























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Succes!!




Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006
- Xsara 1.6i coupe chrono
Have fun!!




Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 13-01-2008
- Xsara 1.6i coupe automaat
cx
Dit gaan we met veel interesse volgen!
Liever oud en Frans, dan nieuw en Japans












Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gaaf dat je de CX zelf op haalt! Een leuk avonduurtje voor ik het weekend Succes!
My other car is a broomstick.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Nou? Waar blijven die foto’s?
ben benieuwd!
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Zo, weer thuis! Alles is goed gegaan, zeer vermoeid maar voldaan
Morgen het verhaal en de foto’s! Eerst een wijntje en lekker slapen..



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
NEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!! Nu foto’s!!!!!!!!!
Geniet van je wijntje en welterusten voor straks.
garagestmarien schreef:NEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!! Nu foto’s!!!!!!!!!
Geniet van je wijntje en welterusten voor straks.
Dank je wel Wendela, Heb er echt geen kracht meer voor om die dingen te uploaden
Salut




Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 13-01-2008
- Xsara 1.6i coupe automaat
cx
moeten we echt tot morgen wachten? wat doe je ons aan! Welterusten.
Liever oud en Frans, dan nieuw en Japans
Hier een kort verslag over het ophalen van mijn in Frankrijk aangeschafte CX2400 IE Pallas. Zaterdagmorgen vroeg vertrokken om 03.00 uur. Helaas moest ik alleen, geen van mijn vriendjes konden op zo’n kort termijn nog mee. Vanaf Apeldoorn is het een kleine 1000 km via Antwerpen, Lille, Parijs, Tours en dan Niort.
12 uur later gearriveerd en de eigenaar gebeld die 10 minuten later ter plekke was. De man woont in de stad zelf en heeft ook een garage aan huis waar de CX dus gestald was voor 2 jaar lang. Deze man had zijn huis geërfd van zijn grootmoeder en was voornamelijk nog in de originele staat uit de tijd dat deze vrouw met haar man hier woonde. Binnen gekomen waande ik mezelf nog in de eerste helft van de vorige eeuw. Echt schitterend, wat een charme!
Maar nu verder naar de CX, deze stond geparkeerd in de garage onder wat dekens, de eerste indruk na het wegnemen hiervan was zeer goed eigenlijk. Ik wist dus al dat de deuren slecht waren maar het structurele gedeelte is eigenlijk zeer goed. Harde bodem en chassis, onder de voorruit en onder de kap keihard. Wel wat roest aan de onderkant van de achterklep, iets roest bij benzineklepje en een plekje op de motorkap. De rechterdorpel heeft iets schade, ik zie wel wat roest achter de beschermplaat maar niet doorgeroest. Deze week eens de beplating verwijderen om te zien.
De motor wou niet starten, we hebben een starthulp geprobeerd maar de startmotor draaide heel langzaam rond. Ik heb nog geprobeerd met startkabels naar mijn eigen auto, maar die kabels begonnen te roken en waren dus niet van de beste kwaliteit zal ik maar zeggen.
Toen hebben we de CX maar naar buiten geduwd de straat op en kwam klem te zitten in een watergoot aan de overkant van het zeer smalle straatje. De auto blokkeerde daarmee de weg, gelukkig kwam er een busje aan met twee mannen die spontaan uitstapte om een handje te helpen. Het duurde daarna gelukkig niet lang om de auto op de autoambulance te krijgen. Deze was gelukkig laag genoeg om de CX er zo op te takelen met de lier. Dus gelukkig geen veerbollen eraf halen en de bezemsteel truc toe hoeven te passen.
We hebben nog even buiten gezeten in de zon (het was heerlijk weer zaterdagmiddag, 17 graden) met een lekker koud Kronenbourg pilsje en de papieren in orde gemaakt. (carte grise en certificat de cession d’un véhicule) en afgerekend. Ik kreeg er nog een hele stapel facturen bij van de afgelopen jaren. Vernieuwd zijn bijvoorbeeld alle veerbollen en voorraadbol, wiellagers, onderdelen van het injectiesysteem, onderhoud aan de airco banden, enz. enz.
Ook kreeg ik er nog een losse trekhaak bij. Weet iemand of deze bij een serie 1 hoort? Zie foto. Op het typeplaatje staat Citroen Type CX.
De man was de 3e eigenaar van de auto. De eerste eigenaar was een President Directeur van een of ander groot bedrijf die de auto lang gekoesterd heeft. 2e eigenaar was ook een liefhebber.
Het was weer tijd voor de terugreis, tegen 17.00 vertrokken. De eerste kilometers altijd een beetje eng. De Chrysler Voyager Diesel heeft er moeite mee om de combo van de plaats te krijgen, de automatische transmissie krijgt het behoorlijk voor de kiezen. Maar als je eenmaal op de peage rijdt, dan gaat het prima. Ik wou eerst zo snel mogelijk een hotel zoeken maar wou niet van de peage af. Als ik op vakantie ga en pak de autoroute de soleil kom ik genoeg hotels tegen maar tussen Niort en Parijs langs de A10 dus helemaal niks. Net vóór middernacht ben ik in Parijs en het was nog behoorlijk druk op de peripherique. Ik wou dat ik in bed lag……
Tussen Parijs en Lille nog een paar keer gestopt voor een hotel maar alles vol, toen maar op de parkeerplaats even achterin de auto proberen te slapen maar dat lukte ook al niet.
Gewoon doorrijden dus met veel stoppen bij pompstations om koffie bij te tanken. Zondagmorgen om 07.00 was ik weer thuis. Auto voor de deur en meteen naar bed, later die middag naar de garage om de auto naar binnen te duwen.
Al met al heb ik toch een leuke CX gekocht voor die 500 euro, daar komt plusminus nog 300 euro bij voor diesel en peage. De CX is zeker veel te goed om te slopen, maar heeft zeker een goede opknapbeurt nodig. De kwestie is, ga ik het zelf doen of………
Het was een leuke trip geweest ook al was ik alleen, zou ik het nog eens doen?
Absoluut.




























Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Wat een spannend avontuur, en wat een mooie CX!
Gefeliciteerd!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”








Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Mooi ook dat type bordje achterop, pallas injection electonique. En een C-Matic, daar had ik nog overheen gelezen. Voor die centen toch een mooie basis lijkt me. Dat leer is het geld al waard lijkt me…..
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Mooie wagen, moet het verhaal nog lezen, want zit nu met Moeders aan de telefoon.






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
mooie, vroege cx !
en nu weer een leuk project erbij.
gaat dus wel wat aandacht nodig hebben, maar lijkt het zeker waard.
kan je haar wel ergens binnen zetten ?
gefeliciteerd !
Jim
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje