C6 versus CX Retro of niet.
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 16 maart 2005 11:56 PM

Onderstaande qoute kwam van de draad gespot SM en laat ik hier even verder lopen voor reacties CX versus C6 “retroCX” 

“citroenc2” nu nog een cx kloon en ik ben helemaal blij :

Wat dacht je van de C6 ????  beste Citroenc2

Bekijk het silhouete maar eens van de CX en de C6 en wat dacht je van de achterruit in de achterklep ???.

Op het CX forum was er al een levendige discussie.

Persoonlijk vind ik de C6 zeer mooi, alleen jammer dat ze geen dichte achterwielen heeft alla CX,SM,GS,DS enz. Dit is natuurlijk een kwestie van smaak. 

Zie foto’s erg Cool

foto,s geleend van een CX forum lid Laughing

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 16 maart 2005 11:58 PM
  [ # 1 ]

ja de buitenkant heb wel wat van een cx weg alleen de binnenkant vind ik jammmer dat ze daar niks mee hebben gedaan a la cx

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 17 maart 2005 12:16 AM
  [ # 2 ]

Mooi wagen die C6 en er zitten stijlelementen van de CX in, maar hij is verre van retro. Retro is de nieuwe Mini (heel mooi) en de New Beatle (heel lelijk). Dat er stijlkenmerken van vroegere modellen worden gebruikt is mooi. Het geeft tenminste aan dat Citroen een merk is met een eigen smoel en met een rijke histrorie op dat gebied. Alfa is daar ook heel sterk in. En bij Opel zul je dat nooit aantreffen, want zeg nu zelf wie wil er een auto met stijlkenmerken van een Kadett? neenee

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 17 maart 2005 01:19 AM
  [ # 3 ]

Dacht wel dat er een reactie zou komen… hihi.  lol Ik heb zelf naast de C2 VTS een Mini Knightsbridge S, een van de laatste echte Mini’s (bouwjaar mei 2000). Britisch racing green, beige leer, notenhouten dashboard, notenhouten afwerking op de portieren binnen, klokjes overal, lichtmetalen velgen type Minilight en een dubbele uitlaatpijp onder de achterbumper. Prachtige auto. M’n vrouw rijdt er mee… en ik natuurlijk ook!!!! Het is onze derde Rover Mini, de eerste kochten we zeven jaar geleden een kale 1000 van acht jaar oud. Ontzettend veel schik mee gehad. Ben dus gewoon Mini-maf. Maar, ik vind de nieuwe Mini ook erg fraai. Heb zelfs een tijdje het plan gehad er eentje aan te schaffen, maar als je een beetje Mini wil (een Cooper met wat toeters en bellen) dan ben je minstens 25.000 euro kwijt en dat werd me teveel. Kon Bruin gewoon niet trekken…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 maart 2005 11:52 AM
  [ # 4 ]

beide prachtige auto’s Smile

ik vind de C6 zeker veel dingen van de CX weg hebben.

ik denk dat het een knipoog Wink naar de CX is Smile


en niet zo als bij de mini “new mini” en “new beatle” terwijl iedereen vind dat ze niets met elkaar te maken hebben.
dan doet citroën het beter gewoon nieuwe auto neer zetten en laat dan mensen zelf maar kijken wat ze de overeenkomsten vinden Smile
en ik denk dat in het zakensegment men zowiezo niet op een restyle van een oude auto zit te wachten eigenlijk…
dat is meer voor ons weggelegt Laughing

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 17 maart 2005 01:04 PM
  [ # 5 ]

Er bestaat zelfs al een filmpje waarin de CX een C6 wordt.
http://81.68.229.29/Video3/../../Media3/CX-C6.wmv

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 17 maart 2005 04:35 PM
  [ # 6 ]

De nieuwe Mini is een goeie auto voor mensen die willen laten zien dat ze er vroeger ook één hadden en nu ondanks hun welvaart toch heel gewoon zijn gebleven: vroeger had ik idealen. Nu heb ik geld…
Dat dat ding nog “mini” heet zeg… Hij is net zo groot als een VW Golf… De nieuwe heeft weinig meer met de oude te maken als je het mij vraagt. Hetzelfde geldt voor de New Beetle. Een slap aftreksel in een veel te ruime jas.

De C6 heeft en profil tot halverwege de achterportieren wel wat weg van de CX, al vind ik de neus meer op die van de C5 lijken dan op die van een CX. Maar er is absoluut enige gelijkenis (de holle achterruit is al genoemd). Jammer vind ik de achtersteven, die naar mijn mening net iets te veel weg heeft van een Audi A6…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 17 maart 2005 11:58 PM
  [ # 7 ]

Blueduck schreef het volgende Vindt heel verstandig van citroën dat ze dat soort praktijken niet uithalen. Hooguit dat ze `stijlelementen` van oude modellen laten terugkeren, maar op ‘t moment dat ze een `new 2cv`gaan uitbrengen, denk ik dat ze onder de huidige 2cv rijders op aardig wat weerstand kunnen rekenen.

In 1996 of zo heeft Chrysler ! nog voor de Chinese markt een 2CV-kloon gemaakt. Is volgens mij nooit wat geworden, hoewel ik dat niet echt precies weet. Kijk maar
http//www.citrobe.org/ccv.htm

Profiel  
 
citrocitrus
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 315
Geregistreerd: 09-02-2005

Gepost: 18 maart 2005 12:02 AM
  [ # 8 ]

Ik zou eigenlijk niet kunnen kiezen tussen de CX of de C6, maar als ik veel geld zou hebben, dan worden ze het allebei. Op dit moment ligt mijn smaak meer bij klassiek, dus zou het de CX worden Wink

Maar als je kijkt naar het uiterlijk van de C6, die zo sterk op de CX lijkt en dan met de technische snufjes van nu.. nou nou, dan heb je een heerlijk mooie auto! Cool

How to Raise your I.Q. by Eating Gifted Children…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook