1 van de 68
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
De DS van Mr. Smith : To charge or not to charge ?
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 22 juli 2007 01:54 AM

Hoi, vandaag ff aan het sleutelen gegaan en ma bombe wat voorzien van tal van nieuwe onderdelen.

Tunnel, radiator, batterij,alternator en fuzz erond afgebouwd.
Kom ik volgende tegen ; mijn nieuwe thermostaat ( in waterpomphuis) is geborgd met een ring, doch zit ze ‘los’ in het huis, is dit normaal of mis ik iets ?

Ik wil ook alle riemen vervangen, no probs voor centrifugaal, waterpomp-alternator riem maar hoe zit dat met de HD riemen ?
Hoe begin ik eraan ? Weet iemand type/lengte riem dat erop moet ? Ik moet deze nog bestellen.

Thanks

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 15 september 2007 08:23 PM
  [ # 1 ]

het sleutelen is prima verlopen, wel heb ik er mss wa langer over gedaan dan de meeste van jullie.

Vandaag ; Aaarrrrrrghhhhhh .. alternator vast gelopen,wellicht door de lager. En tis nog zo’n mooi weer om te toeren..  Crying or Very sad

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 15 september 2007 10:32 PM
  [ # 2 ]

de oude alternator of een gereviseerde ,welke je reeds vervangen had?

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 16 september 2007 12:51 AM
  [ # 3 ]
Blooper1963 schreef:

de oude alternator of een gereviseerde ,welke je reeds vervangen had?

nee de oude, khad nog geen tijd om naar het magazijn te rijden..deze dinsdag zal het dus wel moeten. khad de wagen gewoon buiten gezet int zonneke.
kzag het aankomen, klegde mijn vinger op de alternator en dan voel je de trillingen van de kaputte lager
mijn lampje ging af en toe es aan en khad de alternator mee op mijn shoppingslist gezet. nu is ie echt volledig op, de lager is kaput


alsk es weet hoe het moet en het mij lukt, post ik wat foto’s

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 16 september 2007 04:32 PM
  [ # 4 ]

kweet alleen niet wat ik moet nemen ?
je kunt een nieuwe nemen, geriviseerde, 40amps of 70amps ???

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 16 september 2007 04:40 PM
  [ # 5 ]

neem maar een 70A! dat zit er geloof ik ook in standaard? en kwaad kan het nooit! de batterij word vlug opgeladen en de alternator zal minder afzien. Wink

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 16 september 2007 10:41 PM
  [ # 6 ]
Blooper1963 schreef:

neem maar een 70A! dat zit er geloof ik ook in standaard? en kwaad kan het nooit! de batterij word vlug opgeladen en de alternator zal minder afzien. Wink

kdacht dat 40amps standaard was ?
ja met 70amps laadt ze snel bij

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 16 maart 2008 03:20 PM
  [ # 7 ]

Inmiddels 2 nieuwe XVS’sen, ISKRA dynamo, nieuwe achterlicht sockets, nieuwe V riemen later, kwam ik gisteren van snelweg af en zag ik dat de wagen niet meer op stationair toerental bleef draaien.
Optrekken daarentegen ging wel goed, maar alsk ik onder 1500rpm zakte, dreigde ze af te slaan.
Ik dacht eerst direct aan de platines, dat de nok misschien wa slijtage vertoonde en dak weer gromde dat het tijd was dak die verdomde 123-ignition waar iedereen met zoveel lof over spreekt, maar es in huis haalde.
Ik kijk de onstekeing na, bougies, delco kop, bougie draden,.. en alles was OK. Dan maar de bobine ? Ook goed.. Tot mijn oog viel op mijn weber carbu en zag dat er een bout was uit gesukkeld. Kon toch zeker niet de bedoeling zijn, toch ? Het gat was zelf nog mooi schoon, en de wagen liet een penetrante benzine geur los tot in de cockpit..
Ik start de wagen en hield mijn vinger op het gat, en jawel hoor ze draaide weer als een klokje!
Ik ga seffes een duidelijker foto maken, onderstaande is getrokken met mijn gsm toestel.

Weet inmiddels iemand wat functie onderstaande bout heeft en hoe ik er terug kan aan geraken ?

Thanks

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 maart 2008 04:18 PM
  [ # 8 ]

welke bout bedoel je nu? Ik zie alleen de ontluchter van je verlaagd toerental unit….Die hoort gewoon dicht te zijn maar lijkt ‘geklust’..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 16 maart 2008 04:42 PM
  [ # 9 ]

Misschien een “optionele” aansluiting voor een vacuummeter?
Gewoon schroef erin en mooi dichtmaken en niet moeilijk over doen.

Valse lucht sucks…. Wink

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 maart 2008 08:00 PM
  [ # 10 ]

Welke bout bedoel je?

Citroen!

Profiel  
 
Pierre
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 16 maart 2008 08:38 PM
  [ # 11 ]

Ik denk dat de stationairsproeier wordt bedoeld.
Die willen nog wel eens lostrillen en gaan dan verloren….
Is wel carburateur specifiek, dus niet lukraak uitwisselbaar.
Dit voor de steeds kleiner wordende groep fijnafstellers.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 maart 2008 08:49 PM
  [ # 12 ]

Inderdaad: die schroef met heeeele grote, gekartelde kop zal ie wel bedoelen….

Citroen!

Profiel  
 
Pierre
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 16 maart 2008 09:03 PM
  [ # 13 ]

Ehh… dat is de schroef voor versneldstationair toerental, zou ook nog kunnen,  maar die bedoelde ik eigenlijk niet.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 16 maart 2008 09:42 PM
  [ # 14 ]

Het is volgens mij niet de stationaire sproeier (3 ) en de grote ( 4? versneld ? ) toerental vijs.

Ik heb een pijltje gezet.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 maart 2008 09:49 PM
  [ # 15 ]

Deze “vijs” regelt het stationair mengsel. Als ie ontbreekt, krijgt de motor stationair veel te veel lucht, dus loopt ie te arm (of helemaal niet).

Citroen!

Profiel  
 
 
1 van de 68
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook