Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Nou ja, denk maar na, hoe wil je dat onderste boutje en moertje los en vast maken?

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Je bedoelt die ene aan de onderkant van de pook? ja niet dus… maar misschien kan ik erbij zonder de middenconsole er helemaal uit te halen. En als die nieuwe van jullie er van boven gewoon in kan… uit elkaar is makkelijker dan in elkaar….
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

- BX 1.9 TURD, de Euro
Even groot, dus.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Hoe zit dat eigenlijk met een Prestige? Heeft die nou achterdraagarmen van een berline of van een break?

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Als ik op cx-basis afga, is er alleen het onderscheid berline/break, dus dan zou een Prestige gewoon berline-achterdraagarmen hebben.

- BX 1.9 TURD, de Euro
De remschijven doen inderdaad hetzelfde vermoeden: ongeventileerde schijven op een Prestige.

Totaal aantal Berichten: 1379
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Een Prestige heeft de achterdraagarmen van de Berline, het achterste subframe is ook het zelfde gebouwd met dat verschil dat de aanloop naar de langsliggers verlengd is zodat er geen verschil is in de langsliggers.
Remschijven remklauwen veercilinders en bollen zijn het zelfde als van de Berline.
Enkel de wielbasis maat van de Prestige is gelijk aan de Break.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
break draagarmen hebben een iets bredere wielbasis. Ik heb er nog mee zitten kloten, maar dan passen m’n superturismo’s echt niet meer…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

- BX 1.9 TURD, de Euro
Nee, daarvoor moet de wielkast aangepast worden. Die verbouwing heeft the Beast inmiddels gehad want die heeft nu dus de draagarmen van een break, omdat daar de geventileerde schijven en grotere klauwen opzitten.
Passen break achterklauwen en schijven niet op een berline draagarm?
CX GTi Turbo 2 - All Black

- BX 1.9 TURD, de Euro
Nee, de remklauwen van een break zijn hoger. Groter. De montagegaten komen niet overeen.
adapterplaatje monteren
hehe
neem dit maar niet serieus.
ik weet nog van mensen die met strippen ed klauwen op visabakken monteerden en dan hebben we het maar over 35 pk….
CX GTi Turbo 2 - All Black

- BX 1.9 TURD, de Euro
Het komt niet vaak voor, maar nu heb ik toch een CX vraag. Serie 1.
Op sommige deurpanelen kom je metalen roostertjes tegen voor de speakers. Ik heb alleen auto’s gehad met een batterij aan gaatjes. Welke auto heeft die roostertjes en welke niet?

Totaal aantal Berichten: 2532
- C35 Hilton XLS
garagestmarien schreef:Het komt niet vaak voor, maar nu heb ik toch een CX vraag. Serie 1.
Op sommige deurpanelen kom je metalen roostertjes tegen voor de speakers. Ik heb alleen auto’s gehad met een batterij aan gaatjes. Welke auto heeft die roostertjes en welke niet?
GTI’s???
Citroen c32 Hilton XLS

- BX 1.9 TURD, de Euro
Ze zitten in de Prestige die nu hier staat. Ik heb in mijn leven niet echt heel veel prestiges gezien, maar wel die roostertjes. Dus ze zouden nog in andere modellen moeten zitten. Denk ik.