




















Totaal aantal Berichten: 2532
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Rene van Maren schreef:pp! schreef:life’s a beach
Huh
beachbitch
Citroen c32 Hilton XLS
Ah, nou snap ik het….
Ontopic dan maar weer














Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Re: opstijgproblemen TRS
pp! schreef:na ruim twee jaar bij een Belgische garage stil te hebben gestaan heb ik deze schone dame twee maanden geleden gekocht.
inmiddels heb ik er LPG in, en carburateur vernieuwd, was niet meer te redden.
alleen deed ze vanochtend heel raar, ik kreeg haar de lucht niet meer in.
alles zit vol , niets lekt (qua hydrauliek) hoor het relais klikken als ik de stand van de hoogte verander, maar ze deed helemaal niets.![]()
![]()
ik wilde ermee naar Pallas Garage hier in A´dam, dus ik start en rijd voorzichtig ivm. rem\stuurbekrachtiging, maar NIETS deed het dus .
na een kleine 5 minuten peentjes te hebben gezweet deed ineens alles het weer.
iemand enig idee? En wat nu te doen?
Volgens mij is het membraam van de hoofdvoorraadbol stuk gegaan, als dat gebeurd komt de stikstof in het systeem waardoor de auto niet meer omhoog komt zolang de stikstof niet uit de drukregelaar is.
Een paar keer de 12 op de drukregelaar los en vast zetten en de CX komt terug omhoog (ook als de bol stuk is).
Laat dus de bol eens controleren voordat je aan de hoogte regelaars gaat werken.
Succes.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
yessss!!
vandaag APK gekeurd, en zonder mankementen of wat dan ook ( wel AC betreft de banden, welke ik toch ga vervangen en op TRX velgen zet ) door de APK, met de complimenten van de keurmeester
.
veerbollen doen het nog steeds, al tikken ze wel enigszins.
toch maar eens een tochtje maken naar Zeist, waar iedereen zo enthousiast over is
You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist
Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84
Er is geen veerbol op aarde die tikt!
Alleen als je hem van twaalf hoog gooit misschien
Je drukregelaar tikt, blijkbaar de voorraadbol leeg.
ok, weer wat geleerd, maar er zit genoeg LHM in, twee liter bijgevult, nadat ze ruim 2 jaar heeft stilgestaan.
kan LHM ook z’n viscositeit verliezen??
en het tikken komt van de “Bol"welke aan het blok vastzit, en die door snaar wordt aangedreven.
zou het evt. ook een lager kunnen zijn oid??
You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist
Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84
Re: opstijgproblemen TRS
Ik denk dat je beter dit bericht nog eens moet lezen.
trxke schreef:
Volgens mij is het membraam van de hoofdvoorraadbol stuk gegaan, als dat gebeurd komt de stikstof in het systeem waardoor de auto niet meer omhoog komt zolang de stikstof niet uit de drukregelaar is.
Een paar keer de 12 op de drukregelaar los en vast zetten en de CX komt terug omhoog (ook als de bol stuk is).
Laat dus de bol eens controleren voordat je aan de hoogte regelaars gaat werken.
Succes.





















Totaal aantal Berichten: 2511
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
pp! schreef:ok, weer wat geleerd, maar er zit genoeg LHM in, twee liter bijgevult, nadat ze ruim 2 jaar heeft stilgestaan.
kan LHM ook z’n viscositeit verliezen??
en het tikken komt van de “Bol"welke aan het blok vastzit, en die door snaar wordt aangedreven.
zou het evt. ook een lager kunnen zijn oid??
En als je de basis wil weten, even het hoofdstuk ‘suspension’ uit deze pdf doorlezen: http://www.tramontana.co.hu/citroen/guide/guide.php