heeft.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 16 februari 2008 11:24 AM
  [ # 55 ]

Ik zou dat zeker gaan doen, dat proefrijden. Zowel CX als DS. Dat lijkt me zeker niet onverstandig. Ik hoop dan wel voor je, dat je een proefrit kan maken die net even langer is dan dat blokje rond, want dan weet je nog niets. Je zou toch zeker een uur in zo’n auto moeten zitten.

(Een Mini is natuurlijk verrassend ruim.)

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43412
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 februari 2008 12:05 PM
  [ # 59 ]
Serge schreef:
ernst23 schreef:

Dis ook ‘n mooie, met een beetje werk maar wel met airco:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=27181162&__lp=2&scopeId=C&sortOption;.sortBy=specifics.firstRegistration&sortOption;.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1;.makeId=5900&makeModelVariant1;.modelId=16&makeModelVariant1;.searchInFreetext=false&makeModelVariant2;.searchInFreetext=false&makeModelVariant3;.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString;=&lang=de&pageNumber=2

Bij Hamburg….


Waarom die vent zo lyrisch is over het feit dat er tandwieldistributie in zit, vat ik dan weer niet.

Ik ook niet: Het maakt een takke herrie, én het gaat stuk!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 17 februari 2008 01:27 PM
  [ # 60 ]

Hoezo gaat het stuk? Wat gaat er stuk?

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook