Het was vandaag zover; een kleine controlebeurt voor de XM bij Citroville te Borculo.
Wat moest er nagekeken worden:
- Hoogte voorkant was veel te hoog (ofniet Ries? )
- Speling rechtsvoor
- Kleine lekkage LHM-pomp
Vanmorgen om 08:15 vertrokken, het was de bedoeling om rond 09:00 te zijn. Bleek dat de weg van Neede naar Borculo afgesloten was
Dan maar via Eibergen dacht ik Het deed wat langer maar Citroville is wat dat betreft wel flexibel ook met het maken van een afspraak.
Eenmaal aangekomen bleken alle bruggen bezet te zijn. De 3de brug was bijna klaar en ik kon mijn ogen eerst niet geloven; Een heer met een CX uit Noorwegen stond op deze brug??
Ja, het was toch waar, het was een heer uit Noorwegen die speciaal met zijn CX naar Nederland kwam om hem te laten onderhouden door Citroville!! Deze meneer zat vrolijk in het Engels te praten tegen de monteur. Aangezien mijn Engels niet zo slecht is (ex-resident of manchester) ging ik in gesprek met de heer. Hij bleek de eerste eigenaar te zijn van zijn CX GTI Turbo uit 1985 Geen wonder dat deze pracht er nog zo uit zag:
Now to the point:
- De monteur heeft de rijhoogte aan de voorkant afgesteld want hij stond inderdaad veel te hoog. Het verschil is te merken want de auto veert stukken beter. (Thanx Ries )
- Speling rechtsvoor. Ik had de pokpok stangetjes (stabi-stangen) al vervangen en het geluid was zo goed als weg. Het overgebleven bijgeluid heeft een tijdelijke oplossing—-> muziek aan, maar geen bijgeluid is natuurlijk het beste.. toch?. De monteur kon nergens speling vinden totdat ik hem vertelde dat het bijgeluid minder was geworden nadat ik de stabi-stangen had vervangen. Toen kwam het: Het rubber-cup van de stabi-stangarm rechtsvoor was versleten. Om dit te vervangen moet het subframe los en dit kon wel een halve dag duren! Hier was vandaag helaas geen tijd voor, maar het was volgens de monteur niet zo erg om er zo mee door te rijden.
- Het lekken van de HD-pomp is een bekend probleem. Het lekken komt meestal door opgedroogde rubbere-ringen in de plunjers. Het is simpel op te lossen door wat rubberen ringetjes te vervangen. De ringen had ik al gekocht en de monteur heeft maar 1 ring vervangen van bovenste plunjer; de pomp bleek alleen hier te lekken. Bij de bovenste plunjer kun je nog wel een keer bij komen maar voor de andere plunjers moet je toch de HD-pomp eraf halen De dynamo was door de lekkage ook een beetje groen geworden. Deze is direct schoongemaakt.
Ik heb helaas maar één foto kunnen nemen van het echte werk omdat er bij Citroville teveel andere auto’s staan om gefotografeerd te worden :
Om de hele Fotoalbum te bekijken kun je hier naartoe:
Al met al heb ik me vanmorgen vermaakt. Citroville is een plek waar je graag komt, rustig kunt gaan zitten, samen met de monteurs kunt pauzeren onder het genot van koffie/thee/stroopwafels.
—> Just can’t get enough of the "Magic Carpet" ride <—

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Die blauwe GTi Turbo is zooo gaaf. Dibert houdt em zelf en gelijk heeft ie.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Die witte XM is anders ook prima te leiden hoor!

Totaal aantal Berichten: 2155
- C3 1.4 VTi Exclusive
Nou, mooi voor een deel de klachten er uit
Maar je moet nog een keertje terugkomen voor dat rubbertje? Of laat je dat zo?

- C3 1.4 VTi Exclusive
gompy58 schreef:Die witte XM is anders ook prima te leiden hoor!
Inderdaad, naar de spuiter…
mssl schreef:Gaaf om te lezen zeg! Ik moet nog steeds een afspraak maken voor mijn BX bij hen
ops: Voordat je terecht kunt ben je ook weer 1 maand verder
Het is een prima plaats. 1 maand voor het wachten? Ja dat kan wel als ze het druk hebben, moest zelf ongeveer 3 weken wachten.
Misschien mocht ik het nog niet vertellen maar, achter Citroville komt nog een Citroville. Citroville krijgt dus nog een werkplaats erbij en in totaal 6 bruggen dacht ik.
Ik ga zelf zsm weer een afspraak maken voor die rubbers (laat ik gelijk beide kanten doen). Ik zou je aanraden om snel een afspraak te maken anders blijf je maar wachten. en dat schiet niet echt op he?
Ries schreef:gompy58 schreef:Die witte XM is anders ook prima te leiden hoor!
Inderdaad, naar de spuiter…
Ik vond die witte helemaal niet verkeerd hoor . Het was een ook een EXCLUSIVE met volledig zwart lederen interieur!
mssl schreef:musketierz schreef:mssl schreef:Gaaf om te lezen zeg! Ik moet nog steeds een afspraak maken voor mijn BX bij hen
ops: Voordat je terecht kunt ben je ook weer 1 maand verder
Het is een prima plaats. 1 maand voor het wachten? Ja dat kan wel als ze het druk hebben, moest zelf ongeveer 3 weken wachten.
Misschien mocht ik het nog niet vertellen maar, achter Citroville komt nog een Citroville. Citroville krijgt dus nog een werkplaats bij met 6 bruggen dacht ik.![]()
Ik ga zelf zsm weer een afspraak maken voor die rubbers (laat ik gelijk beide kanten doen). Ik zou je aanraden om snel een afspraak te maken anders blijf je maar wachten.
en dat schiet niet echt op he?
Haha, helemaal met je eens. Nemen ze straks personeel in dienst dan ofzo? Of meer tijd om de zooi te laten staan?
Kheb geen flauw idee hoe ze het allemaal gaan regelen. Zag gewoon dat ze aan het bouwen waren. Wat voor werkplaats het precies wordt weet ik eigenlijk ook niet. Vraag het anders als je er komt.

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Wat ik vorige week van Dibert begreep blijft de werkplaats juist waar ie nu is en komt daarachter (dus waar ze nu aan het bouwen zijn) een soort showroom met daarboven een magazijn. De showroom zou bereikbaar worden door wat nu de achteruitgang van de werkplaats is. Het oude en het nieuwe deel worden dan samengevoegd tot één gebouw.
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Ik ga komende dinsdag al naar ReNard…maar in de toekomst breng ik mijn XM ook misschien wel een keer naar Citroville.
Hoe zijn de prijzen in de werkplaats bij Citroville?
Ik ga komende dinsdag al naar ReNard…maar in de toekomst breng ik mijn XM ook misschien wel een keer naar Citroville.
Hoe zijn de prijzen in de werkplaats bij Citroville?
De prijzen zijn oke, ik betaalde 65 euro voor de 3 genoemde punten. Later besloot ik ook een 2e hands stadslicht van Dibert over te nemen omdat mijn oude kapot was. Hiervoor betaalde ik 15 euro. Dus totaal 80 euro kwijt.

- C3 1.4 VTi Exclusive
1 pakking vervangen en de hoogte bijstellen, had ik goedkoper voor je gedaan…
Die heer Ketting, kwam die ooit niet een keer in een negatief daglicht te staan?
Ik wil niemand zwart maken, behalve Piet natuurlijk, maar zoiets staat me bij.
@Ries
Yes it wasn’t much work I guess…but its over and done with…

- C3 1.4 VTi Exclusive
And that is the most important thing!

Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
hehehe wist je niet dat de weg van neede naar borculo was afgesloten?
volgende keer gewoon via noordijk rijden, is een stuk korter
Er staan een hoop mooie Citroens bij Dibert.
Die Cx GTI uit noorwegen had ik nog zien rijden
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ries schreef:Die heer Ketting, kwam die ooit niet een keer in een negatief daglicht te staan?
Ik wil niemand zwart maken, behalve Piet natuurlijk, maar zoiets staat me bij.
Beetje vage uitspraak natuurlijk, dat vraagt om een toelichting… Ik ken hem als zeer bonafide en niet als iemand die je het vel over de oren trekt dus ben benieuwd wat je hiermee bedoelt…