4 van de 40
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2 (deel 1)
KT88
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 29-11-2007

Gepost: 25 mei 2008 12:47 AM
  [ # 46 ]
mkatgert schreef:

Makkelijker zou het dus zijn als ie de weerstand van de weerstand meet Wink

Op gevaar af nu voor vreselijk bijdehand te worden versleten….... Wink

Nee, ook dat niet.
Het is een serieschakeling van lampjes en weerstand, daarin is de stroom altijd gelijk door beide elementen.
Als er geen stroom door de lampjes wordt afgenomen, loopt er ook geen stroom door de weerstand.
Ergo: je zult aan beide kanten van de weerstand dezelfde spanning meten t.o.v. ground.

Als de weerstand onderbroken zou zijn (wat best kan) meet je aan de afgaande kant geen spanning, omdat er een spanningsdeling plaatsvindt tussen de zeer hoge weerstand van de onderbreking en de eindige weerstand van de voltmeter.

Moderne multimetertjes hebben iets van 1 tot 10 Mohm ingangsweerstand, dat is naar verhouding klein t.o.v. een totale onderbreking in de variabele weerstand voor de lampjes.

Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.

Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 mei 2008 01:09 PM
  [ # 47 ]

KT88 heeft gelijk Wink

Ik heb met de massa van de sigaretten aansteker gemeten.
Ook heb ik de weerstand van de weerstand doorgemeten, dat was gewoon netjes 0 ohm Wink

Ik ga binnenkort nog wel even op het paneel aan de achterkant stukje meten. Gelukkig heb ik een reserve paneel uit een TRS waar ik makkelijk kan kijken hoe alles zit als vergelijking Wink

Voor mocht het nodig zijn, hoe krijg je die snelheidmeter kabel los? Deze is vrij kort heb ik al gemerkt Rolling Eyes

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 25 mei 2008 01:44 PM
  [ # 48 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik heb met de massa van de sigaretten aansteker gemeten.

Ah, dat had ik dus even gemist.

Maar neemt niet weg dat om te controleren of de weerstand het doet je ook best de weerstand over de weerstand kan meten, zoals je blijkbaar ook gedaan hebt.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2426
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 25 mei 2008 04:54 PM
  [ # 49 ]
Arjan Verkade schreef:

Voor mocht het nodig zijn, hoe krijg je die snelheidmeter kabel los? Deze is vrij kort heb ik al gemerkt Rolling Eyes

in de motorruimte, hij is nl deelbaar

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 25 mei 2008 06:02 PM
  [ # 50 ]

Arjan! Mooie bak!

Wat zien die stoelen er fijn uit zeg Cool

 

Profiel  
 
KT88
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 29-11-2007

Gepost: 25 mei 2008 06:22 PM
  [ # 51 ]
Evan schreef:
Arjan Verkade schreef:

Voor mocht het nodig zijn, hoe krijg je die snelheidmeter kabel los? Deze is vrij kort heb ik al gemerkt Rolling Eyes

in de motorruimte, hij is nl deelbaar

Inderdaad is dat het handigste, de koppeling zit ongeveer ter hoogte van het LHM reservoir.

Dan kun je de tellerunit met kabeldeel en al eruit halen (denk aan het rubber!), en vervolgens de twee borgdingetjes met een punttang indrukken zodat de kabel ook uit de tellerunit komt.

Als je de zaak dan toch open hebt: tellerunit openmaken en het dagtellermechanisme schoonmaken en opnieuw invetten met de beige Molykote, dat is nl. vaak de oorzaak van een zwabberende snelheidsnaald.

Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.

Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 mei 2008 09:48 PM
  [ # 52 ]

Oké, ik ga van de week weer even verder puzzelen Wink

Ik heb net even bij mijn extra unit zitten meten en kijken hoe alles in elkaar zit.
Ik heb een vermoeden waar de plus moet binnen komen, dus ik ga weer even icm de sigarettenaansteker meten om te kijken hoever ik kom Wink

Ik heb in elk geval een schakelaar gevonden voor mijn rechterdeurraam. Nu kan de passegier het raam zowel open doen als dicht doen. Eerst ging die alleen omlaag en moest ik hem van de bestuurderskant weer sluiten Smile

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 27 mei 2008 12:47 PM
  [ # 53 ]
Arjan Verkade schreef:

Zo vandaag eens even de CX gewassen en de binnenkant helemaal uitgezogen, ziet er weer netjes uit allemaal Cool

Zo ziet 1 van mijn TRX banden eruit:

Zou zo’n beschadiging problemen geven?
Het profiel is nog prima voor een hoop kms Wink

Volgens mij zitten daar allemaal droogtescheurtjes, ik zou geen risico nemen maar voor nieuwe banden gaan…

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 27 mei 2008 10:30 PM
  [ # 54 ]

Mooie bak!!! Heel veel plezier ermee, en ik hoop hem/haar een keer in t echt te zien! Cool  Very Happy

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 mei 2008 10:33 PM
  [ # 55 ]

@Art thanx Wink

Na weer flink wat rommelen aan het dash lijkt het nu verlicht te zijn Smile
Alleen ik denk op bepaalde stukken feller als op de andere..

Ik heb eigenlijk niet gekeken of er verschillende wattages gebruikt worden op die lampjes. Op veel plekken is het matig verlicht nu heb ik het idee.
Als het zo donker is probeer ik nog even te kijken hoe het er allemaal uit ziet Wink

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 28 mei 2008 01:49 AM
  [ # 56 ]

Gefeliciteerd Arjan!

Ben even bij aan het lezen en zie het topic nu pas.

Eindelijk een echte Citroën, maar dat was al eens gezegd geloof ik Wink

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 mei 2008 12:10 AM
  [ # 57 ]

Ik denk dat ik het dashboard redelijk verlicht heb nu Wink

Op de foto’s is het bovenste deel van de kmteller bijna donker, maar in de auto zelf is het gewoon leesbaar.
Ik zie ook geen mogelijkheid dat daar nog een extra lampje zit dat niet werkt.

Waar het probleem nu in zat weet ik niet Rolling Eyes
Overdag is het bijna niet zichtbaar dat het dash oplicht, dus misschien kon ik het gewoon niet goed zien.
In het ergste geval stond de weerstand gewoon weggedraaid en heeft de APK man ook niet gezien dat alles gewoon werkte Confused

Goed, dat alles nu werkt is het belangrijkste Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 mei 2008 10:19 PM
  [ # 58 ]

Onder het stuur heb je de hendel om het de motorkap open te maken en de weerstand voor het dashboard, deze zitten aan de linkerkant.
Aan de rechterkant heb ik nog een schakelaar Wink

Waar dient deze precies voor, toen ik deze omzette merkte ik wel dat m’n radio uit ging, alleen het contact stond toen aan.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43373
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 mei 2008 10:22 PM
  [ # 59 ]
Arjan Verkade schreef:

Onder het stuur heb je de hendel om het de motorkap open te maken en de weerstand voor het dashboard, deze zitten aan de linkerkant.
Aan de rechterkant heb ik nog een schakelaar Wink

Waar dient deze precies voor, toen ik deze omzette merkte ik wel dat m’n radio uit ging, alleen het contact stond toen aan.

Die is volgens mij om de electrische ramen mee uit te zetten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 mei 2008 10:25 PM
  [ # 60 ]
Profiel  
 
 
4 van de 40
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook