Totaal aantal Berichten: 10300
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
garagestmarien schreef:Nee, 2000 kilometer reizen om een BX te kopen….
![]()
Inderdaad, voor zo’n fiepeltje zoveel werk, het staat niet in verhouding. Net als koken en het eten ervan. Staat ook niet in verhouding.
Net gekookt zeker?
Wat een kloteconstructie, dat zo’n hele motor eruit moet! DS kope? ![]()
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 3026
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
garagestmarien schreef:Nee, 2000 kilometer reizen om een BX te kopen….
DriverD schreef:Wat een kloteconstructie, dat zo’n hele motor eruit moet! DS kope?
Eh, voh wehnug?
Maarreh, de verzekering gaat kijken of ze wat kunnen doen. Ben benieuwd ![]()
Totaal aantal Berichten: 10300
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Succes!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 3026
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Technisch schade-expert is langsgeweest en zag ‘t somber in wat betreft de kans dat ‘t gedekt wordt door de verzekering. Maar om definitief schade, oorzaak en eventuele dekking vast te stellen, moet toch eerst ‘t blok eruit gelepeld worden… Mijn stelling is iig dat als ‘t inderdaad door een steentje oid komt, ‘t gedekt moet zijn. Als datzelfde steentje door de voorruit was gegaan, zou ‘t ook verzekerd geweest zijn.
Dus hopelijk de komende week gaat ‘t blok eruit en dan komt de schade-expert opnieuw langs bij Beau.
Zijn er naast de koppeling nog andere zaken die handig zijn om meteen te vernieuwen als ‘t blok eruit gaat?
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Indien nodig motorsteunen, is wat me het eerst even te binnen schiet. Maar ik denk eigenlijk dat Beau daar wel kijk op heeft, denk je ook niet?
Totaal aantal Berichten: 3026
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Ja, is ook ![]()
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Mijn lief zegt, dat als die motor er toch uitgelepeld is, je het best even de leiding van die accubol, hoe heet dat ding in het Nederlands, kunt vervangen, omdat die bij mijn CX’en toch wel een paar keer zijn geknapt. Nu kan je er leuk bij, omdat die leiding onder het blok doorloopt. Zo zegt hij.
Totaal aantal Berichten: 28005
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
garagestmarien schreef:Mijn lief zegt, dat als die motor er toch uitgelepeld is, je het best even de leiding van die accubol, hoe heet dat ding in het Nederlands, kunt vervangen, omdat die bij mijn CX’en toch wel een paar keer zijn geknapt. Nu kan je er leuk bij, omdat die leiding onder het blok doorloopt. Zo zegt hij.
Is dat de reden dat de voorraadbol er meestal zeer oud uitziet? Ik heb al een paar keer gevraagd: vervang dat oude ding nu, maar na elke buurt rij ik weer weg met diezelfde oude bol ![]()
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Die bol, daar is niet zoveel mis mee en daar kan je wel gewoon bij. Het gaat om de leiding. Als de motor eruit is, kan je daar zoveel makkelijker bij.
Ik geloof, dat jij je auto bij Van Soest brengt, is het niet? Die hebben daar mijns inziens genoeg kennis van zaken om te weten of die bol vervangen moet worden of niet.
Totaal aantal Berichten: 43610
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Arjan Verkade schreef:Voorraadbol
Nee, de voorraadbol is iets anders! Die zit vast aan de hogedrukregelaar op de versnellingsbak. De bol die bedoeld word door Wendela is de “remaccu ” , een bol die voor nooddruk op de remmen zorgt. Deze bol zit met een houder op het subframe, links voor in een hoekje. De leidingen er naar toe lopen onder het versnellingsbakhuis door en rotten vaak door. Als de motor d’r naast staat kun je er goed bijkomen, en zou ik zeker de bol vullen/vervangen en de leidingen sowiezo laten vervangen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dank je wel, Yuri, die bedoel ik inderdaad. Dat stomme Engels ook altijd hier in Frankrijk.
Totaal aantal Berichten: 3026
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Zal ‘t doorgeven.
Accubol is in maart trouwens vernieuwd dus die mag blijven zitten ![]()
Totaal aantal Berichten: 28005
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman771 schreef:Arjan Verkade schreef:Voorraadbol
Nee, de voorraadbol is iets anders! Die zit vast aan de hogedrukregelaar op de versnellingsbak. De bol die bedoeld word door Wendela is de “remaccu ” , een bol die voor nooddruk op de remmen zorgt. Deze bol zit met een houder op het subframe, links voor in een hoekje. De leidingen er naar toe lopen onder het versnellingsbakhuis door en rotten vaak door. Als de motor d’r naast staat kun je er goed bijkomen, en zou ik zeker de bol vullen/vervangen en de leidingen sowiezo laten vervangen.
Oké weer wat geleerd ![]()
Hoeveel bollen heb je dan in totaal?
3 bollen per as = 6
+ accubol = 7
En dan nog een voorraad bol?
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Nee, de CX heeft slechts 2 bollen per as, plus voorraadbol plus remaccu = 6 in totaal.

