Ja en geld heb ik genoeg….. nodig .. haha
Maar ik heb de auto nu eenmaal gekocht en wie A zegt moet ook B zeggen toch.
Ik heb nog een vraag met betrekking tot de gaten acter in de kofferbak. zie foto:
Het lijkt mij voldoende om van binnenuit, dus in de kofferbak een nieuwe hoek in te lassen. Dus eigenlijk een soort dubbelen. En dan de buitenkant behandelen met een roeststopper.
Of denk ik nu te simpel?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Lekker duidelijke foto, NOT!
En vragen stellen gaat je ook beter af dan vragen beantwoorden, volgens mij…
Citroen!
DriverD schreef:Lekker duidelijke foto, NOT!
En vragen stellen gaat je ook beter af dan vragen beantwoorden, volgens mij…
Ja sorry ik had net mijn statief niet bij me. En de auto optillen ging nog wel, maar ik had geen hand meer vrij om het knopje van mijn camera in te drukken…...
Ik heb je eens een PB’tje gestuurd met de naam van iemand bij jou in de buurt die je kan helpen. Hoe is het afgelopen?
Ik dacht dat ik jou ook een PBtje terug gestuurd had.
Maar ik heb nog geen contact met hem opgenomen omdat ik nog niet van plan was om eraan te beginnen. Pas wanneer ik zo ver ben wou ik contact met hem opnemen.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Totaal aantal Berichten: 794
- ID/DS DS23H Pallas
Wolfman schreef:
Het lijkt mij voldoende om van binnenuit, dus in de kofferbak een nieuwe hoek in te lassen. Dus eigenlijk een soort dubbelen. En dan de buitenkant behandelen met een roeststopper.
Of denk ik nu te simpel?
Ik zou daar persoonlijk nooit aan beginnen. Als je toch bezig bent, slijp dan alle rotte delen weg en vervang de gehele hoek. Qua arbeid zal dat niet veel meer kosten. Kijk ook eens wat je garagist ervan zegt…
Ik zal eerst eens met de gargist overleggen.
Maar van het weekend eerst maar de gehele kofferbak kaal maken. Kijken wat er nog meer allemaal gelijk aangepakt moet worden.
Vandaag de tank eruit gehaald. Viel reuze mee.
Nu is goed zichtbaar hoe slect de bodem daaronder is. Maar de nieuwe is besteld en wordt er binnenkort ondergelast.
Voor foto’s zie website.
Morgen is mijn dame klaar. De nieuwe bodem zit eronder.
Ze zijn nu nog met de hoeken bezig in de kofferbak.
En morgen een nieuwe lekzak monteren. Er is er een tijdens het slijpen gesneuveld.
Het ziet er allemaal keurig uit. Het was een hoop werk, maar het is lekker te weten dat ik me nu geen zorgen meer hoef te maken over de bodem.
Nieuwe foto’s staan op mijn website.

Totaal aantal Berichten: 1425
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Leuk man!!
Ik weet de dag nog dat ik de dorpels en bodem uit m’n eend sleep.. dacht toen na een maand wel te kunnen rijden.. dat werd na dik 4 jaar!
Jij doet het dus beter! Wel lekkerre antieroest prut overal op gesmeerd nu je er bij kon? En nu opbouwen, naar keuring en rijden?

Totaal aantal Berichten: 1234
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Succes met de verdere klus, je hebt al heel wat hersteld, ik vindt het knap gedaan tot nog toe!
Ik hoop dat je snel kunt gaan rijden
Peter.
inderdaad, top!, ben wel benieuwd naar foto’s ..
success !, ik blijf dit draadje ook volgen ..
groet, Guy
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD

Totaal aantal Berichten: 794
- ID/DS DS23H Pallas
Van harte!
En dat net voor een mooie lente!

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Wordt de plaat onder de 9-compartimentenbox (=balk met kamertjes tussen tank en kofferruimte) ook nog degelijk vastgezet?
Die plaat moet vol gaatjes zitten, voor je hem tegen de bodem vastzet. Door die gaatjes kan je dan de verticale schotjes aan de plaat vastlassen.
Deze 9-compartimentenbox is essentieel voor de sterkte en stijfheid van de auto. Als ie niet goed vastgezet wordt, kan de auto wel door de APK komen, maar is ie in mijn ogen levensgevaarlijk.
Citroen!

Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Heb de plaatjes ook zitten bekijken, het lijkt alsof een deel van de bodemplaat is blijven zitten en er een nieuwe overheen gezet is?
DriverD schreef:Wordt de plaat onder de 9-compartimentenbox (=balk met kamertjes tussen tank en kofferruimte) ook nog degelijk vastgezet?
Die plaat moet vol gaatjes zitten, voor je hem tegen de bodem vastzet. Door die gaatjes kan je dan de verticale schotjes aan de plaat vastlassen.Deze 9-compartimentenbox is essentieel voor de sterkte en stijfheid van de auto. Als ie niet goed vastgezet wordt, kan de auto wel door de APK komen, maar is ie in mijn ogen levensgevaarlijk.
Ja dat is gedaan. De tussenschotjes heeft hij gepuntlast. Hij was blij met mij. Een leuke klus vond hij dat.
vlietmansje schreef:Heb de plaatjes ook zitten bekijken, het lijkt alsof een deel van de bodemplaat is blijven zitten en er een nieuwe overheen gezet is?
Op de foto lijkt het wel zo. Maar de oude plaat is er helemaal uitgeslepen hoor. Ik heb hem zelf nog in mijn handen gehad.
Ik wilde ook gelijk de tank netjes maken. Eerst al de tectiel zooi eraf. Een beetje schuren en mooi in de hamerrite. Maar dat viel tegen. De tank was aardig rot op een hoek. En was daar eerder gerepareerd geweest.
Wel gelijk de oorzaak gevonden van de rotte bodem. Althans een deel ervan. Precies daar waar de tank ooit lek was geweest was de bodem het slechts. Daar is natuurlijk alle tectiel weggespoelt door de benzine.
Gelijk een afspraak gemaak voor de APK.
Morgen gaat ze in de herkansing.