13 van de 15
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende > 

beerpeet’s CX GTiT - over fliepeltjes enzo (p10)
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3026

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 13 juni 2008 08:13 PM
  [ # 181 ]

Gisteren met Beau gesproken, er bleek een breuk te zitten in de kabelboom die verbonden is met de BDP-sensoren, dus die is vervangen en nou doet ‘ie ‘t weer. Er moest nog ‘t een en ander in elkaar gezet worden en dan kan ik ‘m maandag ophalen Cool

En nog meer goed nieuws: zojuist met m’n verzekeraar gesproken en op basis van het expertiserapport is duidelijk dat de (vliegwiel-)schade door een externe factor is veroorzaakt. Dus de schade wordt volledig vergoed.
dance banana dance Cool

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 13 juni 2008 08:26 PM
  [ # 182 ]

Mooi nieuws allemaal!

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 13 juni 2008 09:11 PM
  [ # 183 ]

Dat zijn de betere berichten, inderdaad. Daar kan je nog eens een rondje extra voor gaan rijden. Mooi. Ik hoop wel, dat je snel weer vertrouwen in deze auto zult hebben.

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 17 juni 2008 10:41 PM
  [ # 184 ]

Nou, toch weer een dag later dan geplant, maar hij is thuis, gepoetst en wel.

Toch maar weer ‘s wat foto’s Wink

Beau had nog oeverloos met de tellerkabel zitten klooien omdat de teller het niet deed, maar nu zou die het weer doen! Toen ik net uit Leerdam wegreed ging echter gelijk ‘t ABS-lampje branden en de teller deed niets. Het had overigens geen zin om terug te gaan (daar had ik ook geen zin in), want Beau was al weg.

Volgens hem heeft er ooit cruise control in de auto gezeten, waardoor de tellerkabel redelijk verknipt is. Dan vraag ik me af, waarom niet een nieuwe tellerkabel? Of maakt dat niet uit, met die uitgebouwde cc? Maar dat zal ik hem zelf ook nog wel vragen.

Trouwens wel weer heel erg wennen, diravi na een tijdje zonder stuurbekrachtiging te hebben rondgereden Wink

Het effect van de airco, die ik voor ‘t eerst kon testen met warm weer, viel me trouwens erg tegen (november gevuld). Die hoort toch gewoon ijskoud te zijn?

Oja, humor, het oude nokje van ‘t vliegwiel hebben ze aan m’n sleutelhanger gedaan Cool

Maar goed, nu maar ‘s een tijdje kijken hoe die zich houdt. En binnenkort maar weer even terug voor de teller en abs-lampje.

Profiel  

ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 735

Gepost: 18 juni 2008 12:11 AM
  [ # 185 ]

De gti turbo die ik heb kon wel eens een soortgelijk probleem hebben.
Ik vermoed dat er ook iets met het vliegwiel aan de hand is,vanwege de backfires.
Voorlopig mag ze nog een jaar de stalling in,als ze belastingvrij is (9-‘84)  ga ik me er wel in verdiepen.
Mooi dat ze weer loopt Beerpeet!
Heb je het rode leer er al in?

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3845

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 18 juni 2008 12:53 AM
  [ # 186 ]

wow peter! gefeliciteerd! nu lekker rprobleemloos toeren. bravo dance

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 18 juni 2008 02:36 AM
  [ # 187 ]

Eindelijk, mooi man.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 18 juni 2008 10:49 AM
  [ # 188 ]

En nou wel regelmatig met deze dame rijden, want dat vinden ze leuker dan stilstaan.

Veel plezier!

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 18 juni 2008 04:17 PM
  [ # 189 ]

Dank allen Cool

ray schreef:

Heb je het rode leer er al in?

Nog (steeds) niet, ben ‘m steeds kwijtgeweest en eerder had ik geen tijd.

Nu eerst ff kilometerteller en abs-lampje fixen Cool

garagestmarien schreef:

En nou wel regelmatig met deze dame rijden, want dat vinden ze leuker dan stilstaan.

Veel plezier!

Jazeker! Wink

Profiel  

broertje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62

Gepost: 18 juni 2008 04:19 PM
  [ # 190 ]

re

Rood met grijs hmmzz… Als hij/zij nou zwart was….

Bestaat er geen uitvoering met zo’n koffie met melk kleur leer?

Opel: Overal Plezier En Liefe Twisted Evil

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 18 juni 2008 04:25 PM
  [ # 191 ]

Re: re

broertje schreef:

Rood met grijs hmmzz…

Is heel mooi… Wink

broertje schreef:

Bestaat er geen uitvoering met zo’n koffie met melk kleur leer?

Bestaat wel, zou ik heeeeeel erg Cool vinden, maar is er niet (origineel) in Turbo-uitvoering volgens mij en dan krijg je van die lelijke hoofdsteunen.

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 26 juni 2008 03:59 PM
  [ # 192 ]

Zucht… Is ‘t ding eindelijk weer in elkaar gezet, bedenkt ‘ie vandaag dat ‘t een goeie dag is om de 5e versnelling eruit te laten springen Rolling Eyes

Even geen woorden (en geen smilies) om m’n gevoel uit te drukken…
nuts very angry banned huh

Alleen opnieuw de gedachte dat ik die witte nooit had moeten laten slopen…

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 26 juni 2008 05:53 PM
  [ # 193 ]

.........  Crying or Very sad

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 27 juni 2008 12:44 PM
  [ # 194 ]
beerpeet schreef:

Zucht… Is ‘t ding eindelijk weer in elkaar gezet, bedenkt ‘ie vandaag dat ‘t een goeie dag is om de 5e versnelling eruit te laten springen Rolling Eyes

Even geen woorden (en geen smilies) om m’n gevoel uit te drukken…
nuts very angry banned huh

Alleen opnieuw de gedachte dat ik die witte nooit had moeten laten slopen…

Dat is mooi klote!

De bak (en dus motor) hoeft er niet uit om dat te fixen. Het is wel een aardig klusje natuurlijk, maar het kan zonder de motor er uit te halen.

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 27 juni 2008 05:39 PM
  [ # 195 ]

Idd mooi klote.

Ben er trouwens niet 100% zeker van waar ‘t aan kan liggen. Voor zover ik weet is ‘t niet een typische CX-kwaal. Heb wel gehoord van XM’s en BX’en waarbij de bak uit de versnelling sprong.

Eerste gedachte was synchromesh, maar of dat klopt? Beau bevestigde trouwens dat de bak er niet uit hoeft, maar toch is ‘t weer 1 of 2 dagen werk waarschijnlijk (als ‘t daaraan ligt). Zit er dan ook over te denken om ‘t zelf met hulp te gaan doen en misschien ‘s bij Citromonde te solliciteren Wink

Maar goed, wat is dus de meest waarschijnlijke oorzaak?

In een ander topic kom ik dit tegen:

Ik heb vroeger ook een paar keer gehad dat hij uit de eerste versnelling sprong. Dat kwam omdat er niet genoeg olie in de versnellingsbak zat, lekke pakking. Dat kan je controleren. Moet je de reserveband eruit halen en dan zie je een peilstok in de versnellingsbak zitten.. Hopelijk is het dat..
Groetjes..

Kan dat? Peilen is natuurlijk geen moeite, maar ik heb iig niet de indruk dat er te weinig olie in de bak zit (zou ook niet mogen), hij schakelt verder soepel en zonder bijgeluiden.

Toen hij gisteren de eerste keer uit z’n 5 sprong gaf dat trouwens een redelijke knal, alsof er een onder spanning staande kabel brak. De keren daarna was dat geluid er niet meer. Wijst dat nog ergens op?

En gisteren vergeten aan Beau te vragen: kan het kwaad om ermee door te rijden?

Profiel  

13 van de 15
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook