











































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nee niet uitlijnen. Wel je appeltje verzetten.
Stuur losmaken van je stuurhuis en verzetten als je wielen recht staan.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>















Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Wolfman, u zocht nog hard plaatwerk voor weinig?
Zal in NL niet lukken maar misschien in BE meer suc6..
http://www.2dehands.be/plaatwerk-citroen-ds-39092301.html?qq=ds






Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Ken ik. Ben ik vorige week maandag nog langs geweest ivm zijn vorige advertentie. Ook achterschermen, en een kofferklep. Ze waren prachtig. Rekening: 300 euro. Mijn carrossier die ze gaat schilderen was onder de indruk van de kwaliteit en de prijs.
Naar zijn andere plaatwerkdelen heb ik niet veel gekeken, alleen naar voorschermen gevraagd, maar hij had geen betere dan welke op mijn DS zitten: pokjes onder de koplampen.
En voor mij is het maar een half uurtje langs allemaal rustige weggetjes door de Vlaamse Ardennen… De rit alleen al is de moeite.
Ik ga misschien nog een keer terug achter een steenplaat en gele verstralers. Staan ook op mijn verlanglijstje.
CLL Martin schreef:Wolfman, u zocht nog hard plaatwerk voor weinig?
Zal in NL niet lukken maar misschien in BE meer suc6..http://www.2dehands.be/plaatwerk-citroen-ds-39092301.html?qq=ds
Dank je ik zal het onthouden.
Maar schij eens uit met dat U zeg!
Ik voel me vandaag al niet zo best (grieperig) en nu gaan ze nog u tegen me zeggen ook. Voel me gelijk 100 jaar.
Maar eerst ga ik de koppeling doen. Kost al weer genoeg. Daarna de hoeken boven in de kofferbak en de dorpels vervangen.
Dan pas is de carrosserie aan de beurt.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Vanavond behoorlijk geschrokken.
Sleutelen aan het appeltje ging niet door. Mijn vrouw had een paar stoeltjes gekocht en ik moest ze op gaan halen.
Onder het rijden dacht ik af en toe al iets te horen. Tijdens het wegrijden bij een stoplicht hoor ik ineens heel duidelijk een scherp snerpend geluid. Net of er een lager droog loopt. Zo snel mogelijk gestopt en met veel angst onder de kap gekeken. Het geluid was heel duidelijk hoorbaar nu. Echt een hard gillend geluid.
Maar gelukkig viel het mee. Ik heb wel vaker een snaar horen gillen, maar ik had het nu niet als zodanig herkend. Een V snaar stond dus te piepen. Weer even netjes straker gezet en weer heerlijk rijden.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Kleine moeite, groot plezier….
Citroen!
Had laatst ook zoiets ..
boven de 60 a 70 een best hard piep geluid .. ik op de pech strook gestopt en merkte toen dat mijn handrem niet helemaal was uitgeklapt
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
In het weekend de bollen voor vervangen. Ik rij nu rondom met nieuwe bollen. Achter gelaste maar voor deelbare. Nu alleen nog een keer de voorraadbol. Maar die is wat lastiger benaderbaar dus dat doe ik gelijk maar met de kopplingsklus.
En eindelijk een 123 ontsteking besteld. Tijdens de sleuteldag had Roland de ontsteking netjes afgesteld, maar toch vind ik de dame nog net niet goed reageren in de hogere toeren. Waarschijnlijk slijtage van de vervroeger. Dus vandaar maar gelijk een 123 want ik wordt het onsteking stellen een beetje zat.
Verder rijd de dame heerlijk en betrouwbaar. Ik heb nu al zon 1700 km weg en genoten van iedere kilometer.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Van die 123 krijg je geen spijt, dan rij je met
ben benieuwd naar de 123 bevindingen, ik loop er ook al een poosje aan te denken .
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bijna iedereen is positief over de 123. Wordt alleen steeds duurder…
Citroen!





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
DriverD schreef:Bijna iedereen is positief over de 123. Wordt alleen steeds duurder…
Heb mijn 123 gekocht toen ik nog benzine reed, dan is de afweging anders? Bespaar 10% op brandstof en reken je terugverdientijd uit…
Nu heb ik (uiteindelijk) ook voor LPG gekozen, en ligt dat weer anders.
Mijn verdeler was trouwens eentje met cassette, die zijn ook prijzig, hoor!
Ik laat het wel weten hoe het mij bevalt.
Maar eerst ga ik een klein weekje op de motor weg. Lekker naar Sauerland.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Net de 123 opgehaald bij Konijnendijk. Tevens ook een andere getinte voorruit. Bij mij zat er een barst in en ik kon een heel gaaf exemplaar kopen voor heel weinig.
Misschien ga ik straks de 123 monteren maar gewoon met een lekker biertje in de tuin in de zon is ook een optie.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Hmm alles volgens het boekje gedaan. BDP dan op 6 graden. Oude unit eruit, bracket overgezet en 123 erin.
Nu rode draad aansluiten en dan contact aan en tegen de klok in draaien tot het groene lampje gaat branden.
Ik kan draaien tot ik een ons weeg, maar ik zie geen geoen lampje gaan branden.
Wat doe ik verkeerd?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”