Dank je.
Vanavond weer nieuwe foto’s maken.
Ik ben weer drie dagen op de motor naar Duitsland geweest, maar ik sta weer te popelen om verder te gaan…
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Totaal aantal Berichten: 833
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
DriverD schreef:Mooi motorsteuntje ook!
Ja, da’s pas chique! Is dat dat ding uit het WPH?
Ik heb geen idee wat voor een ding er in het WPH staat.
Ik kan je er dus geen antwoord over geven.
Maar de dame is zo goed als klaar.
Maandag avond een klein proefritje gemaakt. Het was een wereld van verschil.
Kleppen gesteld
Nieuwe koppelingsplaat
Koppeling is nu heerlijk soepel
123 goed afgesteld nu (stond met de curve selector nog op een Traction… ops: )
Appeltje gesteld
Remmen onlucht
Waarschijnlijk vergeet ik nog een hoop zaken, maar dit was al een wereld van verschil.
Nu donderdagavond de laatste klus.
Spruitsuk lekvrij maken.
Het lijkt erop dat bij cilinder 4 er een tap end afgebroken is. Dit moeten we dus weer zien te fixen.
En dan als laatste de andere voorruit plaatsen.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig, samen met Robie!
Bij mijn 23-blok was ook een M8-tapeind uit de kop getrokken. Daar is een M10-tapeind in gekomen. Geen vooruitgang, maar het werkt.
Citroen!
Goed bezig Wolfman. Het zal de nodige uren gekost hebben alles bij elkaar.
Maar ja een goede aanpak nu, betekent straks veel rijplezier. Succes met de afrondende klussen.

Totaal aantal Berichten: 486
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Netjes gedaan Wolfman! Zo’n vernieuwde koppeling kan idd een wereld van verschil uitmaken.
Jammer van het afgebroken tapeind… Maarja, stel je voor dat je dame je zonder werk zou laten zitten, dan zou ze geen echte zijn
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Mijn Dame staat eindelijk weer netjes voor mijn deur.
Gisteravond het spruitstuk en de uitlaat gasdicht gemaakt en de voorruit vervangen.
Het losmaken van het spruitstuk viel rueze mee. Naar eerts veel kruipolie kwamen er drie tapeinden mee en een brak er af. Van de rest kon ik gewoon netjes het moertje los krijgen.
Het was toch geen afgebroken tapeind waarop het spruitstuk lekte. Er bleek gewoon een pakking beroerd te zijn.
Drie nieuwe tapeinden gemonteerd en nieuwe pakkingen ertussen.
De uitlaat zelf ook dichtgemaakt en mijn dame lijkt welhaast geen dame meer. Want je hoort ze haast niet…
En als laatste de voorruit vervangen.
Dat was een klus waar ik erg tegen op zag, maar die niets voorstelde. Als je weet hoe is het zo gedaan.
Nu een mooi getinte ruit met Franse stickers….
Al met al weer een heerlijke avond al was het wel een beetje laat geworden…....Ik was pas om 1:10 thuis. En toen moets de hond er nog uit….
Rob nogmaals reuze bedankt! Ik heb heel veel geleerd en vond het vooral heel erg leuk om samen met jou te sleutelen.
In het weekend probeer ik wat tijd te maken om mijn website uptodate te maken….
Gisteravond weer een enorm grote klus geklaard.
Het klokje tikt weer…...
Geen idee waarom hij het ineens weer doet. Alles losgehad en nagekeken. Maar ik kon niets geks vinden. Dus alles maar weer netjes in elkaar gezet….....en ineens deed hij het.

Totaal aantal Berichten: 1234
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Bij mij loopt het ook weer, ik heb hem uit elkaar gehaald en de bewegende deeltjes gesmeerd met zo’n spuitbusje.
Nu loopt ie zo hard dat ik hem per dag een minuutje of drie moet terugzetten.
Peter.
Goed om te horen dat je de grote klus van de klok nu ook hebt weten te klaren .
Het ziet er naar uit dat je na al het werk nu een goed rijdbare DS hebt. Of heb je nog klussen in dit kader te doen.
Ik heb vanavond de leukste klus gedaan die er is.
Ik ben ik mijn gereedschapkist gedoken en heb een sleutel gepakt. Daar ben ik een groot deel van de avond mee zoet geweest.
De contactsleutel.
Nu eens echt heerlijk gereden. Raam open, elleboog naar buiten en gewoon rijden. Geen doel behalve kilometers maken en genieten. Wat rijd ze lekker nu zeg.
Maar klaar ben ik nog lang niet.
Het belangrijkste zijn mijn remschijven vlakken. Remmen is een ramp de hele wagen schud.
En dan rest alleen nog het plaatwerk…...bijna al het plaatwerk….maar dat heeft geen haast. Dat ga ik beetje bij beetje doen.
Maar technisch is ze helemaal af nu. (op schijven na) Wel eenheerlijk gevoel hoor.
ff kijken in de nieuwe La Bombe. Staat een heel verhaal in over stellen en afdraaien van remschijven en zaken die trillingen kunnen veroorzaken in dat gebied.

Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Ik neem aan dat je 123 nu perfect functioneert Wolfman?
Kun je het nu merken? Wat zijn je bevindingen?
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
GW-tje schreef:Ik neem aan dat je 123 nu perfect functioneert Wolfman?
Kun je het nu merken? Wat zijn je bevindingen?
petje af !, wat een klus ik koester haar om dit zo lang mogelijk uit te stellen
vrijdag gaat mijn dame naar de keuring, ben benieuwd .. ook ga ik zaterdag mijn 123 installeren op de sleuteldag in Kuddelstaart ..
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
De auto loopt echt heerlijk nu.
Maar helaas kan ik niet zeggen in hoeverre de 123 hiervoor verantwoordelijk is.
De 123 staat nu perfect afgesteld, maar de kleppen zijn gesteld en het spruitstuk lekt niet meer.
Allemaal zaken waardoor de motor netter gaat lopen.