22 van de 38
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
De Femme Fatale van Wolfman (Verkocht)
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 08 mei 2008 06:37 PM
  [ # 316 ]

Het is even rustig geweest bij jou Wolfman. Ik ben heel erg benieuwd naar jouw bevindingen van de 123 en ook erg benieuwd of je D mooier, rustiger en zuiniger gaat lopen. Ik zit er zelf ook over te denken, al moet ik zeggen dat de normale conventionele onsteking erg betrouwbaar is. Ik zou het dan puur voor het gemak, de mooiere “rondloop” en de brandstofbesparing doen.

Keep us posted Wink

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 08 mei 2008 06:39 PM
  [ # 317 ]

Staat er wel spanning op? En als ie al op 6 graden staat moet dan het lampje niet al direkt branden? Dat is toch je “vaste” voorontsteking? Ik wens je suc6. Dit is dus 12 graden voorontsteking van je krukas, ik neem aan dat je die 6 op de schaal afleest. Goede curve ingesteld? wat gebeurt er als je de zwarte draad wel aansluit, gaat ie dan wel branden? Anders even Konijnestijn bellen….....

Ik heb even in de pdf van123-ignition voor DS ontstekingen meegelezen en zie zo ook niet wat je verkeerd doet…....

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 mei 2008 06:48 PM
  [ # 318 ]
GW-tje schreef:

Staat er wel spanning op? En als ie al op 6 graden staat moet dan het lampje niet al direkt branden? Dat is toch je “vaste” voorontsteking? Ik wens je suc6.

Yep er staat spanning op.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 mei 2008 07:01 PM
  [ # 319 ]

Ok groene lampje brand. Ik moest toch nog een stuk verder draaien.

Wordt vervolgd.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 mei 2008 08:04 PM
  [ # 320 ]

Net terug van een proefritje.
Ik vind dame iets beter stationair lopen. Net iets rustiger. En zij heeft iets meer vermogen in de hogere toeren.
Maar beide de nadruk op iets.

Dus voorlopig wel een verbetering maar een hele kleine. Het grootste voordeel is dat ik mij geen zorgen meer hoef te maken over de ontsteking.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 08 mei 2008 09:04 PM
  [ # 321 ]

jij hebt ook een DY2 motor toch? Net als ik. Ben benieuwd naar de ervaring met 123. Zelf heb ik nog puntjes, bevalt mij prima, zo nu en dan iets afstellen maar valt mee.

Viel het monteren mee? Heb je daar een gradenboogje voor nodig? Heb ik nl. niet. Ik vraag mij altijd of hoe ik zo’n ding bij mij zou kunnen monteren, voor het geval ik eens tijd en geld over heb…. Smile

PS bij mijn motor (Honda CB550 en 750, uit begin jaren ‘70) was een electronische ontsteking een wereld van verschil: zuiniger, beter starten en stationair lopen en veeeeeeel verder doortrekken in hoge toeren…  Cool

Profiel  
 
robie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 08-07-2007

Gepost: 09 mei 2008 09:32 AM
  [ # 322 ]

Gradenboogje is te koop in het clubmagazijn.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 19 mei 2008 02:47 PM
  [ # 323 ]
M'thijs schreef:

jij hebt ook een DY2 motor toch? Net als ik. Ben benieuwd naar de ervaring met 123. Zelf heb ik nog puntjes, bevalt mij prima, zo nu en dan iets afstellen maar valt mee.

Viel het monteren mee? Heb je daar een gradenboogje voor nodig? Heb ik nl. niet. Ik vraag mij altijd of hoe ik zo’n ding bij mij zou kunnen monteren, voor het geval ik eens tijd en geld over heb…. Smile

PS bij mijn motor (Honda CB550 en 750, uit begin jaren ‘70) was een electronische ontsteking een wereld van verschil: zuiniger, beter starten en stationair lopen en veeeeeeel verder doortrekken in hoge toeren…  Cool

Ik heb een DY3 motor. Monteren van de 123 is niet moeilijk. Wel moest ik lang draaien voordat het groene lampje ging branden.
Maar een verbetering vind ik het voorlopig nog niet. De dame pakt moeilijk op als ze warm is. Ik heb nog geen tijd gehad om alles weer na te kijken maar dat gaat nu snel goedkomen.

Vanavond begin ik samen met Robie aan de grote klus. Koppelingsplaten vervangen. En waarschijnlijk nog een paar zaken die we tegen komen. Veder moet alles gewoon goed nakeken worden. Kleppen stellen 123 checken en LPG afstellen. En als Rob tijd heeft mijn nieuwe voorruit plaatsen. De oude heeft een barst die langzaam groter wordt.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 mei 2008 03:25 PM
  [ # 324 ]

Bij Rob ben je in goede handen!

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 mei 2008 03:30 PM
  [ # 325 ]
DriverD schreef:

Bij Rob ben je in goede handen!

yep. Al sal reg kom!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 20 mei 2008 01:35 PM
  [ # 326 ]

Hier het resultaat na drie uur sleutelen samen met Rob.
Het was een geweldige avond en ik heb weer heel veel geleerd.
De koppelingsplaat was echt helemaal op.

Verder een hoop vreemde zaken tegen gekomen. Bedrading die nergens naar toe gaan of bedrading die er niet hoort en/of niet aangesloten. Wonderlijk dat er nog zoveel gewoon werkte.

Nog te doen, Koppelingsplaten en drukgroep terug bouwen. Ontsteking controleren. Kleppen stellen. Spruitstuk nakijken. En nieuwe voorruit plaatsen.
Oja….de treiterslang vervangen. Deze bleek al eens eerder amatueristich gerepareerd te zijn maar was niet helemaal droog. Nu we er toch goed bij kunnen is het beter om maar gelijk te vervangen.

En het hoogte punt van de avond was toch wel het ritje naar huis.
In Rob zijn cabrio. Ik mocht zelf rijden en heb er enorm van genoten.  Cool

En Rob, kijk je wel heel goed uit met oversteken de komende tijd…...ik zou echt niet weten hoe ik het allemaal alleen weer in elkaar moet krijgen… Wink

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 mei 2008 01:41 PM
  [ # 327 ]

Goed bezig harry!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 21 mei 2008 11:49 AM
  [ # 328 ]

Mooi motorsteuntje ook!

Citroen!

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 21 mei 2008 12:22 PM
  [ # 329 ]

Van de drukgroep waren bij alle drie de ...eh.. vingers?, een nokje afgebroken.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 23 mei 2008 08:33 PM
  [ # 330 ]
Wolfman schreef:

Van de drukgroep waren bij alle drie de ...eh.. vingers?, een nokje afgebroken.

echt top dat je dit flikt!, trouwens de site die je hierover bijhoud is erg leuk !, succes!

Profiel  
 
 
22 van de 38
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook