











































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het nieuwe rijden gaat toch al niet helemaal op voor een auto met carbs













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Anticiperend rijden-deel van het “nieuwe” rijden geldt altijd
Met de 22 TRS reed ik ook nooit als een slak, maar ook weinig plankgas zeg maar. Resultaat: 1 op 11 gemiddeld, met als uitschieter 1 op 13 op Franse 90kmh-wegen
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Wat verbruiken die zuipschuiten die je nu hebt?
Citroen!













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Overzichtje dan maar:
- CX 2400IE Pallas C-matic = 1 op 9
- XM V6 Exclusive Aut = 1 op 10
- Fiat GP 1.3MJT90 = 1 op 18 (slechts )
- Xantia HDI Break 90pk = 1 op 17,5 (dus die lichtere Punto is echt niet zo efficiënt als de reclames en specs je doen geloven)
- GSA X1 = 1 op 13,5 bij veel gebruik, 1 op 12 als hobby-auto
- CX 22 TRS = 1 op 11 dus
- XM TD12 = 1 op 15,5
- P205 Forever D = 1 op 20
Alles weinig korte afstanden, meestal tussen 0-10 km/u boven max-snelheid (buiten bebouwde kom alleen!), diesels wel nodige fileleed.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik ben jullie het volgende wel verschuldigd te vermelden:
gistren op familiebezoek; m’n broer woont in België.
Getankt toen het reservelampje nèt op begon te lichten, voor 60 euro erin gegooid ( 60 : 1,434 = 41.84 liter euro95)
Uit en thuis 504 kilometer bij een vrij constante snelheid van 125-130 km/u, benzinemeter thuis tegen reserve aan maar nog geen brandend lampje..
dat maakt 504 : 41,84 = 1 op 12 (dik!).
Het kán dus wèl!
P.S: ik heb een tijdje terug een andere carburateur gemonteerd, nu zijn de problemen eigenlijk weg.
Goed stationair lopen, geen gependel.
Alleen is koud de choke lastig af te regelen; ze krijgt eigenlijk te veel en loopt bonkig (verzuipt) en draait ook niet ‘verhoogt’, maar terugdrukken van de choke resulteert niet in minder bonkig lopen…
‘Spirit of avant-garde’
Vorige week een korte vakantie gehouden met mijn gezin en de cx 25 gti. 650 km zonder problemen afgelegd, wat rijdt dat toch fantastisch comfortabel en snel. Het benzineverbruik viel me niet tegen, met volle bepakking en zowel snelweg als korte ritjes ter plaatse 11.7 km per liter. Moet je met een moderne vergelijkbare topklasse auto eens proberen.





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Nu de temperaturen buiten flink zijn opgelopen sinds mijn laatste update, daalt ook het verbruik…
De choke kan er praktisch al aan het eind van de straat af, en hierdoor is de laatste tijd 1 op 11 gemiddeld géén probleem…
Vannacht mensen opgehaald uit Osnabruck, da’s uit en thuis 240 km vanuit Hengelo, en daar had ‘ze’ krap 20 liter voor nodig
‘Spirit of avant-garde’





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Pascal schreef:P.S: ik heb een tijdje terug een andere carburateur gemonteerd, nu zijn de problemen eigenlijk weg.
Goed stationair lopen, geen gependel.
Alleen is koud de choke lastig af te regelen; ze krijgt eigenlijk te veel en loopt bonkig (verzuipt) en draait ook niet ‘verhoogt’, maar terugdrukken van de choke resulteert niet in minder bonkig lopen…
Wat voor merk heb je gemonteerd?



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Jacqueline: 1:16.
garagestmarien schreef:Jacqueline: 1:16.
Heb je de nederlandse dieselprijzen al gezien?
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Die liggen net iets lager dan hier, ja. Wat dan met die benzineprijzen?
Ik bedoelde te zeggen dat de blijheid over Diesel die je in FR wellicht nog kunt hebben in NL wel steeds kleiner wordt.
Je ziet hier nu overigens het verschijnsel dat de pompen langs de weg op hun borden niet meer de benzineprijs in het grootste displayvak durfen te zetten maar de dieselprijs projecteren. Een prijs die minder dan een half jaar geleden nog voor euro95 gold.
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
En rijden we er nou echt minder om? Erg he?





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
CXArnomaat schreef:
Wat voor merk heb je gemonteerd?
Gewoon een andere van een 20RE/ 22 TRS..
‘Spirit of avant-garde’




Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005
- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Ga maar eens met mijn CX GTi Turbo rijden… 1: 7,5 bij gecombineerd (normaal) gebruik.
Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html