2 van de 40
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2 (deel 1)
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 mei 2008 01:28 AM
  [ # 16 ]

Gefeliciteerd, Mooi Man!

Vat hoort bij een M25/667 motor oftewel een gti t met lambdasonde en kat en 160pk.

Losse slangetje, ervanuitgaande dat het diegene is de van het midden van het spruitstuk komt moet ie naar brandstofdrukregelaar en naar de recirculatieklep. Er moet nog een leiding van bij de gasklep naar de MAP sensor. Deze doet meer dan alleen je turbodruk op je dashboard aangeven, dit signaal is ook om de onsteking afhankelijk van de druklading te regelen.

edit: na nadere fotoinspectie is dit inderdaad het slangetje voor de recirculatieklep en de brandstofdrukregelaar. Die andere die naar de MAP sensor voor de ontsteking gaat zie je er langs lopen met 2 tie rips.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 mei 2008 01:32 AM
  [ # 17 ]

Zover ik gezien heb zit er gaan kat onder..

Zal nog wel even kijken voor dat slangetje of ik er wat mee kan Wink
Waar zit de MAP sensor dan precies?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 mei 2008 01:36 AM
  [ # 18 ]

De recirculatieklep is dat bosch ding. Bij de bocht van de luchtinlaat naar het inlaatspruitstuk toe zit een 20mm aftakking… dit gaat langs de rechterkant van het blok, met 2 aftakkingen (vrijloop en extra lucht koude start van voor naar achter), en dan de recirculatieklep in. Op de recirculatieklep zit een aansluiting voor die vacuum/overdruk leiding. Zuig ook even aan dat ding, als ie niet dicht slaat, en je kan blijven zuigen, is ie kapot.

Heel vaak hebben de M25/667’s inmiddels een uitlaat zonder kat, gewoon een normale gti t uitlaat dus. je kan echter zien of het een 667 is door te kijken of er een lambda sonde in de downpipe zit.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 mei 2008 01:45 AM
  [ # 19 ]

Op de mijne is de standaard recirculatieklep er net af, maar je kan wel zien waar het slangetje moet:

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=188833&postdays=0&postorder=asc&start=75

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 mei 2008 01:51 AM
  [ # 20 ]
Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 23 mei 2008 01:51 AM
  [ # 21 ]

mooie hoor , veel plezier ermee! Wink

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 mei 2008 01:59 AM
  [ # 22 ]

De MAP sensor zit zeg maar achter de koeltoren. Links van het ruitenwisservloeistof reservoir. Dat slangetje met die tie rips moet ernaartoegaan (anders deed je turbodrukmeter het inderdaad ook niet, even los van de gevolgen voor de ontstekingsregeling).

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 23 mei 2008 02:15 AM
  [ # 23 ]
Arjan Verkade schreef:

Thanx allemaal Cool

Geen idee wat dat vat is Rolling Eyes
Ik dacht dat het gewoon hoorde, maar ik heb de functie idd nog niet thuis kunnen brengen Wink

moooi !
gefeliciteerd, een gti turbo rijden is erg leuk !!

mbt die extra pot boven de HD pomp,
mijn ouders hebben een break serie 2, uit duitsland, zat ie ook op. dacht dat het te maken het milieu eisen, en een soort recirculatie systeem was.
maar je weet snel genoeg of je een m25/666 of 667 hebt, staat achter op het blok, rechter kant, daar net onder dat losse slangetje van je, dacht ik.

heb je nog een ABS plaatje voor op de achterkant (nodig) ?

heeft ie startonderbreker aan boord, onder het rechter dashboard klepje ?

grappige oplossing van die middarmsteun voor, sommige mensen vinden die te hoog met die opbergkast. zo is ie een stuk lager. heb je de opbergkast er nog wel bij ?
ik heb de mijne met opbergkast zo gelaten, die hoogte stoort me niet, en wel zo handig, er liggen ook wat rommeltjes in.

veel zweef plezier straks !!

Jim

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 mei 2008 02:20 AM
  [ # 24 ]

Er bestaat ook een kat versie van de normale injectie, maar het motornummer daarvan weet ik niet uit mijn hoofd…

Dat die tank bij de M25/667 hoort of dus die injectie kat variant weet ik iig zeker.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 23 mei 2008 03:03 AM
  [ # 25 ]
sans-pareil schreef:

Er bestaat ook een kat versie van de normale injectie, maar het motornummer daarvan weet ik niet uit mijn hoofd…

Dat die tank bij de M25/667 hoort of dus die injectie kat variant weet ik iig zeker.

ook daarvoor is drtheo.nl erg handig ter referentie.
gti turbo = M25/662
gti turbo 2 =M25/666
gti t2 kat = M25/667
en
gti kat = M25/668

en ik denk inderdaad dat mijn ouders dan een M25/668 hebben, zal nog eens onder de motor kap kijken, en dit nog even bevestigen.

overigens had ik nog niet eerder opgemerkt dat die catalysator er niet alleen wat pk’s af snoept (dat wist ik), maar dus ook wat koppel…... 
is overigens nog steeds genoeg om lekker mee te komen met het verkeer.

Jim

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 mei 2008 10:07 PM
  [ # 26 ]

Met dank aan Evert zit het slangetje weer waar die hoort Cool
Of hij lag er al af, of ik heb hem per ongeluk eraf gestoten toen ik het oliepeil gechecked heb.

Over olie gesproken, wat gaat er precies in? Wink

Het motortype ga ik nog even nakijken in die hoek.

Het ABS plaatje heb ik wel, dat ligt nu nog even in het dashboardkastje.
Die komt er ook wel weer waar die hoort Wink

Ik heb even gekeken of ik een lambda sensor zag, maar die zie ik niet..
Ik zag wel een soort iets op de pijp zitten waar er mogelijk ooit 1 gezeten heeft. Kan het zijn dat die nu dan zonder sensor loop, of is deze sensor echt nodig?

Verder ook nog even gekeken of ik een kat zag, maar ik zou niet weten waar die zou moeten zitten. Ik zie alleen een hele grote tussendemper en de einddemper.

Net ook weer even bezig geweest, inmiddels komt er wat vloeistof uit de ruitensproeier. Het slangetje op de wisser zit/zat verstopt.

Nu de dashboardverlichting nog Rolling Eyes
Net wel even de paddenstoel eraf gehad, maar in de korte tijd dat ik geken heb nog geen idee waar ik moest beginnen moet zoeken.
Alle lampjes werken verder wel gewoon Smile
Ik heb ook al wat aan de weerstand gerommeld, maar toen gebeurde er ook nog niet veel.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 23 mei 2008 10:18 PM
  [ # 27 ]

Heeee een nieuwe aanwinst Arjan!

Veel plezier ermee, en veeeeelll kilometers gewenst.


Gert Cool  Cool  Cool

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 23 mei 2008 11:17 PM
  [ # 28 ]

Ik vind die velgen voor nog niet eens zó lillik; wat voor een soort/ merk zijn het?
Mooie kar verders, veel plezier ermee !  Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 mei 2008 11:23 PM
  [ # 29 ]

Ik gooi er tegenwoordig Castrol EDGE sport 10W60 volsynthetisch in. Dat bevalt.

Ik heb geen flauw idee of ie het goed doet zonder lambda sonde, maar er kan natuurlijk een AEI en of injectie computer van een normale gti t2 ingezet zijn, dan zal het geen probleem zijn.

In de M25/666 downpipe zit normaal geen aansluiting voor een lambda sonde (ik zoek nog wel zo’n downpipe met zo’n aansluiting Wink).

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 23 mei 2008 11:26 PM
  [ # 30 ]

Arjan, ik had dit helemaal over het hoofd gezien, gefeliciteerd, een mooi ding hoor! Enneh, welkom tot de ouwe meuk-rijders!  Laughing

Profiel  
 
 
2 van de 40
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook