Sjaak de Bollenboer schreef:Wolfman schreef:En, Zaterdag 19 april sleuteldag in Rotterdam.
Wie komt er ook?
Misschien hop ik even naar binnen als ik in de buurt ben maar zonder DS is t alleen maar extra pijnlijk.
ik zou als ik jou was en nog bezig ben een goed exempllaar te zoeken zeker langs komen.
Je kan altijd weer info oppikken, welke je later nog eens van pas kan komen
je weet maar nooit.
en we zien naar je uit
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
De sleuteldag in Rotterdam was heerlijk. Lekker gesleuteld en wat nog leuker was, mensen leren kennen. Eindelijk eens wat gezichten achter de namen hier.
Ik heb de ontsteking nog eens goed gesteld (ok Roland eigenlijk).
De speling in het linker voorwiel is weer weg.
En de dame loopt eindelijk netjes stationair op benzine.
Iedereen erg bedank voor de hulp en Roland in het bijzonder.
Er staan wat foto’s van de dag op mijn website.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ha die wolfman,
Dat was zeker een leuke ervaring, en voor mij zeker niet de laatste keer.
Er was best veel belangstelling, en het leuke is dat iedereen wel wil helpen als je ergens mee zit.
Egbert nogmaals bedankt voor de deurslot operatie!
groeten Peter.
Ik heb ergens eens gelezen dat je af en toe een druppeltje olie in je HD pomp moet doen. Maar ik kan niet meer vinden waar dat staat.
Kan iemand mij vertellen hoe en waar dat precies moet. Ik rij de laatste tijd best veel en er moet nog een hoop gebeuren aan mij ID. En ik wil dus de zaken die nu werken ook graag heel houden.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
In je HD pomp? Daar spoelt continu olie door!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
bogaard77 schreef:In je HD pomp? Daar spoelt continu olie door!!
Waterpomp…?
niet HD-pomp, jij bedoelt waterpomp! vlak achter de radiateur zie je op de waterpomp een klein gaatje, daar kun je wat olie of wd40 in spuiten, dat is wat jij bedoelt.
succes!





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
M'thijs schreef:niet HD-pomp, jij bedoelt waterpomp! vlak achter de radiateur zie je op de waterpomp een klein gaatje, daar kun je wat olie of wd40 in spuiten, dat is wat jij bedoelt.
succes!
was je net voor!
ops: Oh ok het was dus de waterpomp.
Bedankt heren.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Weer die fabel over olie in de waterpomp doen. Geldt alleen voor oude types….
Citroen!
DriverD schreef:Weer die fabel over olie in de waterpomp doen. Geldt alleen voor oude types….
Maar die van mij is al heel oud. Wel 36 jaar!
Ok geld dus niet voor mij. Bedankt.
De laatste dage merkte ik dat ik weer speling kreeg in het linkervoorwiel.
Met hulp van Roland kwam ik er op de sleuteldag achter dat het zat in de bevestiging van het korte armpje op de verticale as met vertanding.
De bout die het armpje vast zet op de as heeft net iets te weinig schroefdraad. De moer lijkt muurvast te zitten maar zit eigenlijk op het einde van de schroefdraad. Dit was simpel op te lossen door een dikke ring voor de moer te plaatsen. Nu zit hij goed vast en de speling is weg.
De speling was eigenlijk alleen voelbaar geweest in het stuur. Verder met rijden niets van gemerkt.
Maar nu ik geen kleine loze slag meer heb in het stuur, merk ik voor het eerst dat het appeltje net niet goed zit. Tijdens het rijden op de snelweg best irritant. Is dit makkelijk zelf te stellen?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
DriverD schreef:Weer die fabel over olie in de waterpomp doen. Geldt alleen voor oude types….
Het helpt echt!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ja,
Als de auto naar links trekt, moet je je appeltje meer linksom draaien v.v.
Ff moertje (M5, sleutelwijdte los en stellen maar.
Citroen!
DriverD schreef:Ja,
Als de auto naar links trekt, moet je je appeltje meer linksom draaien v.v.
Ff moertje (M5, sleutelwijdtelos en stellen maar.
Ik had al gehoopt dat het zo simpel zou zijn. Maar zoals ik inmiddels weet is niet altijd alles zo simpel als het lijkt bij een ID/DS.
Leuke klus voor vanavond. En weer een reden om lekker wat met de dame te rijden…eh testen vanavond.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Wolfman schreef:DriverD schreef:Ja,
Als de auto naar links trekt, moet je je appeltje meer linksom draaien v.v.
Ff moertje (M5, sleutelwijdtelos en stellen maar.
Ik had al gehoopt dat het zo simpel zou zijn. Maar zoals ik inmiddels weet is niet altijd alles zo simpel als het lijkt bij een ID/DS.
Leuke klus voor vanavond. En weer een reden om lekker wat met de dame te rijden…eh testen vanavond.
Ik moet binnenkort mijn stuur verzetten, deze staat lelijk op 6h..
Mijn vraag is, ik weet wel waar ik overal moet bijzijn maar hoe begin je eraan ?
Eerst moet je zeker van zijn dat de wielen toch mooi recht staan, vooraleer je je stuurwiel goed zet ?
Moet er terug uitgelijnd worden ?
Thanks voor de antwoorden!
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige