32 van de 194
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
   
De SM van Waterman: is verkocht.
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43396
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 juli 2008 01:35 PM
  [ # 466 ]
Arjan Verkade schreef:
waterman771 schreef:

Inmiddels ben ik zover dat ik ook dat laatste stukkie wil afmaken Laughing

Vind ik ook, de puntje op de I zetten Wink

Gaat die dan weer op de rollenbank? Razz

Ja. Volgende week gaat de auto nog even een paar dagen bij Cyril logeren; de remluchtsproeiers zijn er dan ook. Die schroeft hij er in, en dan neemt hij de SM mee voor een nieuwe rollenbank test. Zo experimenteren we net zo lang tot we een optimaal resultaat hebben. Dit heeft een aantal voordelen: Minder brandstofverbruik, minder schadelijke uitstoot, meer vermogen, en langere levensduur van het blok.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 13 juli 2008 01:37 PM
  [ # 467 ]
waterman771 schreef:

Minder brandstofverbruik, minder schadelijke uitstoot, meer vermogen, en langere levensduur van het blok.

Sjonge sjonge. Het enige dat jij hier écht belangrijk van vind is de derde van het rijtje…  Laughing

Gr Martijn

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27969
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 juli 2008 01:37 PM
  [ # 468 ]

Mooi rijtje voordelen Cool
Scheelt over tijd nog hoop geld ook Smile

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43396
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 juli 2008 01:41 PM
  [ # 469 ]
Martijn de Ruijter schreef:
waterman771 schreef:

Minder brandstofverbruik, minder schadelijke uitstoot, meer vermogen, en langere levensduur van het blok.

Sjonge sjonge. Het enige dat jij hier écht belangrijk van vind is de derde van het rijtje…  Laughing

Gr Martijn

O? Ik dacht zelf meer aan het eerste Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27969
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 juli 2008 01:59 PM
  [ # 470 ]

Ik dacht dat je het allemaal voor het 2de deed Laughing

Als je belastingvrij rijdt en je auto krijg een energie label A, krijg je dan geld terug? Laughing

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 13 juli 2008 02:08 PM
  [ # 471 ]

wow kei leuk

ps wat kost dat grapje? om te laten doen?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43396
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 juli 2008 02:12 PM
  [ # 472 ]
bxsport schreef:

wow kei leuk

ps wat kost dat grapje? om te laten doen?

Dat weten we nog niet precies: we hebben nu een deal om de eerste wagen te doen, om vast te stellen wat we aan onderdelen nodig hebben en hoeveel tijd het kost. Daarna stellen we een prijs vast voor klanten van Cyril. Overigens kost een simpele test, waarmee je een dik uur aan het werk bent zo’n 100 euro.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 13 juli 2008 02:14 PM
  [ # 473 ]

Valt me alles mee, zo’n prijs.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 13 juli 2008 02:14 PM
  [ # 474 ]

mmm dat is nog te doen… lijkt me wel eens leuk om bij mijn sm ook te doen

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43396
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 juli 2008 02:19 PM
  [ # 475 ]
bxsport schreef:

mmm dat is nog te doen… lijkt me wel eens leuk om bij mijn sm ook te doen

Je kunt gewoon een afspraak met hem maken. Het mooie is dat je door op deze manier te testen héél goed kunt zien of het mengsel ook goed is onder belasting en op snelheid. Dat kun je normaal met een Co-meter niet zien.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 13 juli 2008 03:59 PM
  [ # 476 ]

Tot hoeveel pk gaat deze testbank, Yuri?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43396
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 juli 2008 04:01 PM
  [ # 477 ]
garagestmarien schreef:

Tot hoeveel pk gaat deze testbank, Yuri?

Volgens de eigenaar van Onixx engineering kan die bank tot ca. 600 pk per as. De rollenbank is namelijk ook geschikt voor 4-wiel aangedreven auto’s. Grappig detail: Hij kocht die bank van het test-centrum van de Audi fabrieken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 13 juli 2008 04:12 PM
  [ # 478 ]

Jammer, net niet genoeg voor the Beast.  Laughing

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43396
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 december 2008 07:37 PM
  [ # 479 ]

Goed, een tijdje geen schokkende dingen met de sm gehad. Inmiddels meer dan 5000 km met het nieuwe blok gereden, waaronder een tripje naar Frankrijk ( met bezoek aan de bekende garage in St. Marien).

De afgelopen weken merkte ik echter dat de motor in het overgangsgebied tussen 2500 en 3000 toeren wat begon in te houden. Dat gebied was altijd al wat problematisch, maar nu begon het me enorm te irriteren.

Tijdens de laatste tests op de rollenbank hadden we al vastgesteld dat er wat mengelproblemen waren, en dit laarste voorval met het inhouden was voor mij aanleiding om opnieuw te gaan meten. Afgelopen donderdag is de sm weer op de rollenbank geweest en zijn we met sproeiers gaan spelen. Uiteindelijk hebben we de juiste mix van sproeiers kunnen vinden en is het mengselprobleem opgelost.

Nieuw eindresultaat is : 180,4 pk aan de voorwielen. Dit is het gemiddelde van 5 metingen op de rollenbank.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 06 december 2008 08:02 PM
  [ # 480 ]

En wat had ze volgens fabrieksopgave toen ze daar vandaan kwam?

Profiel  
 
 
32 van de 194
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook